Wat is een goeie beginners motor

De motoren zijn duurder op de beurs dan op internet. Ook veel motoren die door de dealers op Motoroccasion zijn gezet worden op de beurs voor hogere prijzen aangeboden. Alleen heb ik het idee dat 99% van de mensen (ook de mensen hier) er met beide benen en open ogen intrapt. Het staat op de beurs, dus het zal wel goed zijn?
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 14 februari 2003 20:52 schreef PentAr het volgende:
De motoren zijn duurder op de beurs dan op internet. Ook veel motoren die dor de dealers op Motoroccasion zijn gezet worden op de beurs voor hogere prijzen aangeboden. Alleen heb ik het idee dat 99% van de mensen (ook de mensen hier) er met beide benen en open ogen intrapt. Het staat op de beurs, dus het zal wel goed zijn?

Ehm, ook jij bedankt voor je reactie.
 
Virago :X . Sorry maar dan zou ik eerder een Ravage(Soes Savage 650 bedoel ik) nemen. Als je alle typen motor leuk vind, wordt het voor jou wel een hele dure hobby ;) . Wel leuk zo'n garage vol met fietsen *D . Maar ga eens goed kijken op de motorbeurs en vooral veel proefrijden als je het niet zeker weet. Als je kennisen met motor hebt, vraag ff of je een stukje mag meerijden. Echt heel groot verschil, sportfiets en chopper. Met zo'n RS 125/250 kun je leuk leren sturen en 't is 2-takt, als je liever snel optrekt en graag stuurt -> sportfiets. Wil je echter lekker een beetje rondtuffen en rustig op je gemak heel relaxed de motor voor je uitschuiven -> take a cruiser/chopper. Dus kijk niet alleen naar het uiterlijk van zo'n fiets want als je het karakter eeuh de eigenschappen van je fiets je niet bevallen, heb er je ook geen fluit aan.
 
Virago :X . Sorry maar dan zou ik eerder een Ravage(Soes Savage 650 bedoel ik) nemen. Als je alle typen motor leuk vind, wordt het voor jou wel een hele dure hobby ;) . Wel leuk zo'n garage vol met fietsen *D . Maar ga eens goed kijken op de motorbeurs en vooral veel proefrijden als je het niet zeker weet. Als je kennisen met motor hebt, vraag ff of je een stukje mag meerijden. Echt heel groot verschil, sportfiets en chopper. Met zo'n RS 125/250 kun je leuk leren sturen en 't is 2-takt, als je liever snel optrekt en graag stuurt -> sportfiets. Wil je echter lekker een beetje rondtuffen en rustig op je gemak heel relaxed de motor voor je uitschuiven -> take a cruiser/chopper. Dus kijk niet alleen naar het uiterlijk van zo'n fiets want als je het karakter eeuh de eigenschappen van je fiets je niet bevallen, heb er je ook geen fluit aan.

Ja ik wil ook een garage vol, alleen dat kan ik niet betalen op m'n 18e. Ennem, ik heb wel een overbuurman met een triumph 900 (model weet ik niet).
Maar ik heb een liefde voor snel en licht, veel bochten nemen enz, maar ook voor touren, rustig rijden van het landschap genieten, doe ik in de zomer vaak met de scooter (ja ik weet het maar een scooter heeft ook leuke aspecten).
En ik vind techniek ook nog eens heel erg interessant, ik wil aan mn motor werken.
Ik ben dan ook een knul met teveel hobby's en te weinig geld.
 
honda MT(X)70 cc niet wat voor je???

1 : 't is een tweetakt
2 : ja moet erop schakelen
3 : 70CC (andere cyclinder dan standaard dus) is officieel een motor :+

Nou ik ben niet heel er kieskeurig, ik vind sport, naked en chopper leuk. Maar Off-road, Enduro shit vind ik niks. Dat is niet wat mijn passie ontbrand. Thanx anyway.
 
Hmmm te veel hobby's en te weinig geld, je hebt *** 5000 euro voor een gloednieuwe motor op je 18 jaar?? Nou nou, ik moet zegge dat je wel aardig wat te besteden hebt hoor, je ben ckers nie arm. Ik ben 18, moet mn auto en motorrijbewijs zelf betalen (verplicht eerst de auto van mn ouders= wel logisch eigelijk) en zelf de motor betalen :S...hehe Enne door al mijn gespaar (ik heb geen werk, zit op school, sport veel, heb het dus druk) kan ik ongeveer 1500 tot 2000 euro uittrekken voor n motor.
Maar denk er es goed over na of je je motor NIEUW wilt hebben, kan je misschien niet beter eerst een 2ehands (bij een dealer) kopen en dan later wat meer geld vrijmaken voor je zware motor??
(Lees ook es het verschil tussen 2takt en 4 takt (25kw) motoren, ze hebben een totaal verschillend karakter)

cya
smitjr
 
Meschien is een Yamaha Diversion XJ600 wat voor je. Als het goed is krijg je die ook in de 25kw uitvoering. Lekker motorje om een beetje op te toeren en af en toe het gas open te trekken.
Of anders een Honda CB500. Op zich geen race of tour motor (tis een naked bike)maar hij is niet duur en rijd op zich niet verkeerd. Rij er zelf op en het is volgens mij een lekker motortje om het op te leren. Een goede tweedehands zal zo ergens rond de twee a drie duizen euro kosten. Techniek is lekker simple en beproefd, hoef je dus geen kinderziektes van te verwachten.
 
Hmmm te veel hobby's en te weinig geld, je hebt *** 5000 euro voor een gloednieuwe motor op je 18 jaar?? Nou nou, ik moet zegge dat je wel aardig wat te besteden hebt hoor, je ben ckers nie arm. Ik ben 18, moet mn auto en motorrijbewijs zelf betalen (verplicht eerst de auto van mn ouders= wel logisch eigelijk) en zelf de motor betalen :S...hehe Enne door al mijn gespaar (ik heb geen werk, zit op school, sport veel, heb het dus druk) kan ik ongeveer 1500 tot 2000 euro uittrekken voor n motor.
Maar denk er es goed over na of je je motor NIEUW wilt hebben, kan je misschien niet beter eerst een 2ehands (bij een dealer) kopen en dan later wat meer geld vrijmaken voor je zware motor??
(Lees ook es het verschil tussen 2takt en 4 takt (25kw) motoren, ze hebben een totaal verschillend karakter)

cya
smitjr


Heb het geld ook nog niet (nog lang niet).
Vind het jammer dat er niet nieuwe 2-takt of 4-takt low-tech lichte (125, 250 cc) motoren zijn(dus betrouwbaar, goedkoop en makkelijker sleutelen/opvoeren (leukleuk)) met een gewone carb en geen injectie gebeuren, powervalves, vacuumzuigers en ander duur pretspul. Zoiets lijkt me een ideale beginmotor.
Heb ik een kronkel 9~ in mn hoofd dat dit mij ideaal lijkt, of zou hier gewoon echt markt in zitten?
Nu heb ik alleen maar de mogelijkheid met niet zoveel geld om mn scoot ver op te voeren, wat allemaal niet zo veilig is (kleine wielen, remmen die er niet op gebouwd zijn enz enz).
Zucht wat is het leven toch zwaar als je alleen maar een zwaar geknepen 50 cc hebt/mag. Ik praat over 0,4 kw aan het wiel. Heb medelijden met mensen met een legaal rijdende scooter en heb een beetje begrip voor een opgevoerde scooter.
Ik denk dat ik wel weer genoeg van uw tijd heb genomen, als u al tot hier gelezen hebt. Bedankt iig voor uw tijd. Zucht.
 
hehe, kunnen we ook wel een discussie over beginne, maar eh een LEGALE scooter/bromsel die echt maar 45 rijdt is gevaaarlijk, ckers voor op de weg, invoegen, ff doortrekken, het verkeer kunnen volgen e.d. zit er niet bij. Ik vind 60 een veilige snelheid voor brommers die (sinds nog niet zo langgeleden ) op de weg moeten rijden.
Maarja suc6 met het vinde van een beginnersmotor!

cya
smitjr
 
als je een beetje sportuitvoering wil moet je de ....... nemen de rest zeg ik niet want het aanbod van die motoren zijn schaars
 
Ik heb gelest op zo'n CM 400, best leuk en mits goed onderhouden ook mooi betrouwbaar.

Echter toen ik mijn rijbewijs had opgehaald heb ik dezelfde dag nog een splinternieuwe Jawa gekocht. Kostte toendertijd zo'n 6.000 gulden, was een "duur" model. Tegenwoordig kun je die fietsen nog steeds nieuw kopen voor ca. 3.000 Euro's, in verschillende (uiterlijke) uitvoeringen, technisch zit er weinig verschil in:

350 cc tweetakt tweecilinder, 17 kW = 23 pk.

Géén snelwegfiets, maar naar mijn ervaring een hele goede beginnersfiets. Stuurt mooi neutraal, mits goed ingereden (is niet moeilijk, je moet alleen de eerste 1.500 km geen haast hebben) veel vergevingsgezinder en goedkoper dan zo'n Aprilia, ook in onderdelen en onderhoud. :}

Ik heb er met veel lol op rondgereden en rijd tegenwoordig zijspan met 'm. Na 'n paar jaar zal je waarschijnlijk wel iets zwaarders willen, zoals bij de meeste beginnersfietsen, in mijn geval was dat een BMW R 1100 R die het vijfvoudige kostte van die Jawa en die ik ook contant kon betalen, na bijna 4 jaar en 40.000 Jawa-km. Je kunt dus op zo'n ding rijden en onderhand lekker sparen. :]
 
Ach hoeveel cc maakt toch niet zoveel uit?
Mijn eerste motor was een Yamaha Wildstar 1600 cc...

Als je maar voorzichtig begint en rustig de motor leert kennen. En dat duurt niet een paar weekjes ronscheuren. Ik rijd nu 3 jaar, 15.000 km per jaar maar durf mezelf nog steeds niet volleerd te noemen.

Maar als ik ongeveer 5000 gulden te besteden had zou ik 2e hands gaan shoppen... Heb je een leuke motor voor weinig geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan