Wat is deze KTM waard?

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.714
94
Ik kan via via deze KTM kopen. De eigenaar kan ik nu nog niet te pakken krijgen, maar zijn vriend geeft me deze gegevens:

KTM LC4 620 EGS-E
type ééncilinder vloeistofgekoeld met balansas
cilinderinhoud 609cc boring x slag 101 x 76mm
compressie 10,4:1
vermogen 53pk
brandstof loodvrij 98octaan
ontsteking DC-CDI Kokusan
dynamo 12V 200W
start kick- & electrostarter
carburateur Keihin PHM 40 SD
extra's: DAM enduro-uitlaat incl. extra vulmateriaal
alu-carterplaat
olietemperatuurmeter
2e achterwiel incl.band en remschijf
complete set plastic delen
uitgevoerde reparatie(s):
stator & rotor ontsteking (incl. pakkingen) vervangen in 2003
kickstarter en vrijloopnaaf vervangen in 2004
gasnaald en naaldgeleider vervangen in 2004

Het bouwjaar wist ie niet precies, is er iemand die dit wel weet?
Wat zijn de zwakke punten van zo'n motor?
Hier een niet zo heel recente foto:
full
 
Laatst bewerkt:
die remklauw voor is iig ook niet orgineel :P
das zo te zien zo'n dikke brembo 4zuiger klauw
 
die remklauw voor is iig ook niet orgineel :P
das zo te zien zo'n dikke brembo 4zuiger klauw
Volgens mij is de gewoon de orginele berembo 2 zuiger :?

Hij is in ieder geval van '97 of later.
Het bouwjaar staat toch in het kenteken?
 
Het bouwjaar staat toch in het kenteken?
Ja, maar ik krijg de eigenaar nog niet te pakken, en daarbij komt, hij ligt plat met een hernia.

De motor zou volgens die vriend idd 97 of 98 zijn.

Iemand een idee van de waarde?
 
Achterbrug zegt 1998 maar de voorvork weer niet. Die is ouder. Ik had ook een 1998-er en die heb ik in 2004 voor 3500 als SM verkocht met crosswielen erbij en die was in veel betere staat dan deze (zo op het eerste gezicht). Ik zou zeggen 2000-2250 max
 
Onderhoud in 2003, dat is al 5 jaar geleden.
Geen onderhoud na 2004 bekend. :?
 
Hij staat al bijna 2 jaar stil. Verkoper vraagt 2000.
 
Dat is een reeele prijs al zou ik er wel minder voor geven in verband met het stilstaan

Zo zag die van mij er uit:
full
 
Waar moet ik specifiek op letten bij zo'n motor?
 
Er zijn niet echt specifieke punten. Ontstekingen willen nogal eens stuk gaan maar die dioet het of hij doet het niet. Lagers van de schokdemper en prolink zijn wel een duur klusje. Verder goed oppassen of hij een beetje vlot wil starten. Is vaak een naald en sproeierbuis probleem. LC4 blokken met balansas zijn voor de rest wel redelijk bulletproof. Let er dus op of hij die heeft want zo rond 1997 is dat gewijzigd.
 
Of hij een balansas heeft kun je herkennen aan het koppelingsdeksel. Het voorste cirkeltje op het deksel is de balansas...
full
 
Laatst bewerkt:
ik dacht dat het 97 of 98 model geen USD voorvork heeft dus dit zal het model daar vlak voor wel zijn.
 
Achterbrug zegt 1998 maar de voorvork weer niet. Die is ouder. Ik had ook een 1998-er en die heb ik in 2004 voor 3500 als SM verkocht met crosswielen erbij en die was in veel betere staat dan deze (zo op het eerste gezicht). Ik zou zeggen 2000-2250 max
Deze achterbrug hadden ze in 97 ook
Volgerns mij hadden ze in 98 een etreme voorvork (geen usd)
 
ik zie nu dat de radiateurkappen vast zitten met 2 boutjes.
Volgens mij is dat voor '96 en daarna met 1 boutje.
 
Vanavond weet ik meer, dan mailt de eigenaar het kenteken (hopelijk).
 
De verkoper is eerste eigenaar, kenteken is van 22-03-1997 en volgens de RDW gaat het om een KTM GS 620 LC4.

Ik zal een bod uitbrengen.
 
ik heb ook zo'n beest gehad. dat k#tding van mij wilde nooit starten als ie warm was. Dat zou ik dus zéker controleren. want in de bossen staan te trappen met zo'n compressie is geen pretje :)
 
Inderdaad zoals hier boven staat:

1996 is met twee boutjes op de zijkant van de tankkappen en USD voorvork
vanaf 1997 is met een andere achterbrug met een klein driehoekig vakje net achter het scharnierpunt.
1998 is met WP Extreme vork (zoals die van mij)

Je ziet maar weinig lc4's die nog helemaal kloppen. Vaak zit er een andere voorvork in ofzo. Is helemaal niet erg maar er wordt wel heel veel gesjoemeld met de bouwjaren van die dingen. Altijd het kenteken controleren.

Startproblemen zijn in de regel prima te verhelpen door een nieuwe naald een sproeierbuis

In ieder geval hoort deze zeker geen e-start te hebben. Dat zijn de 640's of de late modellen 625 Supercompetition
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad zoals hier boven staat:

1996 is met twee boutjes op de zijkant van de tankkappen en USD voorvork
vanaf 1997 is met een andere achterbrug met een klein driehoekig vakje net achter het scharnierpunt.
1998 is met WP Extreme vork (zoals die van mij)

Je ziet maar weinig lc4's die nog helemaal kloppen. Vaak zit er een andere voorvork in ofzo. Is helemaal niet erg maar er wordt wel heel veel gesjoemeld met de bouwjaren van die dingen. Altijd het kenteken controleren.

Startproblemen zijn in de regel prima te verhelpen door een nieuwe naald een sproeierbuis

In ieder geval hoort deze zeker geen e-start te hebben. Dat zijn de 640's of de late modellen 625 Supercompetition
Het 2002 model 625 heeft in elk geval geen el start. Die staan overigens op kenteken als 640SC.
Late modellen 620 hebben (soms) el. start maar zo een motor hoort gewoon in 1 keer kicken aan te slaan. Vriend van me heeft laatst een 96-er gekocht, loopt mooi en aantrappen is een eitje, ook met lauwe motor.
 
ik heb ook zo'n beest gehad. dat k#tding van mij wilde nooit starten als ie warm was. Dat zou ik dus zéker controleren. want in de bossen staan te trappen met zo'n compressie is geen pretje :)

Ik heb er nog steeds 1 en koud, lauw, warm of heet... 1 keer trappen* en hij loopt *O*



















* oke, dat is om stoer te doen, soms moet ik weldegelijk 2 x trappen B|
 
Ik heb er nog steeds 1 en koud, lauw, warm of heet... 1 keer trappen\*\ en hij loopt *O*



















\*\ oke, dat is om stoer te doen, soms moet ik weldegelijk 2 x trappen B|
Bakkie kan niet trappen :P

[me="Jermo"]heeft alleen een 'pussybutton' en heeft zijn kickstart er zelfs niet opgezet :+[/me]
 
Laatst bewerkt:
Mijn TTR600 start lauw erg moeilijk. En als ie heet is en ik ga onderuit over rechts, dan verzuipt ie en kan ik echt een kwartier kicken (of 5 minuten wachten totdat het verdampt is). Over links is geen probleem. Maar ik heb nu al wat "hachelijke" situaties meegemaakt dat een knopje heel erg lekker zou zijn. Bij stilvallen op een steile helling, bij behoorlijke vermoeidheid, bij een blessure (mijn knie op dit moment bijvoorbeeld).

En met een KTM hoor ik er ook bij natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan