Wat is een waardige opvolger voor mijn CB500

Gets

MF veteraan
2 aug 2004
1.160
9
brussel-leuven
Even de situatie uitleggen:

Ik rij ondertussen al een 3 jaar op een cb500 van 1994. Niks op aan te merken. Rijdt voor mijn doening perfect. Alleen is het zo dat ik stilaan aan een opvolger begin te denken.
Ik weet ondertussen wel wat beter moet (vind toch dat als je een nieuwe moto koopt je er alleen maar op vooruit moet gaan :) )
Het komt erop neer dat ik een moto zoek die net een maatje groter is (ben 1.92 en op langere tochten krijg ik echt krampen in mijn knieën. Woon-werk ritten en tochtjes vaan een uurtje vallen wel mee). Verder ook natuurlijk een maatje groter op gebied van vermogen. Zoek iets dat genoeg koppel en pk heeft om leuk mee te rijden (maar ik verondertsel dat alles wat meer is dan een cb500 dat wel heeft :) ).
Een nieuwe moto moet het niet zijn... tweedehands is voor mij zeker goed.

Nu lijkt het me vooral interessant om de mening te horen van mensen die dezelfde stap als mezelf gemaakt hebben. Daarmee bedoel i kdus mensen die van een lichtere vergelijkbare motor komen (er5, cb500, gs500 enz) en ook deze trap hoger gemaakt hebben en natuurlijk wat de grootste verschillen zijn en of ze spijt hebben of niet.

Wat het model betreft zoek ik terug een naked/roadster (bmwr850r, suzuki bandit600, honda cbf600, kawasaki zr7, yamaha Bullodg...teveel om op te noemen en meteen door de bomen het bos te zien)

Natuurlijk ga ik ook proefrijden en zo hoor maar dit is maar om een eerste gedacht te krijgen (zoekertjes staan er genoeg op het net maar staat geen uitleg bij he :) )

Kortom wat is een waardige opvolger voor m'n cb500 met vooral belangrijk :

Ruime zithouding
Wat meer koppel/vermogen
All-rounder (woon/werk / toerritjes/ reizen)
toch nog sportief genoeg ;) (cb500 rijdt binnen zijn kunnen uiteraard toch nog redelijk sportief)

Mijn grootste dank *O* :]

Groeten
Gets

nog een fototje (voor de leken, het is de groene :P )

full