Wat is de definitie van een file????

Vanaf wanneer is het een file?

  • Onder de 20 km/u, zoals de diender zegt

    Stemmen: 1 3,4%
  • Onder de 40 km/u, zie de gedragscode

    Stemmen: 10 34,5%
  • Onder de 60 km/u

    Stemmen: 5 17,2%
  • Altijd, die koekblikken moet je inhalen wanneer je kan

    Stemmen: 13 44,8%

  • Totaal aantal stemmers
    29

Crestion

MF'er
11 jan 2006
164
0
Lelystad
Naar aanleiding van het volgende gesprek met een diender, vraag ik me nu toch echt af wat de definitie van een file is....jullie mening?

Vorige week rij ik eind van de middag vanuit Utrecht de A28 richting A'foort op :] . De matrixborden knipperen 50, het verkeer rijd ook zo'n 50, en ik ga daar met 60 á 70 tussendoor :W . Op de vluchtstrook een politieauto, die toch wel verdacht dicht bij me blijft, maar toch...doe niks fout, dus ik rij door.

Wordt ik na een tijdje door de dienders van de weg gehaald, met de vraag waar of ik mee bezig was. :? Ik dus: filerijden :) Diender: dat is geen file, pas als het 20 p/u of langzamer rijdt is het een file... :? :X |(

Vervolgens krijg ik een mooi blaadje met de 'gedragscode voor de motorrijder', waar de agent gelijk wordt tegengesproken, want volgens deze code is het een file onder de 40 p/u. ;)

Hoe dan ook, geen boete gehad...dus ook niet boos op meneer de agent, maar vroeg me nu toch wel af wanneer ga je er wel tussendoor en wanneer niet. Had voor mezelf altijd zoiets van tot 60 ertussendoor, en rijdt het harder gewoon netjes meerijden....
 
dit zegt de dikke: U hebt gezocht op file:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

file1 (de ~ (m.), ~s)
1 bestand

fi·le2 (de ~, ~s)
1 rij stilstaande of zich langzaam voortbewegende personen of voertuigen

Wat jij deed is naar mijn mening door langzaamrijdent verkeer rijden
 
Naar aanleiding van het volgende gesprek met een diender, vraag ik me nu toch echt af wat de definitie van een file is....jullie mening?

Vorige week rij ik eind van de middag vanuit Utrecht de A28 richting A'foort op :] . De matrixborden knipperen 50, het verkeer rijd ook zo'n 50, en ik ga daar met 60 á 70 tussendoor :W . Op de vluchtstrook een politieauto, die toch wel verdacht dicht bij me blijft, maar toch...doe niks fout, dus ik rij door.

Wordt ik na een tijdje door de dienders van de weg gehaald, met de vraag waar of ik mee bezig was. :? Ik dus: filerijden :) Diender: dat is geen file, pas als het 20 p/u of langzamer rijdt is het een file... :? :X |(

Vervolgens krijg ik een mooi blaadje met de 'gedragscode voor de motorrijder', waar de agent gelijk wordt tegengesproken, want volgens deze code is het een file onder de 40 p/u. ;)

Hoe dan ook, geen boete gehad...dus ook niet boos op meneer de agent, maar vroeg me nu toch wel af wanneer ga je er wel tussendoor en wanneer niet. Had voor mezelf altijd zoiets van tot 60 ertussendoor, en rijdt het harder gewoon netjes meerijden....
Ehh... Je hebt voor jezelf een soort van 60km zone ingesteld? _O-
 
Het matrixbord duid de MAXIMUM snelheid aan dus een bekeuring voor 20 te hard is ook op zn plaats. B|

Rustig ertussendoor en alleen als het nagenoeg stilstaat.
Je gaat gauw te hard en je verzekering kan wel eens niet uitkeren als je schade maakt ;)
 
Er is een gerechterlijke uitspraak die inhoudt dat er sprake is van een file als het verkeer niet ongehindert door kan rijden. Dus kan een file ook nog met 110 kmh rijden ;)

Maar ik zou me voor de zekerheid maar aan die 40 kmh uit de gedragscode houden.

Het matrixbord duid de MAXIMUM snelheid aan dus een bekeuring voor 20 te hard is ook op zn plaats. B|
:^
 
Het matrixbord duid de MAXIMUM snelheid aan dus een bekeuring voor 20 te hard is ook op zn plaats. B|

Rustig ertussendoor en alleen als het nagenoeg stilstaat.
Je gaat gauw te hard en je verzekering kan wel eens niet uitkeren als je schade maakt ;)

Wettelijk gezien zat ik sowieso fout, omdat t slechts gedoogd wordt dat je tussen de files door rijdt...maarre, je gaat me niet wijsmaken dat jij (met koekblik of motor) nooit harder hebt gereden dan op een matrixbord staat aangegeven. :P
 
Naar aanleiding van het volgende gesprek met een diender, vraag ik me nu toch echt af wat de definitie van een file is....jullie mening?

Vorige week rij ik eind van de middag vanuit Utrecht de A28 richting A'foort op :] . De matrixborden knipperen 50, het verkeer rijd ook zo'n 50, en ik ga daar met 60 á 70 tussendoor :W . Op de vluchtstrook een politieauto, die toch wel verdacht dicht bij me blijft, maar toch...doe niks fout, dus ik rij door.

Wordt ik na een tijdje door de dienders van de weg gehaald, met de vraag waar of ik mee bezig was. :? Ik dus: filerijden :) Diender: dat is geen file, pas als het 20 p/u of langzamer rijdt is het een file... :? :X |(

Vervolgens krijg ik een mooi blaadje met de 'gedragscode voor de motorrijder', waar de agent gelijk wordt tegengesproken, want volgens deze code is het een file onder de 40 p/u. ;)

Hoe dan ook, geen boete gehad...dus ook niet boos op meneer de agent, maar vroeg me nu toch wel af wanneer ga je er wel tussendoor en wanneer niet. Had voor mezelf altijd zoiets van tot 60 ertussendoor, en rijdt het harder gewoon netjes meerijden....
Ik let vaak niet zo zeer op de snelheid waarmee de file zich voortbeweegt... gaat mij meestal om de afstand die de auto's tot hun voorligger houden of ik wel of niet file ga rijden.
Ik heb het in kleine ruimtes normaal niet snel benauwd, tenzij die kleine ruimte gemaakt wordt door auto's
;) :P

Maar nu ik er over nadenk. op het moment dat de auto's de 70 beginnen te naderen voeg ik wel meestal weer braaf in :Y
 
Laatst bewerkt:
Vind t trouwens wel goed dat ze die gedragscode uitdelen, eindelijk wat duidelijkheid en uniformiteit :)
 
Wettelijk gezien zat ik sowieso fout, omdat t slechts gedoogd wordt dat je tussen de files door rijdt...maarre, je gaat me niet wijsmaken dat jij (met koekblik of motor) nooit harder hebt gereden dan op een matrixbord staat aangegeven. :P

Dat zeg ik toch niet dat ik dat nooit doe :?
Je wilt mensen achte je hebben dat je je schul din onschuld omgezet kan krijgen door hier te gaan miepen over een waarschuwing.
Rustig tussen het bijna stilstaande verkeer door. Anders is zometeen de regel niet meer gedoogd maar verboden door het tussendoor scheuren.
 
Wettelijk gezien zat ik sowieso fout, omdat t slechts gedoogd wordt dat je tussen de files door rijdt...maarre, je gaat me niet wijsmaken dat jij (met koekblik of motor) nooit harder hebt gereden dan op een matrixbord staat aangegeven. :P
NEEEEEEEE!!!!!!!

Het mag gewoon! Niets gedogen. Punt.
 
Dat zeg ik toch niet dat ik dat nooit doe :?
Je wilt mensen achte je hebben dat je je schul din onschuld omgezet kan krijgen door hier te gaan miepen over een waarschuwing.
Rustig tussen het bijna stilstaande verkeer door. Anders is zometeen de regel niet meer gedoogd maar verboden door het tussendoor scheuren.

Geef niet aan dat ik onschuldig ben, maar dat er onduidelijkheid is. De vraag zoals ik 'm wilde stellen is: wanneer duik je ertussen door, wanneer niet. Gedragscode is al een goed begin om duidelijkheid te verkrijgen. "Scheur" sowieso nooit met meer dan 20 p/u verschil door een file, is vragen om problemen...
 
Zelf houd ik altijd aan max 50-60 km/u door een file. Overigens kom je dan (bijna O-) ) aan de richtlijn: file max 40 met 10 km/u verschil = 50.

Veel harder vind ik niet verantwoord, ervaring heeft geleerd dat de onderlinge afstanden tussen de auto's groter worden en men dan weer van rijbaan gaat veranderen.
Ik rij dus met max 50-60 door een file heen. Als men stilstaat zakt mijn snelheid ook: heb al een paar keer meegemaakt dat er ff een deurtje openging |(
 
Wettelijk gezien zat ik sowieso fout, omdat t slechts gedoogd wordt dat je tussen de files door rijdt...maarre, je gaat me niet wijsmaken dat jij (met koekblik of motor) nooit harder hebt gereden dan op een matrixbord staat aangegeven. :P

fout. Het is geen gedoogbeleid.
Moeten we daar nu !@#!@%$@$%@^@^ alweer een discussie over voeren?

Het is voor motoren TOEGESTAAN door een file te rijden.
Valt niets te gedogen.

En de gedragscode is redelijk opgezet:
als de file 40 rijdt, mag je er met 50 tussendoor,
en dan houdt jij je dus netjes aan het bedrag op het matrixbord.

Alleen is 10km/u verschil wel wat weinig, en gaan de meeste motorrijders
dus met zo'n 15 tot 20 km/u meer er tussendoor.
 
fout. Het is geen gedoogbeleid.
Moeten we daar nu !@#!@%$@$%@^@^ alweer een discussie over voeren?

Het is voor motoren TOEGESTAAN door een file te rijden.
Valt niets te gedogen.
*kuch* Ondanks dat ik ook geen zin heb het verhaal weer uit te leggen toch even een kleine verbetering aangebracht in jouw post ;)
 
*kuch* Ondanks dat ik ook geen zin heb het verhaal weer uit te leggen toch even een kleine verbetering aangebracht in jouw post ;)

Kan/moet ik hieruit begrijpen dat ik niet alleen met de CBR maar ook met de Civic tussen de file's door zou mogen??? :?
 
Kan/moet ik hieruit begrijpen dat ik niet alleen met de CBR maar ook met de Civic tussen de file's door zou mogen??? :?
:Y
Maar omdat het niet past kan het niet :)

Nu moet ik het toch nog gaan uitleggen -O-
De Nederlandse wetgeving zit zo in elkaar dat alles wat niet expliciet verboden is per definitie mag. Nergens staat dat je niet tussen de file door mag rijden, en er zijn ook geen andere artikelen waaruit volgt dat dat verboden is. Daarom is filerijden gewoon toegestaan. Of je nu op de motor, met de auto, of met een vrachtauto onderweg bent, daar wordt wettelijk gezien geen onderscheid in gemaakt. (Overigens krijg je wss een artikel 5 aan je broek geslingerd als je met je Civic door de file rijdt en dat is maar goed ook ;) )
nee met die civic VORM je de file :+
:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan