wat is de juiste kant van een moer ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

moharleyhouse

Rookie
9 okt 2009
1
0
voor mijn harley wla gebruik ik new old stock moeren.
deze hebben een vlakke kant, aan de andere kant is hij voorzien van een soort opgelegd volgringetje.
deze afwerking zal niet voor niets zijn.

volgens mij is dat dan ook de kant die als eerste op de bout moet, het ringetje voorkomt dan dat de moer in het materiaal schraapt.

maar ......de meningen verschillen hierover.
wat is de juiste kant ????
 
Dat losse ringetje is de 'borgring'. Je ziet dergelijke moeren wel vaker, niet enkel bij Harley.

Zie het als een ring, die aan de moer vastzit.


**kuck**locktite O-)
 
Ik heb wel eens een borgmoer verkeerd om erop gezien.

:X

Tis niet alleen verschikkelijk onlogisch, maar nog knap lastig ook :? Dan moet je echt verrekte weinig gevoel voor techniek hebben wil je dat voor elkaar krijgen.

~[edit]

lees net dat je zondag weer een leuk feestje hebt! Eens even kijken of ik dan kan, dan kom ik nog wel even kijken! :Y
 
Laatst bewerkt:
:X

Tis niet alleen verschikkelijk onlogisch, maar nog knap lastig ook :? Dan moet je echt verrekte weinig gevoel voor techniek hebben wil je dat voor elkaar krijgen.

Ik denk dat er mensen bestaan die er gewoon een tap doorheen halen, omdat-ie er zo moeilijk op gaat.

In de realiteit is ieder voorstellingsvermogen te beperkt.
 
Je reageert wel enigszins grappig, maar je wilt toch niet zeggen dat je nog nooit van N.O.S. onderdelen gehoord hebt he?
Ik ken zelfs N.O.S. motorfietsen, maar om dat nu als type aanduiding te gebruiken :?
Wat voor type moer is het? antwoord "new old stock". Ja, daar heb je wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan