Wat is de veiligste kleding ?

Wat heeft je voorkeur mbt kleding ?

  • Leer

    Stemmen: 37 86,0%
  • Textiel

    Stemmen: 4 9,3%
  • "Normale" Kleding

    Stemmen: 2 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    43

Ardbeg

MF'er
29 aug 2003
173
0
Almere
Hi,

Ondanks dat ik de onderwerpen op dit forum vrij intensief heb doorgezocht heb ik toch nog een vraag over motorkleding.

Ik sta op het punt om (eindelijk) mijn examen te doen waarna ik een motor en uiteraard motorkleding wil kopen. Aangezien voor mij veiligheid prioriteit nummer 1 is probeer ik uit te zoeken wat de allerbeste/veiligste kleding(incl.laarzen) is welke er te koop is.

Graag hoor ik van jullie wat jullie zouden kopen indien geld geen rol speelt (is helaas bij mij wel het geval, maar dan maar ff sparen.....) en waarom je die kleding zou kopen.

Thanks ! *D
 
ach

Koop gewoon kledij van een degelijk merk. t Is niet omdat een Dainese combi 2 keer zo duur is dan een Richa, dat hij ook 2 keer zo stevig is. Dat prijsverschil zit em vooral in het draagcomfort en de pasvorm (en de naam ;) ), en ook wel in de gebruikte technieken natuurlijk, maargoed.
Koop een pak met harde CE protectoren, en als je het veiligst wil zijn, een losse rugprotector die je onder je jas aandoet ipv een die in de rug van je vest moet geschoven worden. Ook een broek met harde knie en scheenprotectoren, alsook wat padding op de heupen. De laarzen moeten bescherming en versteviging rond de enkels en hielen hebben. En qua helm alles met een CE keurmerk ;)
en vooral GA EENS PASSEN! Beter een goedkope combi die goed zit dan een dure die minder goed zit, je protectie hangt daar ook vanaf, alles moet goed passen/aansluiten, zeker voor je helm.
Leer is altijd veiliger dan stof, en je moet je vest en broek aan mekaar kunnen bevestigen, en hierbij is een lange rits die volledig rond gaat ook weer beter dan een korte.

Kortom, een leren pak (1 of 2 delig) wat goed past en aan mekaar ritst, met een losse rugprotector eronder, van gelijk welk 'groot' merk zal wel volstaan.
 
Volledig leren pak met niergordel en rugprotector, en stevige motorlaarzen. Daarnaast uiteraard goede handschoenen, want die handen raken nogal snel beschadigd, en afhankelijk van de herseninhoud een goede helm. Ik sta iig 100% achter volledig leer. Beschamend: (ik moet nog een leren broek en laarzen kopen, maar die komen er binnen een maandje... motor rijd toch nog niet.)
 
Leer is het sterkste nog steeds. Wel goed leer dan, de echt goedkope pakken hebben vaak vrij dun leer. Of er zitten heel veel vlakken aan elkaar gestickt ipv dat het uit 1 stuk bestaat. Helaas merk je die dingen pas nadat je het pakt gekocht heb is mijn ervaring :) Textiel pak kan ook best goed zijn, je moet toch ook naar de praktische aspecten kijken namelijk. Textiel heeft ook veel voordelen, vooral als je ook naar school/werk wilt met de motor. Ik heb beide maar ben begonnen met een goed textiel pak van rev-it.
Als je het echt op safe wilt spelen moet je geen motor gaan rijden :P
 
Hallo, korte broek en gympies, en als je toch in korte broek rijdt laat dan je helm ook maar thuis, en neem je vriedin mee in bekini, staat zo leuk als ze hoog achter op zit, :] . grapje van .? :]

hallo even seriues , kleding moet een beetje passen bij het type motor wat je hebt, leer kan bij sportief, maar je moet er wel een regen overal bij hebben , kan je lekker met ze alle een regen stop maken , bij een meer sportiefe sport-tour :] motor ,past een pak van stof met een leuk kleurtje wel, en let er op wat je dan koop dat er gore tex in zit ,zo wel voor de laarsen en hand schoenen ,dat kost wel wat maar je kan zonder regen stop te maken ,lekker door rijden . :] ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, korte broek en gympies, en als je toch in korte broek rijdt laat dan je helm ook maar thuis, en neem je vriedin mee in bekini, staat zo leuk als ze hoog achter op zit, :] . grapje van .? :]

Gekeken naar het aantal gasten die ik met dat warme weer zag in korte broek en slippers (?) |( lijkt me dat een populaire kledingstijl. Of hebben die gewoon huidverstevigende creme gebruikt ? :?
 
Ikzelf heb een tweedelig pak van Hein Gericke en ben daar best tevreden over. Die moderne kunststofvezels (er zit bvb Kevlar in mijn protectoren) zijn heus wel sterk. Voordeel van kunststof: je hoeft geen regenpak te kopen, omdat je al waterdicht bent!. Goede laarzen: belangrijk (ik heb met de mijne al gevoetbald en er geen bleinen aan over gehouden). Voor de rest: als je kan: wacht tot de solden! Zo heb ik 40% korting gehad op alles (en op 800 euro scheelt dat al wat hoor!)
 
Een harnas met malienkolder.. :+


Zit je letterlijk als een ridder op je stalen ros.. :P

Zo dus:

full
 
Leren pak met alle mogelijke protectoren biedt de beste bescherming bij valpartijen. Dat is alleen niet precies hetzelfde als veiligheid. Bedenk maar dat je je veel veiliger voelt met een pak aan terwijl dat echt niet helpt tegen overstekende bomen en andere harde voorwerpen op de weg. Vandaar dat veel kortebroeken-mooiweer-rijders (zoals ik, bij gelegenheid) er dan een aangepaste rijstijl op na houden.

PS: Ardbeg van dat eiland in Schotland met dat mooie etiket op die groene fles? :p
 
Leren pak met alle mogelijke protectoren biedt de beste bescherming bij valpartijen. Dat is alleen niet precies hetzelfde als veiligheid. Bedenk maar dat je je veel veiliger voelt met een pak aan terwijl dat echt niet helpt tegen overstekende bomen en andere harde voorwerpen op de weg. Vandaar dat veel kortebroeken-mooiweer-rijders (zoals ik, bij gelegenheid) er dan een aangepaste rijstijl op na houden.

PS: Ardbeg van dat eiland in Schotland met dat mooie etiket op die groene fles? :p

Yes Sir. :} Het eiland Islay ! (ook voor andere juweeltjes als Laphroaig & Lagavulin) :}
 
Essentieel.

Een goede (losse) backprotector.

Kijk gewoon wat ze in de racerij dragen,..lijkt me simpel.
Daarbij rijdt het ook allemaal lekkerder.
 
Als geld geen rol speelt zowel leren- als een doorrijpak kopen (hangt ervanaf wanneer je wilt rijden.

Mijn doorrijpak staat stijf van de protectie...is helaas dan ook een stuk duurder dan mijn leren pak...

Maar voor 3 seizoenen is leer de beste oplossing (gecombineerd met regenoverall dan wel)
 
Ik heb zojuist een AlpineStars 2-delig-pak en laarzen besteld. Mooi materiaal, zit lekker, ziet er goed uit en best betaalbaar.
 
Ik denk niet dat er zoiets bestaat als "het beste pak". Wél iets als "het voor jou meest geschikte pak", qua prijs en geschiktheid voor jouw motorgebruik.
Als je zomer en winter rijdt is leer toch minder vanzelfsprekend als keuze.
Leer zit absoluut het lekkerst en biedt de beste bescherming (al zijn de betere allweather pakken ook prima). Maar leer is niet waterdicht en zit 's winters behoorlijk koud.
Zoals iemand al zei: koop voor de warmere/droge tijd een leren pak en de rest van het jaar een allweather pak.
Nog iets: met name in motorkleding is de duurste zeker niet altijd de beste. Uit verschillende testen blijkt dat steeds weer. Image en een flitsend uiterlijk kosten ook geld.... Neemt niet weg dat goed spul natuurlijk wel een minimum prijs heeft. Je kunt niet verwachten dat een compleet allweather pak van 200 Euro (zijn ze écht voor te koop....) hetzelfde aan veiligheid, draagcomfort etc. biedt als een pak van 500 Euro of meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan