Wat is de snelste motorscooter op het moment?

conducteur

Die hard MF'er
27 okt 2008
743
0
Groningen
Heb sinds de verkoop van mn motorrunner de ontwikkelingen op motorscootergebied niet echt bijgehouden, dus vandaar mijn vraag.

Met snelste bedoel ik uiteraard 0-100 of 0-150 ofzo..

Ben erg benieuwd!

Groetjes

Conducteur.
 
motor runner is altijd het snelste gebleven.
is toch algemeen bekend.

:')
 
Laatst bewerkt:
GP800 Turbo.


Na de run rijden ze nog even een rondje. Even gas opentrekken, hij trekt een hele zwarte streep op het asfalt en drift gewoon weg ;)

0-200 in 10 sec.
 
Laatst bewerkt:
GP800 Turbo.


Na de run rijden ze nog even een rondje. Even gas opentrekken, hij trekt een hele zwarte streep op het asfalt en drift gewoon weg ;)

0-200 in 10 sec.

Ik sluit me aan bij Monomuis. Mocht je geen zin hebben een turbo te monteren, zal de standaard GP800 nog altijd een stuk sneller zijn de andere motorscooters.
 
Ik sluit me aan bij Monomuis. Mocht je geen zin hebben een turbo te monteren, zal de standaard GP800 nog altijd een stuk sneller zijn de andere motorscooters.

bedankt, net even wat toffe filmpjes op youtube bekeken, mooi spul. :D


hahaha en FAIL @ Gilles.
 
Ik denk dat je met het opvoeren van een lichte kleine motorscooter het verst komt wat betreft acceleratie.
 
de runner 180 2t is naar mijn idee nog steeds de snelste sprint scooter in orginele staat dan.
als je gaat opvoeren dan kan elke scooter wel snel sprinten
op you tube vind je ook een groene tmax oude type met nos.
dat ding trekt elke suppersport eruit.

de gp800 doet met een multivar 4,7 sec naar de 100.
daarintegen doet een opgevoerde brommer met een 70cc evo en evo uitlaat van leovincy 24mm caberateur en polini rollerset er net zo snel over zo niet sneller.
 
tuurlijk als je naar topsnelheden kijkt dan is zeer zeker de gp800 met aftsand de snelste motorscooter van het moment.
nu hopen dat ze de vfr1200 dualclutch in een scooter jasje zetten.
het blok hoeft toch nauwlijks aangepast te worden.
jaja 173 pk :]
 
Oeh neeeee, dan komen ze allemaal achter me aan! :o

Busted :( ,in ieder geval niet de eerste R1 nen,die werden eruit gereden door de 2000 gsxr 750 :P.

ontopic : de hayabusa(mss geen scooter,maar wel net zo lelijk :X :+ )
 
Laatst bewerkt:
De busa is allang niet meer de snelste, noch de lelijkste..

Kan zo een paar standaard productie motoren opnoemen die sneller zijn.
 
Ik zou wel eens echte, onafhankelijke acceleratie tests willen zien van 0-100km/u; lichtere motorscooters gaan er aanvankelijk als een speer vandoor maar bij 70km/u begint de puf al minder te worden. Hoe snel trekt bijv. een [uiteraard niet getunede] Runner 180 2t op van 0 naar 100?
0-50 is álles snel, zelfs een racefiets...da's geen kunst. 0-100 en 0-120km/u; dan weet je hoe krachtig een MS écht is [na een stoplicht invoegen op snelweg bijv. moet je kunnen invoegen met 120km/u].
 
Ik zou wel eens echte, onafhankelijke acceleratie tests willen zien van 0-100km/u; lichtere motorscooters gaan er aanvankelijk als een speer vandoor maar bij 70km/u begint de puf al minder te worden. Hoe snel trekt bijv. een [uiteraard niet getunede] Runner 180 2t op van 0 naar 100?
0-50 is álles snel, zelfs een racefiets...da's geen kunst. 0-100 en 0-120km/u; dan weet je hoe krachtig een MS écht is [na een stoplicht invoegen op snelweg bijv. moet je kunnen invoegen met 120km/u].
:^

Heb toch een hele rij motorscooters gehad, niet eentje die het tegen een motor, of zelfs auto kon opnemen. De rijbeleving was wel leuk op ondermeer de Derbi GP-1 250.
En nu dan het gillen van de tweetakt Peugeot Speedfight 125 cc big bore. :]
 
Laatst bewerkt:
Heb eens een proefrit gemaakt op een X9 Evo 500, zo`n 500cc bakbeest van een scooter met 39 pk.

Ik vond het vermogen echt vies tegenvallen. Een simpele motor ala GS500 of CB500 met +- 50pk is al vele malen sneller. Vanaf 60-70km/h was die scooter echt sloom. Boven de 100 werd het een drama. Van 100 naar 130 duurde een eeuw, zo leek het wel.
 
je moet trouwens wel opletten met die snelle motorscooters hoor, voordat je het weet heb je geen profiel meer op je achterband.
 
wat die x9 500 betreft,die scooter van de proefrit was dan niet goed.
Ik heb zelf een x9 500 en kan niet anders zeggen dan dat hij serieus snel is,ook boven de 100 km/h
gr Martin
 
Terug
Bovenaan Onderaan