wat is een goede motorheftafel?

Dit is een goede!

Zelf gemaakt...

full
 
ga eens kijken op http://www.buitelaar.nl/

Ik heb de HBM 300. de versie die zowel hydraulisch (met de voet) als pneumatisch (met de compressor) te bedienen is. Ook heb ik een extra grote (soort C-vorm) voorwielklem erbij gekocht zodat de motor nog stabieler staat.

De 100 is leuk voor brommertjes en de 200 is leuk voor crossers.. (al zou je op de 200 ook wel een motor kunnen plaatsen vind ik het toch te krap)

De 300 is lekker ruim zodat je hele motor er op staat en je gereedschap en onderdelen ook gewoon op de tafel kunt leggen. Ook is 'ie vreselijk stabiel. Als ik mijn motor er op zet en hem helemaal omhoog draai staat de motor nog net zo stabiel als op de grond. De tafel beweegt als ik er flink aan duw/trek geen centimeter. Daar maakte ik me vantevoren nogal zorgen om. Dat met een beetje duwen de hele tafel+motor omlazert.

Verder heeft ie een afneembare oprijplaat en een uitneembare plaat onder het achterwiel. Er zitten twee ogen aan de tafel zodat je eventueel de motor kunt vastzetten met spanbanden. (wat niet nodig is op de manier waarop ik hem gebruik (paddockstand en voorwielklem, maar wat wel veilig is als je geen paddockstand gebruikt maar alleen! de voorwielklem)

Erg tevreden over. Tafel wordt geassembleerd geleverd in een groot houten krat. Helaas weegt het wel 'wat'. :X Regel een palletwagen/steekwagen of een groepje sterke vrienden om het ding in je schuurtje te zetten ;)

full

ps.Schuur is groter dan ie op de foto lijkt. Foto is genomen halverwege de schuur.


Alleen al voor het poetsen van je motor is dit een uitkomst. Ik ga er tegenwoordig lekker bij zitten en zet de motor op ooghoogte ipv dat ik op mijn knieeen aan het prutsen ben. Flesje bier onder handbereik op de tafel naast de motor. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde heftafel en deze is simpelweg te kort voor de meeste motoren (en best behoorlijk smal) Ik heb 'm zelf in de grond ingebouwd en verlengd door bovenop het blad een nieuw blad te maken van 2x 25 mm multiplex.
Het achterste gedeelte dat je ziet van de heftafel is een losse klep waar je dus ook niet de motor op kunt laten rusten als je deze opheft. DE effectieve lengte waar de motor op kan steunen (voorwiel en middenbok) is dan maar iets van 1.5 meter.
 
Ik heb dezelfde heftafel en deze is simpelweg te kort voor de meeste motoren (en best behoorlijk smal) Ik heb 'm zelf in de grond ingebouwd en verlengd door bovenop het blad een nieuw blad te maken van 2x 25 mm multiplex.
Het achterste gedeelte dat je ziet van de heftafel is een losse klep waar je dus ook niet de motor op kunt laten rusten als je deze opheft. DE effectieve lengte waar de motor op kan steunen (voorwiel en middenbok) is dan maar iets van 1.5 meter.

Over welke tafel gaat het nou?
die HBM300 lijkt toch echt een R1 makkelijk op te passen...
 
Over welke tafel gaat het nou?
die HBM300 lijkt toch echt een R1 makkelijk op te passen...

Ik denk dat ik jou EFE daar nog wel op kwijt kan ;)

Hij heeft het dus duidelijk niet over de 300 want daarop heb je voor bijvoorbeeld een sportmotor ruimte zat (zie de foto van mijn brug met de R6 erop). En voor de echt lange motoren (choppers en sommige toerbuffels als goldwings) gebruik je geen paddockstand. Daar heb je dus dit probleem niet. Ik heb van de plek waar mijn achterwiel normaal tafel raakt tot het einde van de tafel bijna een meter over. Handig voor de paddockstand. Maar je gaat me toch niet vertellen dat een chopper meer dan een meter langer is dan mijn R6?

de 100 en de 200 zijn inderdaad veel korter (zie de maten op de site van buitelaar)

100: tafel van 135x50 (zonder rijplaat)
200: tafel van 183x66 (zonder rijplaat??)
300: tafel van 220x70 (zonder rijplaat)

als je naar de foto van mijn tafel kijkt zie je dat mijn motor waarschijnlijk ook wel op de 200 had gepast (40cm korter), maar dat dan de paddockstand er misschien niet helemaal lekker bij op had gepast. En als je een keer een langere motor erop wil zetten is dat dus niet echt lekker mogelijk..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan