Wat is een goede motor voor beginners?

It's just me

MF veteraan
22 mei 2005
8.067
0
Roosendaal
Ik ben vorig jaar geslaagd voor mijn motorrijbewijs maar moest nog eerst sparen voor een motor. Nu wil ik er eentje kopen. Ik zat zelf te denken aan een ER-5 maar twijfel of die misschien niet te saai is. Niet dat ik na een half jaar spijt heb.

Nou ben ik niet zo lang (1.65m). Op een ER-5, ER6n en verlaagde CBF500 pas ik. ER6n wil ik echt supergraag maar die zijn tweedehands nog heel duur. Mijn budget is rond de 2000 euro. Ik mag zwaar rijden :]

Wat zou een goede motor om mee te beginnen? :)
 
denk een diversion, maar ik denk ook dat je te horen krijgt dat je moet gaan proefrijden ed om te zien wat je fijn vind. alleen zit t weer atm niet echt mee :P
 
Er5 gaat niet zo snel vervelen hoor :N leuke dingetjes

Heb op die cb1 ook 2 jaar met plezier gereden, daarna ruil je hem gewoon weer in.

GS500 is ook een leuke lage motor, vraag ChaserBoZ maar :P
 
denk een diversion, maar ik denk ook dat je te horen krijgt dat je moet gaan proefrijden ed om te zien wat je fijn vind. alleen zit t weer atm niet echt mee :P

ja owkee dat was ik van plan, maar goed hier kan ik toch meer ideeën op doen waar ik op kan proefrijden
 
Laatst bewerkt:
Er5 gaat niet zo snel vervelen hoor :N leuke dingetjes

Heb op die cb1 ook 2 jaar met plezier gereden, daarna ruil je hem gewoon weer in.

GS500 is ook een leuke lage motor, vraag ChaserBoZ maar :P

die ER zal geen Zed zijn maar ja moet ergens mee beginnen. :+
 
Ducati 1098 Beginners edition

l_ad9291bb4dba274f27e2bb96de2af68a.jpg
 
Daar zou ik ook wel mee hebbe willen beginnen...

Wat zeg ik, daar zou ik nu ook wel op willen rijden!!!

Ik ben begonnen op een kawa Ltd 454, al was mij alleereerste motorritje op een Suzuki TL1000 S...klein verschilletje
 
Ik ben 1.72 (maar korter beentjes dan bovenlijf ;( ) en ik heb als eerste
fiets een SV650 (suzuki) van 99..

Heb je rond deze periode rond de 2200 (of minder), en die dingen zijn gewoon leuk!
 
CBR 6oo F !!

(Beer heeft nog een leuk GSje te koop voor niet te veel geloof ik *D)
 
Voor 2000 euro koop je een heel redelijke ZZR 600, niet te hoog, wel te snel, plenty power... lees de testverslagen maar... wel moet dit type motor je "liggen" en anders een CBR 600 van het 2e type, ook lekker ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan