Wat is dit?

29 mei 2006
70
0
Heetveld
Hoi,

Ik ben mijn broers KTM LC4 `91 aan het ombouwen naar SM (was al gedeeltelijk gedaan) en hij heeft nieuw plasticwerk voor de KTM gekocht. De achterbrug heb ik al pas (moest één bevestigingsbeugel verplaatsen) maar ik krijg de tank niet pas. Dit omdat er uitsparingen aan zitten waarmee ik niet wegkom.

En hier gaat het om: Boven de kop van de motor zit een rond aluminium kleurig ding met aan weerszijden een olie leiding. Eén leiding gaat naar de kop en de andere naar (volgens mij) de oliepomp. Nu lijkt het me logisch dat dit een oliefilterhuis is maar wie weet het zeker? En kan ik deze verplaatsen zonder dat dat problemen geeft met de oliedoorvoer? Want waarom ligt/hangt deze zo hoog?

Groeten Edwin
 
mmm heb je een fototje, en om wat voor motor gaat het (cc) want bij mij zit er ook een aluminium kleurig ding maar das de waterpomp. Dus als het kan even een fototje
 
Het gaat om een KTM LC-4 uit 1991, een Enduro dus...

De waterpomp kan het nooit zijn want die zit op de nokkenas en dit zit boven de kop, dus er niet aan vast maar hangt daar in het frame...

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/391191/e77ef9c6408cc050ea30026be64a9daf (16-07-06_1941.jpg)​
 
Verder lopen er ook olieleidingen.....

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/391193/8f357acb94257e84aa50b3812195f71b (16-07-06_1940.jpg)​
 
FF [imgatt] in je post. :)
mmm heb je een fototje, en om wat voor motor gaat het (cc) want bij mij zit er ook een aluminium kleurig ding maar das de waterpomp. Dus als het kan even een fototje
full
 
Het is een microfilter. Latere types hadden hem achter de cylinder, net onder de carburateur zitten dus daar zou je hem ook kunnen plaatsen. Overigens moet je dat filter regelmatig vervangen omdat hij dicht kan slibben.
 
Das zon filter met een pleerol dr in...

Die zit bij mij idd vlak onder de carb
 
....euh....ben een newbie met de pc dus graag nogmaals in, voor mij, leesbare taal. Kan ik het de volgende keer ook....bedankt alvast!

Hoe duidelijk wil je het hebben? Je moet letterlijk dat stukje tekst, inclusief die vierkante haken in je bericht zetten en dan komt daar het plaatje.
 
Het is een microfilter. Latere types hadden hem achter de cylinder, net onder de carburateur zitten dus daar zou je hem ook kunnen plaatsen. Overigens moet je dat filter regelmatig vervangen omdat hij dicht kan slibben.

OKE! Dat antwoord wilde ik horen; ik ga hem dan onder de carb. plaatsen.

Bedankt!
 
OKE! Dat antwoord wilde ik horen; ik ga hem dan onder de carb. plaatsen.

Bedankt!
Kun je btw de volgende keer, gewoon foto's maken wanneer je de camera stilhoud?

Dit was nogal een makkelijk ding om te zien maar egt duidelijk kan ik ze niet noemen...


edit: ik lees het al :+
 
Je laad een foto op en dan zo tikken----> [imgatt] <------ en dan zie je de foto. O-)

Op het moment dat ik "blader" dan is hij nog niet geuploaded, toch? Nou, dan druk ik op "posten" en dan staat hij op het forum maar als attachment en niet als foto....hoe kan ik dan zien wat de naam van de foto is??
 
full


quote mij eens en kijk dan in mn post hoe het moet

Heeft dat ding zulke überschaamranden of lijkt dat nou zo?
 
Dit wordt hem met nieuwe achterbrug (ook deze foto`s gemaakt met hetzelfde toestel....)

full


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/391208/fd895bc1192e6a5a6851d7b46c767418 (23-06-06_2141.jpg)​
 
wat voor uitlaat is dat en waar komt ie vandaan?, want ik ben die van mij nu ook aant ombouwen. hij ziet er al een mooi uit zo.. al wordt die van mij geheel zwart *O* en heb je veel moeten verbouwen voor die andere achterspatbord en die grijze zijkapjes?. Zie er al heel netjes uit :}
 
Uitlaat is van een Yamaha R-1, het eerste type. Hier een foto van hoe de motor er uit gaat zien, enkel de zijkappen achter zijn bij mijn broer grijs (zoals op voorgaande foto) maar voor de rest hetzelfde....

Op de velgen na, dan. Het frame wordt zwart en de velgen ook..

full
 
wat voor uitlaat is dat en waar komt ie vandaan?, want ik ben die van mij nu ook aant ombouwen. hij ziet er al een mooi uit zo.. al wordt die van mij geheel zwart *O* en heb je veel moeten verbouwen voor die andere achterspatbord en die grijze zijkapjes?. Zie er al heel netjes uit :}

Nee, het achterspatbord heeft hij compleet gekocht met de achterbrug (en daarmee bedoel ik niet de achterbrug waar het wiel in zit maar het losse stuk frame achter de motor) en met het plastic..

Het achterframe (misschien een betere benaming) past niet standaard op de fiets dus een beetje lassen is noodzaak aan het originele frame maar het wordt dan ook erg mooi.
 
vergeet niet wat omlijdingen te maken naar nokkenas en versnellingsbak,
want met geluksspatsmering krijgen deze onderdelen geen smering.
terwijl als je enduro's rijd de olie regelmatig word rondgeschut.
op de weg staat het oliepijl te laag voor BV de versnellingsbak,
rezultaat tantwielen vastgelast op de as door vrijving [geen olie].
ik kan dit vertellen, omdat ik een maat heb met zo'n project.
hij rijd alweer een jaar rond met deze aanpassingen,zonder problemen.
tot nu dan. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan