wat is dit nou in mijn band???

popovskie

Rookie
13 mrt 2008
13
0
Weelde(Belgie)
wil ik net een stukkie gaan rijden zie ik het volgende(foto)

nou heb ik het wel eerder gezien alleen niet op in gegaan.
waarom nu wel tja de loopvlak is zo versleten dat ik dit nu ook meepak.

Is dit nou ooit een lekke band geweest ofzo??
kan ik hiermee nog gas geven want als je eraan friemelt zit er wel wat speling op.
full
 
Op rijden die band, is van binnen uit gedaan pluutje denk veilig genoeg! Heb zelf ook met veters geen problemen gehad maar goed meningen zijn daar over verdeeld. Was afgelopen vrijdag bij hyperpro alphen en die had een vetersetje 33 eu die snelheids onafhankelijk waren, hoefde je ook niet te plakken, pluggen klaar. Had ook voor de 2 cylinders een plug voor in je bougiegat met slang waarmee je als je de motor op 1 cylinder liep je je band op kon pompen vond dat wel kek :Y .
 
Je ziet het al een aantal keren voorbij komen, maar toch... Ik verveel me :Z


Zo'n plu in je band is idd niks mis mee. De plu wordt aan de binnenzijde van de ban opnieuw gevulcaniseerd, geloof me, dat komt er niet uit, of schiet niet meer los. Mensen die anders roepen mogen ditfeitelijk ondebouwen. Hoeveel topics zijn er te vinden met mensen die last hadden van loskomende plu's, zware ongelukken etc. etc.

Dit is gewoon ( mits gewoon vakkundig gedaan uiteraard! ) een prima en veilige manier om een ban te repareren. heb het zelf al een paar keer gehad, en rijdt er met de huidige achterband ook nog steeds mee rond. Vindt een MPR2 met nog geen 300km erop zonde om weg te gooien. Voor 17.50 een plu erin en gassen maar.

En bijvoorbeeld de vliegtuigindustrie worden banden helemaal opnieuw opgelapt. Tot zelfs compleet nieuwe loopvlakken erop etc. etc. Als dit onveilig zou zijn, waarom laat elke maatschapij dit dan keurig netjes doen door Mhr. Good-Year en collega's...
Nee, Als het vakkundig is gebeurt is het niets om je zorgen over te maken, maar de meest wilde verhalen vertellen de bandenboeren natuurlijk heel graag om jouw maar aan een nieuwe set banden te helpen. Want, als consument willen we nu eenmaal van achter genoemen worden lijkt het wel 8-)
 
Inderdaad (heb ook even tijd om het voor de zoveelste keer te vertellen)

Toen ik een van mijn vorige banden liet wisselen zei de motorzaak ook:
gevaarlijk, kijk maar je trekt het zo los...
Daarna volgde een demonstratie met een tang, om de plug er uit te trekken
maar dat lukte dus niet. Zeer gevaarlijk dus ;)
Het was trouwens een plug die ik er zelf vanaf de buitenkant ingezet had.
 
Vanaf de buitenkant wil ik ze niet hebben. Maar heb ooit op een GSX-R750 uit 2004 in Hongarije een pluutje in mijn band laten zetten. Hier hebben ze hem aan de binnenkant gevulcaniseerd zodat het weer 1 geheel met de band is.

Heb er nog de rit Siofok - Achterhoek mee gemaakt en onder andere nog in Dld een poosje 230 gereden. Niets aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan