Wat is dit nou weer?

31 okt 2003
295
0
motor.jpg
 
En als je het echt wil weten, Dodge Tomahawk, proto van een jaar of 5 geleden.
 
Google maar even op Dodge Tomahawk. Zit een blok in van een Dodge Viper, als ik mij niet vergis moet het ding in staat zijn de 400 km/u te halen. Theoretisch dan, ik zie het zo gauw nog niemand doen. Is gezegend met een boel pk's. Is gestraft met een beperkte wegligging. Volgens mij is het ding ontworpen om over rails te rijden of zo.
 
Google maar even op Dodge Tomahawk. Zit een blok in van een Dodge Viper, als ik mij niet vergis moet het ding in staat zijn de 400 km/u te halen. Theoretisch dan, ik zie het zo gauw nog niemand doen. Is gezegend met een boel pk's. Is gestraft met een beperkte wegligging. Volgens mij is het ding ontworpen om over rails te rijden of zo.

Inderdaad, dat ding maakt net zo makkelijk bochten als een olietanker volgens mij. Je hebt ook zo'n onwijs gaaf promofilmpje waarin je dat ding alleen maar rechtuit ziet rijden. Hoe en of ie een bocht doorkomt laten ze niet eens zien.
 
Bovendien heeft het ding twee wielen vóór en twee wielen achter, wat het juridisch tot een auto maakt...
 
Ik weet niet meer helemaal precies hoe het zat, maar volgens mij worden twee wielen, naast elkaar geplaatst beschouwd als 1 wiel, indien de afstand tussen de twee banden niet meer bedraagt dan de breedte van een dezer banden in onbelaste staat. In normaal Nederlands: Als de gebruikte banden bijvoorbeeld 12 cm breed zijn, en de ruimte tussen de twee wielen/banden is niet meer dan 12 cm, wordt het als 1 wiel beschouwd.
 
De Dodge Tomahawk heeft een Viper V10 motor met 500 pk aan boord. Hiermee zou dan een topsnelheid van 480 km p/u te halen zijn. Het gewicht is 680 kilo. Voor $ 500.000 zouden er replica´s te koop zijn. Van 0-100 in 2,5 sec.

Een bocht is er wel mee te nemen, alleen vraag niet hoe.

Een leuke toy voor een arabier in de woestijn.
 
Ik zou wel eens in een land als Dubai willen kijken, waar "die theedoeken" zoal in (auto) en op (motor) rijden.
Maak ik bijvoorbeeld na een rit in de regen netjes mijn ketting droog, om ´m vervolgens weer in te vetten en zegt zo´n arabier waarschijnlijk "ach, ik laat er wel een nieuwe ketting om leggen".
 
Terug
Bovenaan Onderaan