Wat is een waardige opvolger voor mijn CB500

Gets

MF veteraan
2 aug 2004
1.160
9
brussel-leuven
Even de situatie uitleggen:

Ik rij ondertussen al een 3 jaar op een cb500 van 1994. Niks op aan te merken. Rijdt voor mijn doening perfect. Alleen is het zo dat ik stilaan aan een opvolger begin te denken.
Ik weet ondertussen wel wat beter moet (vind toch dat als je een nieuwe moto koopt je er alleen maar op vooruit moet gaan :) )
Het komt erop neer dat ik een moto zoek die net een maatje groter is (ben 1.92 en op langere tochten krijg ik echt krampen in mijn knieën. Woon-werk ritten en tochtjes vaan een uurtje vallen wel mee). Verder ook natuurlijk een maatje groter op gebied van vermogen. Zoek iets dat genoeg koppel en pk heeft om leuk mee te rijden (maar ik verondertsel dat alles wat meer is dan een cb500 dat wel heeft :) ).
Een nieuwe moto moet het niet zijn... tweedehands is voor mij zeker goed.

Nu lijkt het me vooral interessant om de mening te horen van mensen die dezelfde stap als mezelf gemaakt hebben. Daarmee bedoel i kdus mensen die van een lichtere vergelijkbare motor komen (er5, cb500, gs500 enz) en ook deze trap hoger gemaakt hebben en natuurlijk wat de grootste verschillen zijn en of ze spijt hebben of niet.

Wat het model betreft zoek ik terug een naked/roadster (bmwr850r, suzuki bandit600, honda cbf600, kawasaki zr7, yamaha Bullodg...teveel om op te noemen en meteen door de bomen het bos te zien)

Natuurlijk ga ik ook proefrijden en zo hoor maar dit is maar om een eerste gedacht te krijgen (zoekertjes staan er genoeg op het net maar staat geen uitleg bij he :) )

Kortom wat is een waardige opvolger voor m'n cb500 met vooral belangrijk :

Ruime zithouding
Wat meer koppel/vermogen
All-rounder (woon/werk / toerritjes/ reizen)
toch nog sportief genoeg ;) (cb500 rijdt binnen zijn kunnen uiteraard toch nog redelijk sportief)

Mijn grootste dank *O* :]

Groeten
Gets

nog een fototje (voor de leken, het is de groene :P )

full
 
Zoek eens opinies over de fazer. Zo heb ik mijn motor gekocht, iedereen is kwijlend enthousiast over dat ding; hoeft maar om de 10000 km een beurt te hebben en is ook geschikt voor lange mensen en lange touren.
 
Zoek eens opinies over de fazer. Zo heb ik mijn motor gekocht, iedereen is kwijlend enthousiast over dat ding; hoeft maar om de 10000 km een beurt te hebben en is ook geschikt voor lange mensen en lange touren.

welke bedoel je juist? (de 600? en van welk jaar dan? Bestaan ondertussen 4 generaties van + deze is ook niet echt naked he met dat schermpje))
 
Ik zou persoonlijk ipv 500 naar 600cc de stap wat groter maken naar b.v. 900 of hoger
Ik zelf ben van een CBR600 naar een Soes1400 (KLIK)gegaan en heb daar nog geen moment spijt van gehad. Een heerlijke fiets om mijn 1.94m op kwijt te kunnen, lekker schakellui touren, sportief bochtenwerk, met de caravan erachter naar Frankrijk :+ ......het kan allemaal met deze fiets :Y
 
Laatst bewerkt:
Dit topic ga ik even in de gaten houden!

rij zelf een gsx 400E en over 14 daagjes ben ik van mijn 25 kw af. Ik ben daarna opzoek naar een sportievere motor die ook nog eens low budget is (student). Ik zat zelf te denken aan de Kawa GPX600R of een soes RF600R. Beide toersport en niet al te duur!

Voor jou is tweedehands goed, maar aan welke leeftijdscategorie denk jij? Ik zelf denk aan motoren vanaf 1990 en jonger.
 
Dit topic ga ik even in de gaten houden!

rij zelf een gsx 400E en over 14 daagjes ben ik van mijn 25 kw af. Ik ben daarna opzoek naar een sportievere motor die ook nog eens low budget is (student). Ik zat zelf te denken aan de Kawa GPX600R of een soes RF600R. Beide toersport en niet al te duur!

Voor jou is tweedehands goed, maar aan welke leeftijdscategorie denk jij? Ik zelf denk aan motoren vanaf 1990 en jonger.
1999 zoiets ja...
heb budget tot 5000 maar da's wel in België :P

gsx1200 lijkt wel lekker moet alleen zien of dat verschil in verzekering uitmaakt
 
of voor de portemonee zou je kunnen kijken naar een hyosung! veel motor voor relatief weinig geld!
 
Dit topic ga ik even in de gaten houden!

rij zelf een gsx 400E en over 14 daagjes ben ik van mijn 25 kw af. Ik ben daarna opzoek naar een sportievere motor die ook nog eens low budget is (student). Ik zat zelf te denken aan de Kawa GPX600R of een soes RF600R. Beide toersport en niet al te duur!

Voor jou is tweedehands goed, maar aan welke leeftijdscategorie denk jij? Ik zelf denk aan motoren vanaf 1990 en jonger.
ZZR600 rijdt ook heel fijn :) :Y sportief, niet te, aardig wat koppel, zit prima en een groot km bereik met je tank :) :Y
 
mja zoals dan???

SV? Bulldog (is wat tam, niet?)...

Daar heb je een punt. Ik zit zelf ook al te dromen van een tweede fiets welke bij voorkeur n 2 cylinder is. Alleen kom ik ook niet echt heel veel soeps tegen.

Misschien een Yamaha TRX850? Zat ik zelf ook aan te denken, maar dat ging helaas niet door. Is mooi, snel, apart en past in je budget.
 
Daar heb je een punt. Ik zit zelf ook al te dromen van een tweede fiets welke bij voorkeur n 2 cylinder is. Alleen kom ik ook niet echt heel veel soeps tegen.

Misschien een Yamaha TRX850? Zat ik zelf ook aan te denken, maar dat ging helaas niet door. Is mooi, snel, apart en past in je budget.

mja ook niet de mooiste vind ik
 
Dit topic ga ik even in de gaten houden!

rij zelf een gsx 400E en over 14 daagjes ben ik van mijn 25 kw af. Ik ben daarna opzoek naar een sportievere motor die ook nog eens low budget is (student). Ik zat zelf te denken aan de Kawa GPX600R of een soes RF600R. Beide toersport en niet al te duur!

Voor jou is tweedehands goed, maar aan welke leeftijdscategorie denk jij? Ik zelf denk aan motoren vanaf 1990 en jonger.
Ik rij met een 1994 honda cbr600f, zeker een aanrader, meer dan sportief genoeg en niet te extreem wat betreft de zithouding, ben 1.83m en heb meer dan plaats genoeg en zit er niet dubbelgevouwen op, low budget is ie ook, voor +-2500 heb je ze zeker al dus met een deftige overname van je gsx moet dat wel te doen zijn denk ik.
 
Ik zou persoonlijk ipv 500 naar 600cc de stap wat groter maken naar b.v. 900 of hoger
Ik zelf ben van een CBR600 naar een Soes1400 (KLIK)gegaan en heb daar nog geen moment spijt van gehad. Een heerlijke fiets om mijn 1.94m op kwijt te kunnen, lekker schakellui touren, sportief bochtenwerk, met de caravan erachter naar Frankrijk :+ ......het kan allemaal met deze fiets :Y

Wat een :9~ Fiets zeg!!!!!!
 
fazer 600 model van 2002-2003 met die spitse snuit niet met de rechthoekige koplampen. Snel, zuinig en betaalbaar (ook in aanschaf.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan