Hallo
Ik ben opzoek naar een eerste motor. Omdat ik nog geen 21 ben mag ik maar tot 25kw rijden

maar dat weerhoud mij niet van het rijden
Zou heb ik eigenlijk 2 motors op het oog die beide naar 25kw gezet kunnen worden kunnen jullie mij advies geven wat de "beste" van de 2 is?
ik zit een beetje te twijfelen tussen
Yamaha Diversion XJ 600
en de
Suzuki GS 500
ik hoor graag jullie mening
Ik zou echt eerst gaan proefrijden. Behalve alle dingen die je uit tests en ervaringen van anderen kunt halen, moet je het toch zelf ervaren.
Ik heb zelf een Div 900 en die is voor mij perfect. Echter, mijn man die een stuk langer is, heeft te weinig ruimte voor zijn knieën. Ik had vroeger een Suzuki GS 550 en die vond ik geweldig, maar dan wel met stuurkuipje, want anders werd ik er met 120 voor mijn gevoel afgeblazen. Mijn man vond dat stuurkuipje nergens voor nodig.
Ik heb wel eens op een BMW F650 gereden, een 1-cilinder en ik vond dat bokkige gedrag bij lage snelheden vreselijk. Na 500 km was ik er nog niet aan gewend. Maar er zijn mensen die zweren bij zware 1-pitters.
Er is echt maar 1 antwoord: zelf ervaren. Ga naar een motorzaak en ga proefrijden. Probeer dan zowel hoe het gaat met de BV op een parkeerterrein als een stukje snelweg. Je voelt dan vanzelf wat het beste bij je past.
Of de motor wel of niet veel onderhoud heeft is uiteindelijk een minder belangrijke vraag dan of jij hem prettig vindt rijden. Dan kun je er namelijk wel op rijden, maar wil je het liever niet
En als het uiteindelijk nog niet bevalt...je kunt altijd weer wisselen.