Wat is dit voor een onderdeel .

W.Berenschot

MF veteraan
23 mrt 2020
1.755
698
Arnhem
Rij Ducati 750 ss bj 1992
deze heeft een tachometer merk Scitsu , werkt goed alleen schommeld de naald wat.

Oorzaak bij het verbeteren van mijn draad boom heb ik dit (zie foto ) Electronica onderdeel verwijderd ,
met doel deze later er weer tussen solderen . Nu ben ik het electronica onderdeel kwijt .
heb mail verzonden naar leverancier, krijg geen reactie .

vraag wie weet wat het is
wat doet het , zit tussen inductie kabel gesoldeerd,
 

Bijlagen

  • 7B48B1F4-6C91-408B-AABD-3879E23902C6.jpeg
    7B48B1F4-6C91-408B-AABD-3879E23902C6.jpeg
    167,5 KB · Weergaven: 15
  • BD6B2B4B-0C2F-4E32-9C55-CEB07DFE29E4.jpeg
    BD6B2B4B-0C2F-4E32-9C55-CEB07DFE29E4.jpeg
    969,6 KB · Weergaven: 13
Als het een polyestercondensatortje had geweest kon je de waarde aan de vorm en het formaat een beetje terugvinden. ze hadden allemaal een eigen maat en vorm. Omdat de capaciteit van deze dingen recht evenredig is met het formaat

Weerstanden hoef ik ook niet te "spellen" Als ik een kleurcode zie weet ik meteen de waarde

ehhh geel, mmm 4, violet... oh, 7, oranje... das x 10000...

nee, geel violet oranje is 47k, ik heb dat teveel in mijn handen gehad.

Op mijn 12de kreeg ik een experimenteerdoos van philips, begin van mijn electronica carriere, daar zaten ze al in

Bekijk bijlage 1542190
Schitterend, die foto 😍

Ik ben wat jonger dan jij, dus heb dat van maat en vorm niet echt zo meegemaakt. Duidelijk verder :Y
 
Op de eerste foto is geen mosterd condensator maar een keramische. In grote is moeilijk in te schatten maar als ik kijk naar de draaddikte is het maar een klein ding. 0,47Uf lijkt me erg grot voor zo'n condensator. ik denk dat je met 10nF meer in de buurt zit. Staat er niks op?
 
Als het een polyestercondensatortje had geweest kon je de waarde aan de vorm en het formaat een beetje terugvinden. ze hadden allemaal een eigen maat en vorm. Omdat de capaciteit van deze dingen recht evenredig is met het formaat

Weerstanden hoef ik ook niet te "spellen" Als ik een kleurcode zie weet ik meteen de waarde

ehhh geel, mmm 4, violet... oh, 7, oranje... das x 1000...

nee, geel violet oranje is 47k, ik heb dat teveel in mijn handen gehad.

Op mijn 12de kreeg ik een experimenteerdoos van philips, begin van mijn electronica carriere, daar zaten ze al in

Bekijk bijlage 1542190

Hee, ik had ook een experimenteer doos van Philips. Op mijn 11e. Alleen een nieuwere versie met een plastic blauw bord. Kende ook op mijn twaalfde al de kleuren codes uit mijn hoofd.
 
Hee, ik had ook een experimenteer doos van Philips. Op mijn 11e. Alleen een nieuwere versie met een plastic blauw bord. Kende ook op mijn twaalfde al de kleuren codes uit mijn hoofd.
Hier hetzelfde, de Pionierreeks, de 0 met kristalontvanger en diode AO72, de 1 met de OC13, beide met kristaloortelefoon, en dan de 2 met de OC14 en een luidspreker.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan