Wat is dit?

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Stator Coil
Regulator / Rectifier
Generator

Kan iemand dit even laten weten? PLEASE

TNX
 
Daemon
Suzuki SV650s

Door Daemon op 11-09-2001 17:05



Stator Coil
Regulator / Rectifier
Generator

Kan iemand dit even laten weten? PLEASE

TNX


generator = dynamo
regulator / rectifier = spanningsregelaar / gelijkrichter
stator coil is = spoelen (onderdeel van de dynamo)
 
TNX, vriendelijk bedankt.

Het zit zo, de accu had niet genoeg kracht meer voor m\'n startmotor (leeg). Gemeten 11,6 V. Is erg weinig. Bijladen deed ie op 12,4 V. Na opnieuw opladen van de accu komt hij terug op 14,2 V. Maar al snel zakt de accu terug naar 13,4 V en dalende. Dus ik dat de accu kapot is, kan dat? Anders laait hij niet genoeg bij, of zoiets? Wie weet dat? TNX, Martin.
 
Je moet inderdaad eens de spanning eens meten op je accu terwijl je motor ongeveer 4000 toeren loopt.
Dan moet die ongeveer 14 volt leveren.
Het beste kan je dan je accu loshalen wanneer hij vol is en een nacht laten staan en dan nog eens meten.

Echter de dynamo van een motor heeft maar weinig overcapaciteit en duurt bijladen dus er lang.
Beter is het om je accu eenmaal eens goed op te laden mbv een acculader.
En dan een nachtje wachten en nog eens meten.

Succes
 
Accu bijgeladen, na een paar uur staan blijft de accu 12.77 V aangeven. Hij loopt een klein beetje af, maar blijft boven de 12,5 V.

De dynamo laat genoeg bij, 13.4 V met licht aan en 14,2 V zonder licht.

En er lekt geen stroom weg. Dus ik vermoed dan de accu niet meer is ;( , weet iemand waar je goeie accu\'s in de omgeving Rotterdam kan kopen (Varta of zo?). TNX :) .
 
Hoe oud is je SV ?

Ga eens bij de dealer langs, wie weet kunnen die nog wat voor je regelen aangezien de motor nog best wel jong is en om dan al een (moderne, onderhoudsvrije) accu de geest te laten geven is niet echt normaal denk ik.
 
Op een accu krijg je echt geen garantie, misschien heb je hem wel zelf leeg laten lopen of iets dergelijks krijg je dan te horen, maar ach, 10 of 15% korting valt altijd wel te regelen.
 
Ik begrijp dat de accu stuk is. Dat lijkt me veel te snel voor een moderne onderhoudsvrije accu.

Dus zou ik zeggen, ga eens bij de dealer langs om te informeren hoe en wat.
 
Ach dat doe ik altijd wel, maar nu trouwens doet hij het weer, nergens last van (nog niet).

Maar als je hem zelf (postorder of zo) besteld, en zelf monteerd, is dat veel goedkoper dan welk ander bedrijf dan ook...
 
Terug
Bovenaan Onderaan