NR18.
2006 Suzuki GSX-R750 ELECTRICAL | Cheap Cycle Parts
Het is een Servo voor je uitlaat systeem;
2006 Suzuki GSX-R750 MUFFLER | Cheap Cycle Parts
Part nr 33970-41G00
Weglaten ervan resulteert in een F1 foutcode.
5 minuten google werk
Fault indication.Het is inderdaad ingebouwd voor "mileu eisen"/lawaai beperkingen. je merkt er weinig van zolang je motor niet verder word aangepast na verwijderen:
[afbeelding]
volgens mij kan je deze verwijderen zonder FI (geen f1)Fuel Injection melding. Hier heb je evt een handleiding:
Op mijn K6 de boel uitwendig eraf gesloopt, zodat de klep openblijft staan (minimale restrictie). Erna R-55 yoshimura eronder gehangen met een ander luchtfilter. Toen de motor "op maat" laten afstellen door Marc Hoegee en zodoende met alles bij elkaar toch redelijk wat winst kunnen boeken. Hij vertelde mij dit ook voor ik de "EXCVA" eraf haalde. Dus ben je van plan hem is goed af te laten stellen en heb je ook een andere pijp erop zitten dan kan je redelijk wat winst boeken, vooral in de soepelheid met trekken van je motor.
Die zijn inderdaad te koop, maar vaak helemaal niet nodig. Je kunt je dan de 70 euro besparen. Bij de Z1000SX kun je gewoon de twee kabels uit de servomotor halen en de motor laten zitten. Bij de GSX R K4 springt de motor na het verwijderen van de kabels naar een andere stand waardoor de FI melding ontstaat. Het verwijderen van een kabeltje uit de CDI lost het probleem op. Dat is een minuut werk. Ik weet niet hoe dit bij de K6 geregeld is, maar kwam op youtube er wel filmpjes van tegen.Top gasten, bedankt voor al jullie reacties! Zeer nuttig allemaal.
Ik heb zelf alleen een sportdemper (shorty) van Taylormade. Geen volledig race-uitlaatsysteem.
Ik kreeg ook een tip van G&G shop voor degene die hier ook in geïnteresseerd zijn; er bestaat een Servobuddy. Je demonteert dan inderdaad gewoon de originele servomotor, en daarna kun je deze buddy gewoon inpluggen op dezelfde stekkers. Je zult dan ook geen last hebben van de FI melding.
Link: ServoBuddy servo eliminator 2006-2007 Suzuki GSXR-750
Fault indication.
Ah, sjoemelsoftwareHet is een obstakel in je uitlaatsysteem, bij een racesysteem zit de klep er niet in. Maar zolang de klep nog in je uitlaat aanwezig is kan je niet zomaar de aansturing (servo) verwijderen.
Het nut van zo'n klep? De eerste systemen waren bedoeld om meer koppel te creëren bij lage toerentallen. Tegenwoordig is het alleen een vlinderklep net voor de einddemper, om de motor stiller te maken bij kritische toerentallen. Al zullen er genoeg mensen zijn die vinden dat de hedendaagse systemen ook bedoeld zijn voor meer koppel.