Wat is dit nu weer?! en is het gevaarlijk!?

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
Ik vond bij het smeren van mijn ketting het volgende fenomeen in mijn band....
hoe kan dit gekomen zijn? en wat is het gevaar voor de bestuurder (moi)
full


ik zal hieronder nog wat meer plaatjes zetten
 
wat valt er te zien dan,behalve een vierkant versleten band met wat vuil in de groeven?
 
het is inderdaad een groef, in de groef.
de rand is wat golvend, maar de binnenkant is glad... (ik denk zelf aan een luchtbel in het rubber die nu door de buiten kant heen gekomen is)
 
ga er mee naar een speciaalzaak... die kunnen je het zo vertellen. Voelen en IRL zien werkt in dit soort gevallen vaak beter dan een foto
 
Lijkt op een uitdrogingscheur/scheur door impact (stoeprand/steen oid), oudere band? (dotcode?), op die plek al snel tot op karkas... Link? laat ik het zo zeggen, je wilt niet het risico lopen van een klapband bij 120Kmh neem ik aan............ mijn idee? Meteen vervangen die hap!!!
 
Volgens mij is je ketting ook aardig versleten. Er komt al bruine prut tussen je schakels vandaan, dat is meestal een indicatie dat ie op zijn einde is.
Weet niet hoe lang hij er al opzit?
 
Post een foto van de rest van de motorfiets zodat onze deskundigen eventueel andere gebreken ook kunnen ontdekken met het gepatenteerde gereedschap verkregen bij TellSell!

Deze aanbieding geldt alleen als je binnen 10 minuten een reply geeft met de fotos van je motorfiets!!
 
JAAA nou weet ik het wel :+ :+ , band is oud.... maar gooi niet graag dingen weg die nog wel voldoen aan eisen door hoger hand opgelegd (profieldiepte en droogte scheuren etc.)
 
Laatst bewerkt:
JAAA nou weet ik het wel :+ :+ , band is oud.... maar gooi niet graag dingen weg die nog wel voldoen aan eisen door hoger hand opgelegd (profieldiepte en droogte scheuren etc.)

Ga wel na dat met het huidige weer niet echt verstandig is al blijft het moeilijk met een foto. Verder neem ik aan dat je geen last hebt van leeglopende band, slecht grip of wat ook in negatieve zin?!
 
Ik vond bij het smeren van mijn ketting het volgende fenomeen in mijn band....
hoe kan dit gekomen zijn? en wat is het gevaar voor de bestuurder (moi)
[afbeelding]

ik zal hieronder nog wat meer plaatjes zetten


ziet eruit als tijd voor nieuw rubber dat rond is en weer vers is om de straat te vervuilen :X
 
Laatst bewerkt:
JAAA nou weet ik het wel :+ :+ , band is oud.... maar gooi niet graag dingen weg die nog wel voldoen aan eisen door hoger hand opgelegd (profieldiepte en droogte scheuren etc.)

Maar mogelijk eindigen in de statestieken als het zoveelste motorslachtoffer vind je wél okay? (komop man, een band met een beschadiging van dit formaat is niet mijn idee van verantwoord bezig zijn...) Maar goed het blijft jouw keus!
 
En als er wat gebeurd de band de schuld geven en niet degene die de band verzaakt te verwisselen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan