michelblade
Die hard MF'er
ik ga morgen mijn olie verversen van mijn honda fireblade sc 28,,,wat voor olie kan er het beste in??? mvg michel
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Motul / Belray half-syntheet.
Schakelt je motor ook nog eens goed van. Castrol gaat alleen de auto in of Shell.
Verder kan toch niemand je vertellen wat de beste olie is. Doe geen moeite. Het is vrijwel allemaal subjectief oordelen.
Zorg nu maar dat het aan de specs voldoet.
Verder kan toch niemand je vertellen wat de beste olie is. Doe geen moeite. Het is vrijwel allemaal subjectief oordelen.
Dat wilt dus zeggen dat de motorex minder aanhechting aan de cylinderwand heeft, waardoor het olieverbruik daalt.
De olie is dus allesbehalve beter... (op dat vlak tenminste)
De destijds voorgescreven kwalificatie is niet meer te koop, vervangen door jaso ma mb.En welk jaar is die geïntroduceerd?
Toen was de Fireblade niet eens meer in dealer onderhoud.
http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV1105.pdf
Ik zal eens op de fles Castrol volsynthetische meuk hier kijken.
(Duitsland mag het niet, volgens derden wel in Nederland)Om het olieverbruik op één 'bedachte' eigenschap in twijfel te trekken zonder onderzoek lijkt mij - is ook een aanname- te kort door de bocht. Wat een vakman u ook bent.
Wetenschappelijk is het niet. Het lijkt op glad ijs?
Teveel variabelen om op te noemen.
JASO MB is in ieder geval niet geschikt voor een natte koppeling.Motoren met een natte plaatkoppeling hebben olie nodig met de specificatie JASO MA of MB.
Dat is dus helemaal niet zeker, de kans is zelf kleiner dat hij gaat slippen dan dat hij niet gaat slippen anders dan door slijtage van de koppeling zelf.Als je daar bijv. een motorolie in doet van je peugeot 207 dan gaat je koppeling slippen
De JASO is ontstaan omdat er nieuwe olie op de markt kwam met lage viscositeit en/of brandstofbesparende toevoegingen, gevolgd door allerlei andere ontwikkelingen in de automotive. Een olie met API norm is niet vervangen door een standaard van de andere kant van de wereld.De destijds voorgescreven kwalificatie is niet meer te koop, vervangen door jaso ma mb.