Wat is een goede 250-400cc , en wie heeft er een?

Smurf

Rookie
27 aug 2004
10
0
Den Haag
ik zoek een 250 tot 400cc motor ongeveer...
moet wel een soort race model zijn he.
Ik dacht zelf aan de RS250.... maar wat zijn de goede en slechte dingen aan dat ding.. en wie heeft er maybe eentje?
Foto's ook welkom. Ben benieuwd naar jullie reactie. En wat ook belangrijk is... wat voor geluidje maakt de rs250 dan? Toch niet een klote geluidje als een cbr125 ofzo..... ik weet nie wat voor geluidje de rs 125 maakt.... :)
 
Als je dat allemaal nog niet weet kun je beter eerst zelf rond gaan kijken en vergelijken. Wat je hier dan zult lezen zul je allemaal veel beter opvatten en begrijpen.

En ohja, een RS250 heeft teveel vermogen, zit over de 25kW. Dus kun je beter een RS125 nemen ipv het terugtunen van een RS250.

En ohja, een RS klinkt inderdaad zoals zegmaar een brommer. Het is ieders eigen smaak of je dat mooi vindt of niet. Ik vind het wel wat hebben, moet je er wel een ander uitlaatje op hebben. Het is opzich vergelijkbaar met de RS50 die je nu hebt.

En ohja, groot nadeel dat hier genoemd gaat worden is het dure onderhoud van een 2takt. Maar ik zie dat je ook al een 80 blok onder je 50 hebt liggen, dus je kunt opzich wel sleutelen. Vervangen van een zuiger enzo zul je dus wel kunnen, en ik hoop dat je de kosten ook weet. Al is zelf sleutelen natuurlijk flink kosten besparend.

Succes.
 
Hoi bedankt voor je reactie trouwens.
Maar wat voor uitlaat kan je er dan onder zetten?
Want voor zover ik weet krijg je dus die twee dikke zilvere pijpen erbij... maar ik hoorde dat die niet zo best waren.. en met die andere kreeg je ook een beter geluidje.
Wat loopt zo'n rs dan? Ik kan ook meer als 25 kw.. maar wil nie teveel cc ook hebben...
 
Hoi bedankt voor je reactie trouwens.
Maar wat voor uitlaat kan je er dan onder zetten?
Want voor zover ik weet krijg je dus die twee dikke zilvere pijpen erbij... maar ik hoorde dat die niet zo best waren.. en met die andere kreeg je ook een beter geluidje.
Wat loopt zo'n rs dan? Ik kan ook meer als 25 kw.. maar wil nie teveel cc ook hebben...
Als je meer als 25kW kan zou ik zowieso geen RS125 nemen dus, ga dan voor een RS250. Da's een veel meer volwassen fiets en zul je langer plezier op hebben. Een rs125 ben je wel een keer op uitgekeken (zoals op elke 25kw'er).

Wat voor uitlaat eronder? Geen idee, ken dat allemaal niet. Weet wel dat het veel beter klinkt, en dat heb ik dus van m'n eigen oren. Als je dan een 2takt doortrekt klinkt dat écht mooi, terwijl ze standaard te brommerig zijn.
 
Ik zou als eerste geen 2 takt nemen, tenzij je van sleutelen houdt :+
Ik heb een vfr400r gehad hiervoor met 25kw erop en reed echt superlekker!
Nu rij ik een Z750 ook met 25kw en dat rijdt nog beter :P
 
kawasaki zxr400

echt een lekkere motor om mee te beginnen, zeker als je na je 25kw periode een sportmotor wil, heb je het gevoel al een beetje

ik heb er nog 1 te koop interesse???

ik hoor het wel
lennartbor@hotmail.com
 
Ik zou als eerste geen 2 takt nemen, tenzij je van sleutelen houdt :+
Ik heb een vfr400r gehad hiervoor met 25kw erop en reed echt superlekker!
Nu rij ik een Z750 ook met 25kw en dat rijdt nog beter :P

Ik heb zo een vfr400r waar jessy het over heeft te koop staan

Zie hier mijn topic

SANY0022.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan