wat is een goed slot??

dickdale

Die hard MF'er
16 okt 2006
300
0
zwolle
Ik ben op zoek naar een goed slot voor mijn motor. Ik weet ook wel dat als ze de motor mee willen nemen dat ze dat toch wel doen, maar je kan het zo lang mogelijk uitstellen toch?

Denk toch wel dat het een kettingslot gaat worden maar ben er nog niet over uit.

Iemand suggesties?
 
Ik heb dit Slot ben er zeer tevreden over, door de lus in de ketting kun je hem altijd wel ergens aan vast leggen, het beugelslot zelf past om de meeste palen en beugels, zo heb je nog wat meer lengte.

Gr Roy
 
Zit erover te denken om zo'n granite (schijfrem)slot met alarm te kopen... 100 decibel herrie.... en kan ook ketting aan... af en toe staat ie buiten in die buurten waar je nog niet dood gevonden wil worden...dus beetje extra beveiliging kan geen kwaad...
Als je naar de beurs gaat zou je daar is moeten kijken...hebben ze vast genoeg....
 
Zit erover te denken om zo'n granite (schijfrem)slot met alarm te kopen... 100 decibel herrie.... en kan ook ketting aan... af en toe staat ie buiten in die buurten waar je nog niet dood gevonden wil worden...dus beetje extra beveiliging kan geen kwaad...
Als je naar de beurs gaat zou je daar is moeten kijken...hebben ze vast genoeg....
Ik heb al zo'n schrijfremslot met alarm gekocht die kun je combineren met een ketting.
Maar de ketting was toen (januari) nog niet leverbaar.

Grote voordeel vindt ik dat je zelf ej remschijfslot ook niet kan vergeten.
 
Ik heb al zo'n schrijfremslot met alarm gekocht die kun je combineren met een ketting.
Maar de ketting was toen (januari) nog niet leverbaar.

Grote voordeel vindt ik dat je zelf ej remschijfslot ook niet kan vergeten.

Is me pas 1 keer overkomen gelukkig en reed heeeel zacht dus geen schade... *D
Maar geeft het een beetje herrie dat ding.... want daar is het me uiteindelijk om te doen...
 
Zou zo'n schijfremslot en eventueel met alarm dan niet de beste oplossing zijn... of in ieder geval de minst slechte oplossing....??
Gaat er iig nog een hoop herrie aan vooraf...
 
Het is het beste om er zoveel mogelijk sloten op te doen +een alarm op je motor en op je sloten.
Fijn een motor bezitten tegenwoordig. **zucht**
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een goed slot voor mijn motor. Ik weet ook wel dat als ze de motor mee willen nemen dat ze dat toch wel doen, maar je kan het zo lang mogelijk uitstellen toch?

Denk toch wel dat het een kettingslot gaat worden maar ben er nog niet over uit.

Iemand suggesties?
:^

Het is al positief dat je dat beseft. (het is erg dat mensen er al op voorhad van uitgaan dat de motorfiets ZAL gestolen worden, niet meer dat hij zou kunnen gestolen worden)

Stel dat het 30 seconden duurt om een slot te openen/forceren, en je wil de dieven een halfuurtje bezighouden, dan heb je 60 sloten nodig.

Verder zorg je er best voor dat je aan alle eisen van je verzekering voldoet, en begin je maar te sparen voor een nieuwe motor.

Webcambewaking misschien een optie als je hem 's avonds achterlaat?
 
[modbreak]
Stoppen met spammen B|
Dit is je laatste waarschwuwing, de volgende keer mag je een tijdje zonder MF spelen.
[/modbreak]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:^

Het is al positief dat je dat beseft. (het is erg dat mensen er al op voorhad van uitgaan dat de motorfiets ZAL gestolen worden, niet meer dat hij zou kunnen gestolen worden)

Stel dat het 30 seconden duurt om een slot te openen/forceren, en je wil de dieven een halfuurtje bezighouden, dan heb je 60 sloten nodig.

Verder zorg je er best voor dat je aan alle eisen van je verzekering voldoet, en begin je maar te sparen voor een nieuwe motor.

Webcambewaking misschien een optie als je hem 's avonds achterlaat?

Ik weet het, maar mensen kunnen tegenwoordig niet meer van andermans spullen afblijven. Zelfs als ze er alleen nog maar naar mogen kijken, kunnen ze het niet laten om met hun poten er aan te zitten.

's avonds zal hij binnen staan. Het gaat mij alleen om dat het de dief zo moeilijk mogelijk wordt gemaakt. zou 400V een oplossing zijn??? ;)
 
Ik zou zeker de motor ergens aan vast maken,ook in de garage!

Ik heb dat niet gedaan(wel schijfremslot)en denk niet dat overkomt een ander wel..

Ik zou zeker een slot met een alarm erop kopen(Ik wou dat ik dat gedaan had ;( )

Ik hoop dat die lamlul zich er op dood rijd!
 
[me="DinX"]gebruikt zo'n Xena slot met alarm erin.[/me]

Soms ook nog een Abus ketting door m'n achterwiel.
In m'n garage heb ik een bewegingsdetector hangen die zorgtdat het lichtaan gaat, en binnen begint er dan ook wat te piepen. Hij hangt thuis met de ketting aan een grondanker.

Heb er ook nog een brand- en diefstalverzekering bij (kost genoeg :X)
Als ze hem stelen heb ik dan toch nog de dagwaarde.

En als ze je motor echt willen hebben pakken ze hem toch mee. Zie de filmpjes hierboven. Zo'n kettingslot heb je zo open met een betonschaar. Een schijfremslot hoef je zelfs niet los te maken op de plek zelf. Gewoon snel de remschijf losdraaien en je duwt dat ding zo een busje in. Een skateboard onder het voorwiel en hij hoeft zelfs niet ter plekke van het stuurslot af.

Wat wel al helpt is je motor ergens aan vast maken met een ketting, en zorgen dat die ketting nergens los hangt. Dus zodat hij de grond nergens kan raken. Dan wordt het al lastiger met een betonschaar (zie filmpje).
 
Laatst bewerkt:
Is me pas 1 keer overkomen gelukkig en reed heeeel zacht dus geen schade... *D
Maar geeft het een beetje herrie dat ding.... want daar is het me uiteindelijk om te doen...

T geluid is echt niks.....ik heb em zelf. Het slot ziet er wel stevig uit, maar dat allarm is echt niet veel soeps
 
Ik weet het, maar mensen kunnen tegenwoordig niet meer van andermans spullen afblijven. Zelfs als ze er alleen nog maar naar mogen kijken, kunnen ze het niet laten om met hun poten er aan te zitten.

's avonds zal hij binnen staan. Het gaat mij alleen om dat het de dief zo moeilijk mogelijk wordt gemaakt. zou 400V een oplossing zijn??? ;)


die 400V is een prachtige oplossing, totdat je een keer vergeet de schakelaar om te zetten :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan