Wat is de grootste maat achterband voor diversion

r--star

MF'er
24 jun 2011
30
0
Haloooa allemaal,

Ben nog steeds bezig met wat kleine veranderingen en nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar het volgende:

Wat is de grootste maat achterband die op een diversion velg kan?

Ben al aan t struinen maar kan tot dusver niet bijster veel verzinnen.
Er ligt nu overigens een 160 band onder maar dit oogt toch wat klein en zou liever wat groter gaan.
Als dit mogelijk is uiteraard.

Thanks alvast!
 
Je hebt nu een band van 16 cm breed. Meet geod hoeveel ruimte er is (brug, cardan, spatbord enz). Dat geeft je een indicatie van ruimte in de breedte.

Doorgaans kan één maat groter of kleiner wel op een velg, het heeft altijd effect op het rijgedrag. Of het veel of weinig is, merk je tijdens het rijden wel.

Heel veel breder op deze velg wordt weer lastig (elke velg trouwens), want het vervormt de band teveel.


Oh, dus zo'n bredere band vervormt teveel, zou die dan aanlopen tegen de achterbrug?
 
Oh, dus zo'n bredere band vervormt teveel, zou die dan aanlopen tegen de achterbrug?

Niet alleen vervormen, het ding is ook breder. Ook al wurm je het op een eigenlijk te smalle velg.

Je snapt toch wel wat ik bedoel :? Jij wilt een bredere band, daar moet natuurlijk wel plek voor zijn :')

Los daarvan is al meerdere malen aangegeven dat de band/velg combinatie niet ideaal is. En hoe breder jij gaat, hoe meer ongewenste vervorming gaat optreden. Dat heeft gewoon invloed op rij eigenschappen, bijna altijd negatief.

Je levert rij eigenschappen in tbv looks.
 
Niet alleen vervormen, het ding is ook breder. Ook al wurm je het op een eigenlijk te smalle velg.

Je snapt toch wel wat ik bedoel :? Jij wilt een bredere band, daar moet natuurlijk wel plek voor zijn :')

Los daarvan is al meerdere malen aangegeven dat de band/velg combinatie niet ideaal is. En hoe breder jij gaat, hoe meer ongewenste vervorming gaat optreden. Dat heeft gewoon invloed op rij eigenschappen, bijna altijd negatief.

Je levert rij eigenschappen in tbv looks.

Je hebt het tegen mij in de JIJ vorm.
Ik zeg juist dat zo'n bredere band niet aan te raden is ivm vervorming.
Goed lezen, moddereter.

Laat maar.....................................
 
Je hebt het tegen mij in de JIJ vorm.
Ik zeg juist dat zo'n bredere band niet aan te raden is ivm vervorming.
Goed lezen, moddereter.

Laat maar.....................................

Ja sorry hoor. Kun je het eventueel nog belerender noteren?



Ik had beter moeten lezen wie wat schreef :)

Het punt is iig duidelijk, ik hoop dat TS er mee geholpen is.
 
Zonnetje in huis is die broos heah :+

Tsja, hij zei wat over jouw avatar, maar als je naar zijn avatar kijkt, zie je dat hijzelf een tikfout gemaakt heeft bij aanmelding op het forum. :+

Maatje gevonden?

Iets met kaatsen en bal verwachten })

On topic, lijkt me tamelijk kansloos om een Div. te pimpen met een bredere achterband. Is nou niet zo dat je dat nodig hebt om het vermogen beter op de weg te krijgen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan