wat is de ideale 25KW fiets? [POLL]

De ideale 25KW fiets is een:

  • 125cc 2t

    Stemmen: 15 12,1%
  • 125cc 4t

    Stemmen: 2 1,6%
  • 250cc 2t

    Stemmen: 5 4,0%
  • 250cc 4t

    Stemmen: 8 6,5%
  • 400cc of 500cc 4t

    Stemmen: 36 29,0%
  • 600cc 4t

    Stemmen: 54 43,5%
  • 750cc 4t

    Stemmen: 1 0,8%
  • Ik ben een mongooltje (meer dan 750cc 4t)

    Stemmen: 3 2,4%

  • Totaal aantal stemmers
    124

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Omdat iedereen hier altijd loopt te zeiken dat zijn 125cc brommer beter is en de andere vind dat zijn zware 600 beter is, dacht ik laten we er eens een topic aan besteden.

Mijn mening:

125cc 2t: Brommers! en minder betrouwbaar ook

125cc 4t: brommers x 2! Net zo iel als een 125 2t, maaar met de helft van het vermogen

250cc 2t: Wel grappig, maar 2T terugvoeren is minder goed voor de motor, en het is nogsteeds een beetje brommer

250cc 4t: Racers zijn wel leuk, alleen de modellen vind ik wat minder mooi, crosser enzo zijn gewoon te zwak.

400cc 4t: naar mijn menig het beste

600cc 4t: Een echte motor waar je later na je 25kw periode ook nog wat aan hebt.

750cc 4t: Wegen over het algemeen te zwaar of het is zonde van je fiets

meer dan 750cc: Voor mensen met een lager iq dan mijn onderbroek

Ik vind een 400cc 4t dus ideaal omdat je wel een echte motor hebt qua omvang en aanvoelen, maar wel een zeer laag gewicht! bijv 159KG vor een zxr400 Meestal rond de 55-65PK, dus moet je wel terugvoeren, maar je motr rijd over het hele toerengebied wel lekker, en dankzij het lage gewicht is et na je 25KW periode ook nog leuk!

Maar hoe denken jullie daarover? wel je mening onderbouwen AUB
 
Jij hebt het over CC's maar je kan het ook nog hebben over 1,2,3,4 cilinders enz..
de sv650(s) is ook heel geschikt als 25kw en las in de moto73 dat de vstrom op 25kw ook heel goed te bereiden is.

En dan hebben we het ook nog over budget en inzetbaarheid, als iemand midden in de stad woont en alleen daar de motor voor gebruikt dan is een crosser best leuk.
Ik ben het dus niet met je eens, er zijn meer factoren dan alleen CC's

Edit: ik ben veelste laat achter motorforum gekomen en ben het wel eens met onderhoud van een 2takt. :X ....
 
Jij hebt het over CC's maar je kan het ook nog hebben over 1,2,3,4 cilinders enz..
de sv650(s) is ook heel geschikt als 25kw en las in de moto73 dat de vstrom op 25kw ook heel goed te bereiden is.

En dan hebben we het ook nog over budget en inzetbaarheid, als iemand midden in de stad woont en alleen daar de motor voor gebruikt dan is een crosser best leuk.
Ik ben het dus niet met je eens, er zijn meer factoren dan alleen CC's

Edit: ik ben veelste laat achter motorforum gekomen en ben het wel eens met onderhoud van een 2takt. :X ....

Klopt, maar het verschil tussen een 600cc 4cyl en een 600cc 2cyl is wel behoorlijk aanwezig, maar veeeeel klijner dan het verschil tussen een 250 en een 400 bijvoorbeeld. En die fiuetsen die jij noemt zijn idd erg leuke fietsen voor 25 kw. waar zij ik dat dat niet zo was?
 
400CC 4 cilinder,
leuke fietsjes lekker licht en lijkt toch al heel wat, en geen 2 takt gezijk.
zijn gewoon leuke stuurfietsjes zonder alteveel onderhoud.
 
125cc 2takt brommertje ? naja ieder zijn mening, dit was de enige motor die ik kon betalen en die er nog sportief uitzag.Heb ook gekeken voor een zxr400 maar daar kwam je al een stuk duurder mee uit. Ben zeker blij met me mito leer er goed mee sturen, omdat het juist zo'n licht ding is.En hij komt zeker nog wel van zijn plaats. En hij is betrouwbaar genoeg , je moet hem gewoon goed onderhouden. 2takt is prima :] alleen over 1,5 jaar wordt het wel tijd voor wat anders , als ik geld heb.
 
Met me kawa ken ik leuk smijten en het schijnt dat ie ongeveer het zelfde blok (terug gevoerd dan ) als een zzr 250 heeft.Vind het een fijne en wentbare fiets.
Heb op 600cc gestemt en waarom, ten eerste omdat dat het dichts bij 500 cc zit en ten tweede omdat ik nog nooit op een 400tje heb gereden.Wel op een 250 voor het eerst met lessen maar da was kut.
Voor 125cc geld het zelfde als de 400cc nog nooit op gereden.
 
Klopt, maar het verschil tussen een 600cc 4cyl en een 600cc 2cyl is wel behoorlijk aanwezig, maar veeeeel klijner dan het verschil tussen een 250 en een 400 bijvoorbeeld. En die fiuetsen die jij noemt zijn idd erg leuke fietsen voor 25 kw. waar zij ik dat dat niet zo was?

Ik denk dat ik met mijn 700cc 4T één Cylinder toch een bult meer Koppel heb over mijn hele bereik. als zo'n 600cc 4 cyl :]
 
Met me kawa ken ik leuk smijten en het schijnt dat ie ongeveer het zelfde blok (terug gevoerd dan ) als een zzr 250 heeft.Vind het een fijne en wentbare fiets.
Heb op 600cc gestemt en waarom, ten eerste omdat dat het dichts bij 500 cc zit en ten tweede omdat ik nog nooit op een 400tje heb gereden.Wel op een 250 voor het eerst met lessen maar da was kut.
Voor 125cc geld het zelfde als de 400cc nog nooit op gereden.

Goedenmorgen meneer er-5. Kweet niet of jij lekker wakker ben, maar het blok in je 500cc ER-5 is NIET hetzelfde als een 250cc ZZR :Z
Het is wel hetzelfde blok als de GPZ, en de KLE.

weet wat je rijdt.
 
Ik heb gestemt op een 750 omdat ik die zelf heb.

De Kawasaki ZXR 750 heb ik gekocht omdat ie heel goedkoop is, maar volgens velen zou het klote lopen (hier kwam ik pas later achter op het forum). Ik d8 ach schijt ik begrens hem gewoon en we zien wel. Dus ik hem begrenst met een origineel duits setje, en loopt tot mijn verbazing super lekker! Trekt goed op voor een 25kw, ook met 2 personen rijd ie heeerlijk, en ligt heerlijk stabiel op de weg, en bochten zijn easy (terwijl iedereen zegt dat het gewicht zo zwaar is en daarom kut stuurt, maar ik heb er geen problemen mee. Kan zijn omdat het me eerste motor is en dus nix anders gewend ben, op een er5@25kw lesmotor na). Je kan lekker hard en plat door de bocht met die zxr, altijd fijn :P En rijd gewoon super lekker.

Dat het zonde is van je motor ben ik niet met je eens. Okay je knijpt hem best flink (1/3de van het werkelijke vermogen), maar het is daardoor nog niet zonde hoor. Knijpen is altijd zonde, of hij nu origineel 107PK heeft zoals die van mij, of 60PK zoals de 400cc. Het voordeel vind ik van de grotere inhoud is het lekkere koppel onder in de toeren, dat hou je ook als ie geknepen is en rijd daardoor nog heel prettig laag in de toeren. Doortrekke tot verder dan 8000 toeren heeft geen zin, maar dat maakt toch niet uit als ie daaronder al heel lekker loopt.

Ik vind gewoon, een beste keus is de keus die je zelf maakt, omdat dat is wat JIJ wil, en niet wat iedereen zou kiezen. Als het maar op wat voor manier dan ook te begrenzen is.
 
Ik heb gestemd voor 250cc 4takt. Dit is volgens mij de gulden middenweg.

Je hebt het uiterlijk van een volwaardige motor, het onderhoudsvrije van een 4 takt en je hoeft meestal niet te kloten met het terugvoeren.

Dit was dan ook mijn orginele keuze (vtr 250) Die had ik aangeschaft als projectfietsje, maar die staat nu stil...

Uit geldgebrek heb ik maar een 125cc 2-takt racer (Mito) gekocht. Ik ben er tot nu toe heel erg tevreden mee.
 
geef mij maar een schreeuwende 2-takt (125-250) als je zelf je onderhoud kan doen leuk speelgoed. :)
 
Goedenmorgen meneer er-5. Kweet niet of jij lekker wakker ben, maar het blok in je 500cc ER-5 is NIET hetzelfde als een 250cc ZZR :Z
Het is wel hetzelfde blok als de GPZ, en de KLE.

weet wat je rijdt.

Ow ik had eens een keer zoiets gehoord,ben zelf niet zo technies namelijk.
Maar nu weet ik wel wat ik een beetje rijd, bedankt ;)
 
Mijn vriendin rijdt een Ducati Monster 600. Prima ding om mee te beginnen. Redelijk wat koppel, dus ondanks 25 Kw toch nog aardig wat trekkracht. Leuk voor eifelvakanties, enzo.

Verder ziet het er natuurlijk toppie uit! :9~
 
250cc 1-cilinder 4-takt natuurlijk 8-) :P .
verbruik van 1:30, al het onderhoud makkelijk zelf te doen, wil niet kapot en is ontiegelijk leuk speelgoed in de stad.
En snelweg is gewoon een beetje schikken en 110/120 gaan rijden (of knettergek zijn en het ding 150km lang afbranden :X ).

Maar ik wil er eigenlijk nog een hankietankie teruggevoerde VF400/VF500 bij, kosten geen drol en vind ze best mooi.
En is net iets fijner op langere stukken.


btw kris, je hebt er al over nagedacht dat iedereen natuurlijk z'n eigen motortype opnoemt ?
Als je een ZX6R had gehad had je wel voor 600cc 4-takt gekozen..
 
Ik wil zelf als ik mn motorrijbewijs heb, na een tijdje een 125 cc 2-tak gaan kopen. Aprillia RS 125 zat ik zo aan te denken.

Maar als ik hier zo wat reacties lees, kan ik dat beter niet doen.
Maar als ik een 400 cc 4-tak koop, zal ik die moeten laten omzetten naar 25 kw (toch?). In Nederland gaat dat niet altijd, dus zal ik in het buitenland een motor moeten gaan kopen, omdat dat daar gemakkelijker is. (ik weet niet zeker of dat allemaal precies klopt, met dat omzetten, maar had gelezen dat het in Duitsland makkelijker gaat en vervolgens dan invoeren)

Dit brengt zn voor en zn nadelen met zich mee.

Aan mn eerste motor wil ik best wel een euro of 3000 besteden. Wat is dan de beste optie?

edit: uiteraard bedoel ik 3000. Was een 0 vergeten :X
 
Laatst bewerkt:
makkelijkste 25KW keus: 125cc 2-takt
als je nog wat over wilt houden na 25KW: 600cc 4-takt

voor in de stad en provinciale wegen: 125cc 4-takt
om lekker te leren sturen en niet gelijk na 25KW andere fiets kopen: 400c 4-takt

mijn mening :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan