Wat is deze KTM waard?

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.741
65
www.bolski.nl
Ik kan via via deze KTM kopen. De eigenaar kan ik nu nog niet te pakken krijgen, maar zijn vriend geeft me deze gegevens:

KTM LC4 620 EGS-E
type ééncilinder vloeistofgekoeld met balansas
cilinderinhoud 609cc boring x slag 101 x 76mm
compressie 10,4:1
vermogen 53pk
brandstof loodvrij 98octaan
ontsteking DC-CDI Kokusan
dynamo 12V 200W
start kick- & electrostarter
carburateur Keihin PHM 40 SD
extra's: DAM enduro-uitlaat incl. extra vulmateriaal
alu-carterplaat
olietemperatuurmeter
2e achterwiel incl.band en remschijf
complete set plastic delen
uitgevoerde reparatie(s):
stator & rotor ontsteking (incl. pakkingen) vervangen in 2003
kickstarter en vrijloopnaaf vervangen in 2004
gasnaald en naaldgeleider vervangen in 2004
Het bouwjaar wist ie niet precies, is er iemand die dit wel weet?
Wat zijn de zwakke punten van zo'n motor?
Hier een niet zo heel recente foto:
 
Laatst bewerkt:

El Snorro

MF veteraan
19 jun 2007
24.455
0
die remklauw voor is iig ook niet orgineel :P
das zo te zien zo'n dikke brembo 4zuiger klauw
 

Galibaba

MF veteraan
20 apr 2005
5.475
0
40
tussen de 2000 en 2500 euro,afhankelijk van de staat 8-)
 
Laatst bewerkt:

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.328
11
48
Achterbrug zegt 1998 maar de voorvork weer niet. Die is ouder. Ik had ook een 1998-er en die heb ik in 2004 voor 3500 als SM verkocht met crosswielen erbij en die was in veel betere staat dan deze (zo op het eerste gezicht). Ik zou zeggen 2000-2250 max
 

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.328
11
48
Dat is een reeele prijs al zou ik er wel minder voor geven in verband met het stilstaan

Zo zag die van mij er uit:
 

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.328
11
48
Er zijn niet echt specifieke punten. Ontstekingen willen nogal eens stuk gaan maar die dioet het of hij doet het niet. Lagers van de schokdemper en prolink zijn wel een duur klusje. Verder goed oppassen of hij een beetje vlot wil starten. Is vaak een naald en sproeierbuis probleem. LC4 blokken met balansas zijn voor de rest wel redelijk bulletproof. Let er dus op of hij die heeft want zo rond 1997 is dat gewijzigd.
 

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.328
11
48
Of hij een balansas heeft kun je herkennen aan het koppelingsdeksel. Het voorste cirkeltje op het deksel is de balansas...
 
Laatst bewerkt:

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.903
0
33
Amsterdam
ik dacht dat het 97 of 98 model geen USD voorvork heeft dus dit zal het model daar vlak voor wel zijn.
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.867
267
53
oirschot
Achterbrug zegt 1998 maar de voorvork weer niet. Die is ouder. Ik had ook een 1998-er en die heb ik in 2004 voor 3500 als SM verkocht met crosswielen erbij en die was in veel betere staat dan deze (zo op het eerste gezicht). Ik zou zeggen 2000-2250 max
Deze achterbrug hadden ze in 97 ook
Volgerns mij hadden ze in 98 een etreme voorvork (geen usd)
 

v.d.v.

rim-master
3 mei 2003
16.867
267
53
oirschot
ik zie nu dat de radiateurkappen vast zitten met 2 boutjes.
Volgens mij is dat voor '96 en daarna met 1 boutje.
 

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.741
65
www.bolski.nl
De verkoper is eerste eigenaar, kenteken is van 22-03-1997 en volgens de RDW gaat het om een KTM GS 620 LC4.

Ik zal een bod uitbrengen.
 

Mierd

Rookie
8 mei 2008
14
0
38
Bergeijk
ik heb ook zo'n beest gehad. dat k#tding van mij wilde nooit starten als ie warm was. Dat zou ik dus zéker controleren. want in de bossen staan te trappen met zo'n compressie is geen pretje :)
 

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.328
11
48
Inderdaad zoals hier boven staat:

1996 is met twee boutjes op de zijkant van de tankkappen en USD voorvork
vanaf 1997 is met een andere achterbrug met een klein driehoekig vakje net achter het scharnierpunt.
1998 is met WP Extreme vork (zoals die van mij)

Je ziet maar weinig lc4's die nog helemaal kloppen. Vaak zit er een andere voorvork in ofzo. Is helemaal niet erg maar er wordt wel heel veel gesjoemeld met de bouwjaren van die dingen. Altijd het kenteken controleren.

Startproblemen zijn in de regel prima te verhelpen door een nieuwe naald een sproeierbuis

In ieder geval hoort deze zeker geen e-start te hebben. Dat zijn de 640's of de late modellen 625 Supercompetition
 
Laatst bewerkt:

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.903
0
33
Amsterdam
Inderdaad zoals hier boven staat:

1996 is met twee boutjes op de zijkant van de tankkappen en USD voorvork
vanaf 1997 is met een andere achterbrug met een klein driehoekig vakje net achter het scharnierpunt.
1998 is met WP Extreme vork (zoals die van mij)

Je ziet maar weinig lc4's die nog helemaal kloppen. Vaak zit er een andere voorvork in ofzo. Is helemaal niet erg maar er wordt wel heel veel gesjoemeld met de bouwjaren van die dingen. Altijd het kenteken controleren.

Startproblemen zijn in de regel prima te verhelpen door een nieuwe naald een sproeierbuis

In ieder geval hoort deze zeker geen e-start te hebben. Dat zijn de 640's of de late modellen 625 Supercompetition
Het 2002 model 625 heeft in elk geval geen el start. Die staan overigens op kenteken als 640SC.
Late modellen 620 hebben (soms) el. start maar zo een motor hoort gewoon in 1 keer kicken aan te slaan. Vriend van me heeft laatst een 96-er gekocht, loopt mooi en aantrappen is een eitje, ook met lauwe motor.
 

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
103.124
762
www.motor-forum.nl
ik heb ook zo'n beest gehad. dat k#tding van mij wilde nooit starten als ie warm was. Dat zou ik dus zéker controleren. want in de bossen staan te trappen met zo'n compressie is geen pretje :)
Ik heb er nog steeds 1 en koud, lauw, warm of heet... 1 keer trappen* en hij loopt *O*



















* oke, dat is om stoer te doen, soms moet ik weldegelijk 2 x trappen B|
 

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.903
0
33
Amsterdam
Ik heb er nog steeds 1 en koud, lauw, warm of heet... 1 keer trappen\*\ en hij loopt *O*



















\*\ oke, dat is om stoer te doen, soms moet ik weldegelijk 2 x trappen B|
Bakkie kan niet trappen :P

[me="Jermo"]heeft alleen een 'pussybutton' en heeft zijn kickstart er zelfs niet opgezet :+[/me]
 
Laatst bewerkt:

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.741
65
www.bolski.nl
Mijn TTR600 start lauw erg moeilijk. En als ie heet is en ik ga onderuit over rechts, dan verzuipt ie en kan ik echt een kwartier kicken (of 5 minuten wachten totdat het verdampt is). Over links is geen probleem. Maar ik heb nu al wat "hachelijke" situaties meegemaakt dat een knopje heel erg lekker zou zijn. Bij stilvallen op een steile helling, bij behoorlijke vermoeidheid, bij een blessure (mijn knie op dit moment bijvoorbeeld).

En met een KTM hoor ik er ook bij natuurlijk.