wat is dit?

Scheur

Die hard MF'er
3 nov 2004
842
5
Den Helder
goeise middag...

kan iemand mij vertellen waar die bout voor is??? en kan ik die hele deksel er af halen zonder dat er olie uit loopt? ik wil hem spuiten want hij is aan het oxideren.. bedankt alvast!

gr CBiker
 
deze dus
full




[edit Baksteen: Foto zichtbaar gemaakt ;) ]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een plug waarachter je je vliegwiel kan zien draaien....op die manier komt er op een gegeven moment een merkstreep voorbij; dan staat je zuiger in bdp.
 
Zit heel waarschijnlijk wel olie achter dat deksel denk ik. Maar je kan heel voorzichtig proberen hem los te draaien, dan merk je vanzelf wel of er olie achter vandaan komt...
 
Er zit olie achter deze deksel, hoe je kan voorkomen dat de olie eruit loopt; zet de rechter stuurhelft tegen een muur oid. zodat de motor schuin komt te staan. Ongeveer zo schuin als dat hij op je jiffy zou staan.. Dan loopt er maar een klein beetje olie uit die nog in de deksel zit. Haal wel gelijk even een nieuwe pakking, kans op lekkage is anders aanwezig. De bout die je vraagt kan er gewoon uit, de bout eronder kan er ook gewoon uit, hierachter zit de centrale bout waar je vliegwiel mee vastzit, als je kleppen gaat stellen kan je door dit gat een dopsleutel steken en je vliegwiel/krukas verdraaien de bout erboven kun je dan idd. zien of je zuiger op het bovenste dode punt(bdp) staat of onsteek tijdstip (f-fire).
 
Er zit olie achter deze deksel, hoe je kan voorkomen dat de olie eruit loopt; zet de rechter stuurhelft tegen een muur oid. zodat de motor schuin komt te staan. Ongeveer zo schuin als dat hij op je jiffy zou staan.. Dan loopt er maar een klein beetje olie uit die nog in de deksel zit. Haal wel gelijk even een nieuwe pakking, kans op lekkage is anders aanwezig. De bout die je vraagt kan er gewoon uit, de bout eronder kan er ook gewoon uit, hierachter zit de centrale bout waar je vliegwiel mee vastzit, als je kleppen gaat stellen kan je door dit gat een dopsleutel steken en je vliegwiel/krukas verdraaien de bout erboven kun je dan idd. zien of je zuiger op het bovenste dode punt(bdp) staat of onsteek tijdstip (f-fire).

HIER heb ik wat aan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan