Wat is de top snelheid van jou RS 125??

RS Girl

Rookie
9 jun 2004
24
0
Vlissingen
Wat is jullie topsnelheid van je rs?? Mijn rs uit 2001 rijd echt niet harder dan 150. En dan is tie helemaal orgineel!! Ben benieuwd volgens mij is dat veelste zacht..
 
minder eten smorgens ;)

mijne deed 180 op de teller plat op de tank,iets van een 155-160 echte km's dus

liep niet slecht voor zo'n licht fietsje
 
mijne gaat niet harder als 170 maar dan is hij al in het rode gebied, en het motortje vindt het ook niet zo leuk :)
 
Wat is jullie topsnelheid van je rs?? Mijn rs uit 2001 rijd echt niet harder dan 150. En dan is tie helemaal orgineel!! Ben benieuwd volgens mij is dat veelste zacht..

Zit je luchtfilter misschien een beetje dicht? Kijk ook eens naar de bougie of ie zwart of wit is, bij zwart staat ie te rijk en bij wit te arm. ALs ie een beetje bruinig is dan ist goed. Hoeveel kms is er met het zuigertje gereden? Bij 15000km zou er wel eens een nieuwe in moeten.....veel succes. :)
 
die van mij loopt met een klein beetje rug wind netjes 13000 toeren in zijn 6, de teller staat dan op de 185
blijft toch jammer dat die aprilia tellers zo liegen.
 
alle tellers liegen zenne,die van de 250 is veel nauwkeuriger net als de rsv-tuono-futura-capodinges en zo
 
ik heb er een sigma fietscomputertje erop gezet, meestal zit deze rond de 165 op zijn top maar dat duurt heel lang en moet je flink voor de wind hebben. en dan zit mijn normale teller tegen de 190 :?

maar dat sigma dingetje is wel ideaal, super precies.
 
Ik heb hem net anderhalve maand geleden bij de dealer gehaald. Dus motorisch is hij helemaal nagekeken.. Mischien naar die bougie kijken ja. Bedankt!!
 
Ik heb hem net anderhalve maand geleden bij de dealer gehaald. Dus motorisch is hij helemaal nagekeken.. Mischien naar die bougie kijken ja. Bedankt!!

Ik denk wel dat het dat of wat anders is, want 150 is zelfs voor een standaard rsje erg langzaam. (dus met tellerafwijking zit je nog maar rond de 130-135 :X ).
De RS van Kap0tz3r deed 170 op teller met mij dr op en toen hield t ook echt wel op.

Over die bougie:
Ga naar een lang stuk weg, rij een stuk volgas, stop dan haal de bougie dr uit en kijk wat voor kleur die is.
 
mijne 125 loopt 170 op kmteller volledig standaard maar ik heb nu een probleempje ik weet niet hoe het komt misschien door de hittegolf dat ie een beetje stuitert als ik volle gas geef als ik traag gas geef is het niets en boven de 7000 toeren is het ook normaal raar denk dat ik hem is binnen zal moeten doen aan deze brommer durf ik nog niet te prutsen heeft nog maar 1700 km
 
mijne 125 loopt 170 op kmteller volledig standaard maar ik heb nu een probleempje ik weet niet hoe het komt misschien door de hittegolf dat ie een beetje stuitert als ik volle gas geef als ik traag gas geef is het niets en boven de 7000 toeren is het ook normaal raar denk dat ik hem is binnen zal moeten doen aan deze brommer durf ik nog niet te prutsen heeft nog maar 1700 km

Warmere lucht is minder cilindervulling, zou kunnen. Is je cab niet vuil?
 
kzal hem is moeten binnengooien, ik ken wel ieamand uit de buurt dat ermee gekoerst heeft.
Hopelijk krijgt hij het goed, trouwens vandaag nog is gestart en hij pakt direct aan zonder pruttelen ook raar :)
Vandaag is het Hollands weer he, regen en regen. ;)
Koudere lucht is zowiezo beter voor je motor. (koude lucht is dikker dus vult de cilinder meer om het ff crue te zeggen)
 
Ik haal altijd 180km/u op m'n teller, dan loopt ie in het maximale toerental. Met zwaardere tandwielverhouding(nu nog orgineel) zou ie 190-200 op de teller kunnen halen verwacht ik. Ik heb 160cc Polini.
 
Die van mij rijd keurig 170 echte kilometers (gemeten naast verschillende auto's). Moet ik wel plat op de tank liggen als ik rechtop zit haal ik nog maar 150 net aan.

En die van mij hapert ook weleens bij de 6000-7000 toeren.
 
waarom zoveel geld uitgeven, koopt gewoon meteen een fatsoenlijke :]

Ik heb de motor met kapotte cilinder gekocht, incluis nieuwe Polini bleef m'n motor nog onder de 1000e. Bevalt me prima, hij is nu behoorlijk rap voor zo'n lichte motor. tot 170 op de teller trekt hij als een lier.
 
Daarnet even 160 gehaald, niet extreem plat gaan liggen (mn helm vloog er bijna af bij wijze van spreken lol) en ik had nog zeker 'over'. Ik zat al wel tegen het rode gebied aan en omdat ik nog maar net uit rodage ben ga ik dat niet forceren dus het zal nog even moeten wachten die topsnelheid ! :]

(is model '04 btw met katalysator uitlaat B| )
 
Terug
Bovenaan Onderaan