Wat is dit voor (motor) kleding?

Mark300

Die hard MF'er
29 mei 2012
611
0
Spijkenisse


Bovenstaande foto liet een vriend aan mij zien.
Hij vond dit erg gaaf, en zou het graag willen voor in de zomer op de motor.

Ik heb geen idee hoe het heet, of waar te koop.
Vandaar mijn vraag *D
 
ziet er mi niet uit, maar dat doet eigenlijk niet ter zake.

Wat ik me eigenlijk af vraag ; blijf je niet overal achter haken met zoiets? Als je op je plaat gaat ?
 
Dat is een bodyprotector voor het crossen. Die dragen crossers onder hun jas/shirt en kan je dus krijgen bij crosszaken of natuurlijk online. Ik heb er een van Knox.

Ik heb afgelopen jaar een doorwaaipak gekocht, maar voor die tijd reed ik als het erg heet was ook wel eens in dat ding met een shirtje er overheen. Heerlijk koel! Ik vraag me alleen af hoe veilig het op de weg is. Het is er voor gemaakt om klappen op het onverhard op te vangen en zo over een groter oppervlak te verdelen. Wat het doet als je er met 100+ mee over het asfalt gaat schuiven weet ik niet.
 
Frazer,
Bedankt, ik ga het doorgeven :)


PRE, als je nou vannacht door je vrouw het bed uit getrapt bent, vanochtend te horen gekregen heb dat je ontslagen bent en nu zwaar despressief bent, stop dan alsnog met domme reactie's plaatsen.
 
Heb dezelfde, ziet eruit als een Thor enduro/cross vest.
Is trouwens de achterkant zo te zien.
 
Laatst bewerkt:
kun je niet beter stoppen met motorrijden als je zo uitgedost op je motor wilt stappen.
Dat het een beetje veilig moet oke, maar je kunt ook overdrijven
 
Laatst bewerkt:
Dit is cross kleding hé werkt daar perfect maar als je over asfalt gaat glijden heb je er niks aan moet je alsnog een nieuwe huid zoeken
 
Het is niet echt de bedoeling dat je dit draagt zonder iets erover, een slijtvast jack zou wel volstaan.
Doen offroaders op rotsen en stenen ook niet in het buitenland.
Ik zou me hiermee op straat veiliger voelen dan menig asfaltjack zonder noemenswaardig borst/rugpantser, en mickey mouse impact protectie.
 
Laatst bewerkt:
Alleen de roze plak-hanekam ontbreekt nog op het plaatje, samen met de witte laarzen en de te hoge kont van de custom naked (generaliseren in mijn 2e natuur, sorry).

Eigenlijk wel n vet ding toch maar ik zou m houden voor zwaardvechten.
 
Frazer,
Bedankt, ik ga het doorgeven :)


PRE, als je nou vannacht door je vrouw het bed uit getrapt bent, vanochtend te horen gekregen heb dat je ontslagen bent en nu zwaar despressief bent, stop dan alsnog met domme reactie's plaatsen.

Effe dimmen he, op de man spelen doe je maar met je praatgroepje.

Protectorvest heb je geen kut aan op straat, tenzij je stilstaand van je motor af flikkert.
 
Nu alleen nog een batman masker erbij voor je maatje..
Kun jij je verkleden als robin, zijn jullie samen twee superhelden!
 
Effe dimmen he, op de man spelen doe je maar met je praatgroepje.

Protectorvest heb je geen kut aan op straat, tenzij je stilstaand van je motor af flikkert.
Slijtvast jasje er overheen en ik denk dat je hier toch echt meer ana hebt dan een motorjas van de Lidl ofzo hoor.
En als het nou lekker zit, waarom niet? Je moet ook gewoon niet vallen :+
 
Zoals al verteld,
Een MX vest, lichtgewicht en dus ook een kleine bescherming. Meer tegen de bescherming van takken/kleine steentjes etc. Niet echt geschikt als bescherming voor de openbare weg, maar alle beetjes helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan