wat is een 4 takt moter en 2 takt moter

Kun je nagaan, dat soort taal krijg ik onder ogen om na te kijken.
Wouen is tegenwoordig een nieuw werkwoord geloof ik (ik wou, hij wou, zij wouen).
d's en t's verbeter ik maar helemaal niet meer (maakt niet uit VMBO of VWO).
En dan om over de inhoud nog maar te zwijgen ......

Gelukkig heb ik vrij snel door of iets van internet is gejat. 't Is óf falikant fout, of te mooi ;)
 
Kun je nagaan, dat soort taal krijg ik onder ogen om na te kijken.
Wouen is tegenwoordig een nieuw werkwoord geloof ik (ik wou, hij wou, zij wouen).
d's en t's verbeter ik maar helemaal niet meer (maakt niet uit VMBO of VWO).
En dan om over de inhoud nog maar te zwijgen ......

Gelukkig heb ik vrij snel door of iets van internet is gejat. 't Is óf falikant fout, of te mooi ;)

is het niet faliekant? :X

altijd al eens willen doen vroeger, leraren verbeteren. :P
 
is het niet faliekant? :X

altijd al eens willen doen vroeger, leraren verbeteren. :P

Volgens mij kan allebei ... in ieder geval vind je in de Nederlandse literatuurgeschiedenis verwijzingen naar falikant ... :X

Maar je hebt gelijk: de dikke van Dale èn het groene boekje geven voor de moderne spelling idd faliekant.

Hms, 'kzit toch teveel met m'n snufferd in ouwe stoffige boeken O-)
 
[me]smitjr heeft vroeger veeeeeeeer (boek)verslagen oa van internet gehaald, beetje std zinnen aanpassen en serieus nooit geouwehoer gehad.
[/me]

Maar spelling zit meestal wel goedt ;)
(maar dit forum taaltje/msn taaltje, is toch wel anders hoor....vaak "n" weglaten, en lekker veel leestekens neerzette :P
 
[me]smitjr heeft vroeger veeeeeeeer (boek)verslagen oa van internet gehaald, beetje std zinnen aanpassen en serieus nooit geouwehoer gehad.
[/me]

Tja, vandaag heb ik maar weer 'n 1 uitgedeeld.
Ik snap werkelijk niet dat leerlingen niet beseffen dat docenten óók op scholieren.samenvattingen.com kunnen kijken.
Tssss, zelfs de spelfouten waren ongewijzigd gekopieerd .......... |(
 
Tja, vandaag heb ik maar weer 'n 1 uitgedeeld.
Ik snap werkelijk niet dat leerlingen niet beseffen dat docenten óók op scholieren.samenvattingen.com kunnen kijken.
Tssss, zelfs de spelfouten waren ongewijzigd gekopieerd .......... |(


WHhaha, jah maar das wat anders. Dat zijn sites die werkelijk iedereen kent, ik nam ze meestal via ingenieuze zoekacties via homepages (en dan ff checken of ze niet op scholieren.samenvattingen.com ofzo stonden).Of ik haalde alle 20 de verslagen van die bekende sites, en brouwde me eigen samenvatting en conclusies daaruit *D :X
Maja das nu verleden tijd joh, moet zegge dat vwo echt vrij easy te doen was, vergeleken met universiteit '(
 
whahhahaha beterzz ga je die foto gewoon zetten en niet met die hoer erbij :) whaha naja kisss

begint hier een beetje heel laag niveau te worden en iets teveel GANGSTAH gehalte!!
wat mij betreft kun je een eind fietsen met je kisses en al die rommel SNAP JE AIGHT SEKA WETAH!! NON DEZE FOTO DOET ECHT NIET SWA SNAP JE!BETER GA JE GEWOON DIE SCOOBY ZETTEN NON!AIGHT (woorden niet zelf verzonnen overigens)
en jij loopt dan in een lonsdale shirt ahja, kom op zeg nepperd B|
de meeste hier zijn waarschijnlijk niet gedient van al dat scootah-boy en breezah-gurl taal die je elke keer loopt uit te slaan in elke reply, mischien voortaan gewoon NEDERLANDS typen, zomaar een idee hoor AIGHT |( |(

 
Laatst bewerkt:
Zeker niet bekend met copernic? *D

ikke?? :? O-) O-) O-)
full


Kijke of je em herkent 8-)
 
volledig off-topic:
Wij mochten wel leesverslagen inleveren van inet zolang ze maar goed waren. Dus wij mochten ze gewoon volledig kopieren (zonder spelvauten uiteraard).

On-topic: je heb toch ook 2-tact diesels :z



:+ Sorry, maar naar zo'n heel topic doorgelezen te hebben wordt je wel melig O-)

KISSUHS :o
 
*D
Ik heb de professional versie.
Overigens is schooltool.nl ook nog wel 'n aardig product.


JAhoor jij ben ook te foppen... :X Dit was dus van de website van dat programma. FF naar screenshots gekeken, en PRINTSCREEN geklikt, en via Paint hier neergezet :X
(scholieren zijn ook nie gek 8-) )

Maar eh, any way bedankt voor die 2 programma's he ;) O-)
Wel erg ge*l zeg dat schooltool.nl, slim verzonnen :}
 
Ik begrijp niet wat er nou "te foppen" viel :?
(zal mij boeien of je copernic nu hebt of niet)
Anyway, je zit toch niet bij mij in de klas :P
En wie jat, fopt zichzelf:
(quote) Scholieren die menen hun diploma te moeten halen met het doorkopiëren van elkaars verslagen, ondergraven de kwaliteit van hun eigen diploma. En tonen geen respect voor zichzelf als leerling. (/unquote) 8-)
 
Ohw...god hahaha, nou laat ik het zo zeggen. Ik heb wel verschillende boeken gelezen, maar dus lang niet allemaal. Het principe van samenvatten en belangrijkste dingen uit een tekst halen heb ik wel door. Enn meestal kopieerde men ook van mij hoor ;) , maar boekverslagen plukte ik van internet. Andere verslagen (nie zo heel erg veel geloof ik) maakte ik gewoon zelf, enja natuurlijk wel een beetje bellen enzo naar elkaar en wat info wat internet gebruiken.

(voor et vak nederlands heb ik voorderest wel alles zelf gedaan *D )
 
Ik begrijp niet wat er nou "te foppen" viel :?
(zal mij boeien of je copernic nu hebt of niet)
Anyway, je zit toch niet bij mij in de klas :P
En wie jat, fopt zichzelf:
(quote) Scholieren die menen hun diploma te moeten halen met het doorkopiëren van elkaars verslagen, ondergraven de kwaliteit van hun eigen diploma. En tonen geen respect voor zichzelf als leerling. (/unquote) 8-)

(erg technisch ondertussen)

Toen ik nog op school zat was er nog geen internet om samenvattingen vandaan te plukken, ik heb het opgelost door lekkere vage SF schrijvers op m'n lijst te zetten die de leraar vast niet gelezen had (ik heb hem wel twee boeken uitgeleend, die had ie niet gelezen).

Maar goed, die aardige man wist ook wel dat taal nooit m'n sterkste punt zou worden. Mijn taal gevoel was ongever van hetzelfde nivo als zijn wiskunde knobbel.

Ascii

(o, bijna vergeten, whahahahahahaha kisses)
 
naja hier is me verslag:







Bij de verbrandingsmotoren is de motor het hulpmiddel en de brandstof (benzine, gas, dieselolie) de energiebron. Een deel van de chemische energie van de brandstof wordt omgezet in nuttige energie. Er gaat een groot deel verloren in de vorm van temperatuurenergie (warmte).
Er zijn verschillende soorten verbrandingsmotoren en de meest bekenden is de viertaktmotor die in 1876 uitgevonden werd door de Duitse handelaar Nikolaus August Otto.
De werking van de viertaktmotor:
De cilinder heeft twee kleppen: de inlaatklep en de uitlaatklep.
Deze kleppen worden automatisch geopend en gesloten.
De bewegende zuiger zet via een stang de geen en weer gaande beweging om in een draai beweging.
De werking van de motor wordt verdeeld in 4 stappen die slagen worden genoemd
1e slag : De zuiger zuigt het mengsel van lucht en brandstof afkomstig van de carburateur in de cilinder
2e slag : De zuiger perst het mengsel samen tot een hoge druk.
3e slag : De bougie laat de brandstof ontbranden.De druk wordt veel hoger en de zuiger wordt met grote kracht naar beneden geduwd.
4e slag : De zuiger duwt het verbrande mengsel naar buiten en het proces begint weer opnieuw.


De zuiger is het enige bewegende deel in een zuigergestuurde 2-takt motor.Het ziet er simpel uit maar het is best ingewikkeld.

De werking van een 2 taksmotor in 6 stappen:

Stap 1:
Eerst wordt er een mengsel gemaakt van brandstof en lucht en wordt ontstoken door de vonk van de bougie en het ontploft en vult de cilinderkop met een harde druk en hitte, die de zuiger naar beneden drukt.Onder de zuiger is de krukas ruimte op zijn grootste, waardoor het mengsel goed aangezogen wordt door de inlaat uit de carburateur.


Stap 2:
Als de zuiger verder naar benenden geperst is door de uitzettende verbrandings gassen,
Heeft hij zijn hoogste snelheid bereikt en wordt optimaal vermogen door gegeven aan de krukas.Onder de zuiger begint de druk op te lopen door de kleiner wordende ruimer, de inlaat word afgesloten.




Stap 3:
Zodra de zuiger de open uitlaat poort bereikt wordt het hete verbrande mengsel naar buiten geperst door de dan onstaande opening.Waardoor de druk in de cilinder heel erg daalt.
En in de zuiger wordt de druk alleen maar meer door het binnengezogen mengsel

Stap 4:
De verbrande gassen worden door het verse mengsel uit de spoelpoort, naar buiten geperst door de uitlaat poort.En de cilinder vult zich met vers benzine/lucht mengsel.Het verse mengsel bevat ook 2 takt olie, die nodig is om de zuiger , cilinder, krukaslagers ,smallendlager en het big endlager te smeren

Stap 5:
Nu is de zuiger, door het vliegwiel werking van de krukas weer omhoog aan het komen en sluit de spoelpoort. De laatste restjes mengsel worden nu met een beetje vers mengsel in de uitlaat geperst.

Stap 6:
De uitlaat poort is nu ook gesloten en het verse mengsel wordt samengeperst door de opgaande zuiger.Onder de zuiger neemt de druk af, waarbij door de dan geopende inlaat het mengsel aangezogen wordt uit de carburateur.

En hier onder zie je nog in plaatjes hoe het werkt.



van Kim van der Linden
 
begint hier een beetje heel laag niveau te worden en iets teveel GANGSTAH gehalte!!
wat mij betreft kun je een eind fietsen met je kisses en al die rommel SNAP JE AIGHT SEKA WETAH!! NON DEZE FOTO DOET ECHT NIET SWA SNAP JE!BETER GA JE GEWOON DIE SCOOBY ZETTEN NON!AIGHT (woorden niet zelf verzonnen overigens)
en jij loopt dan in een lonsdale shirt ahja, kom op zeg nepperd B|
de meeste hier zijn waarschijnlijk niet gedient van al dat scootah-boy en breezah-gurl taal die je elke keer loopt uit te slaan in elke reply, mischien voortaan gewoon NEDERLANDS typen, zomaar een idee hoor AIGHT |( |(

Zoals je ziet loop ik ook aardig in dit topic te zeiken, Maar geflame als dit is nergens voor nodig. Je mag mensen best enigsins in hun waarde laten. Een reactie als dit vind ik eerlijk gezegt zelfs erg kinderachtig. Ik zie zo niet in waarom jij zoveel beter bent dat ze zulke dingen moet posten...
 
Een of andere wazige herder heeft ook nog ooit een 6-takt gebouwd. Dat ding spoelde tussen de "4 takten"de cilinder een keer door met schone lucht.
De bedoeling was dat er dan geen gassen achterbleven in de cilinder die invloed konden uitoeffenen op de volgende cyclus. Nooit meer wat van gehoord. Zal wel geen PK-monster zijn geweest, maar voor n toerfiets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan