Wat is een ZZR zonder kenteken nog waard?

bisje

MF'er
8 jun 2004
102
0
Roggel / Bussum
Beste forumleden,

Heeft iemand enig idee wat een kawasaki ZZR 250 nog waard is zonder kenteken? Het blok heeft 17.500 km gelopen en de rest van de motor is in redelijke staat (1993). Er zitten net nieuwe banden op en een aantal lagers zijn vernieuwd. De kuipdelen vertonen geen grote schade maar het lakwerk is niet meer zo mooi.

Deze vraag komt omdat ik eigenaar ben geweest van deze motor. Ik heb de motor particulier verkocht en de koper heeft de motor naar de garage gebracht voor een beurt. Daar zijn ze erachter gekomen dat de motor ooit gestolen is geweest (framenummer klopt niet met kenteken). Het komt er nu op neer dat het kenteken in beslag is genomen, het framenummer verwijderd en dat de motor naar de sloop gebracht kan worden. Om de koper toch enigzins tegemoet te komen heb ik besloten om de helft van de schade te betalen nadat de motor is verkocht (in onderdelen of in zijn geheel aan de sloop).

Heeft iemand dus enig idee wat dit ding nog op kan brengen?

Groet, Dolf
 
Maar waar heb jij die motor dan vandaan?
Ik zou daar ook even achteraan gaan, wel lullig dat je op een gestolen motor heb rond gereden. En wat ie waard is geen idee.
 
waarom koop je niet gewoon een nieuw frame en hang je daar alle onderdelen in? frame kost 200-300 euro, 2-3 dagen werk, en voila
ieder de helft van de kosten, en probleem is opgelost.
 
Vervelende situatie inderdaad. Maar, zoals een andere deze vraag ook inmiddels heeft gesteld, hoe kom je zelf aan deze motor? Particulier of via motorzaak ooit gekocht? Ben benieuwd naar het verloop van dit verhaal.
 
ik ook, hoe kom je hieraan?

Had je geen papieren erbij ofzo??

anyway, een frame kopen en je bent klaar.

s4s
 
Ik heb de motor ongeveer 2.5 jaar geleden gekocht bij een particulier in Bentveld. Zag er allemaal betrouwbaar uit, riante villa en de jongen die de motor verkocht had zelf al een zware motor. Er zat gewoon een kenteken bij maar dat kenteken hoorde blijkbaar niet bij die motor. Hij is gedurende 2 jaar dus ook gewoon verzekerd geweest en ook in de garage heb ik er nooit iets over gehoord.

Toen het blok kapot ging kon ik een ander blok zoeken of de motor naar de sloop brengen (zou dan nog €400 opleveren). Ik heb toen een ander blok gevonden in België bij een motorsloop voor het lieve bedrag van €900. Stom stom maarja ik wilde rijden en omdat mijn motor pas nog een beurt van €700 had gehad, vond ik het zonde om hem voor 400 op de sloop te zetten.

Daarna gingen er nog een aantal dingen stuk en toen had ik het helemaal gehad met dat ding. Voor €1250 heb ik hem toen verkocht aan iemand uit Urk. Er moest een nieuwe carburateur op en die moest besteld worden aan de hand van het framenummer. Zo kwamen ze erachter dat de motor ooit gestolen is geweest.

Ik weet de vorige eigenaar nog te wonen dus daar ga ik een van deze dagen langs. Eens kijken of hij in de kosten wil delen. Aan de huidige eigenaar zal ik voorstellen om een nieuw frame te nemen en alles daarin over te zetten.

Ook zal ik effe informeren bij de zzrclub.

Dank voor de reacties,

Dolf Geenen
 
Ik heb de motor ongeveer 2.5 jaar geleden gekocht bij een particulier in Bentveld. Zag er allemaal betrouwbaar uit, riante villa en de jongen die de motor verkocht had zelf al een zware motor. Er zat gewoon een kenteken bij maar dat kenteken hoorde blijkbaar niet bij die motor. Hij is gedurende 2 jaar dus ook gewoon verzekerd geweest en ook in de garage heb ik er nooit iets over gehoord.

Toen het blok kapot ging kon ik een ander blok zoeken of de motor naar de sloop brengen (zou dan nog €400 opleveren). Ik heb toen een ander blok gevonden in België bij een motorsloop voor het lieve bedrag van €900. Stom stom maarja ik wilde rijden en omdat mijn motor pas nog een beurt van €700 had gehad, vond ik het zonde om hem voor 400 op de sloop te zetten.

Daarna gingen er nog een aantal dingen stuk en toen had ik het helemaal gehad met dat ding. Voor €1250 heb ik hem toen verkocht aan iemand uit Urk. Er moest een nieuwe carburateur op en die moest besteld worden aan de hand van het framenummer. Zo kwamen ze erachter dat de motor ooit gestolen is geweest.

Ik weet de vorige eigenaar nog te wonen dus daar ga ik een van deze dagen langs. Eens kijken of hij in de kosten wil delen. Aan de huidige eigenaar zal ik voorstellen om een nieuw frame te nemen en alles daarin over te zetten.

Ook zal ik effe informeren bij de zzrclub.

Dank voor de reacties,

Dolf Geenen

Tja lullige situatie maare als ik eerlijk ben denk ik dat je hardstikke gek bent dat je de kosten wilt delen.
Dit is het risico van particulier kopen en jij wist ook van niks.

Ik zou eerst eens ff contact zoeken met de vorige eigenaar, denk niet dat die wil betalen maar misschien kom je dan wel meer te weten over de herkomst van de motor.
 
Beste forumleden,

Heeft iemand enig idee wat een kawasaki ZZR 250 nog waard is zonder kenteken? Het blok heeft 17.500 km gelopen en de rest van de motor is in redelijke staat (1993). Er zitten net nieuwe banden op en een aantal lagers zijn vernieuwd. De kuipdelen vertonen geen grote schade maar het lakwerk is niet meer zo mooi.

Deze vraag komt omdat ik eigenaar ben geweest van deze motor. Ik heb de motor particulier verkocht en de koper heeft de motor naar de garage gebracht voor een beurt. Daar zijn ze erachter gekomen dat de motor ooit gestolen is geweest (framenummer klopt niet met kenteken). Het komt er nu op neer dat het kenteken in beslag is genomen, het framenummer verwijderd en dat de motor naar de sloop gebracht kan worden. Om de koper toch enigzins tegemoet te komen heb ik besloten om de helft van de schade te betalen nadat de motor is verkocht (in onderdelen of in zijn geheel aan de sloop).

Heeft iemand dus enig idee wat dit ding nog op kan brengen?

Groet, Dolf

Ik vind het ethisch gezien netjes van je dat je de schade wilt delen,...maar het is wel ZIJN risico dat ie jou motor particulier gekocht heeft!!

En je plan dat je bij de vorige eigenaar langs wil gaan,....ehhh, hij ziet je aankomen!!!
 
Tja lullige situatie maare als ik eerlijk ben denk ik dat je hardstikke gek bent dat je de kosten wilt delen.
Dit is het risico van particulier kopen en jij wist ook van niks.

:^

maar ik vind het wel supernetjes hoe je wil oplossen :} :}
Daar kunnen een hoop particuliere kopers/verkopers nog wat van leren O-)
 
Vervelende situatie. Van een particulier gekocht, dan heb je helemaal geen consumentenbescherming. Dus in principe: motor weg en geld weg. Gaat heel moeilijk worden in ieder geval. Alleen als je 'm bij een motorzaak koopt, waar je dus vanuit mag gaan dat het in orde is, kun je verhaal halen.

Netjes dat je de zaak zo wil schikken hoor!
 
Nee natuurlijk wist ik niet dat de motor ooit gestolen is geweest. Dat ding heeft me een vermogen gekost. Eerst de aankoop van €1950,- en verder tal van reparaties waardoor de "running kosts" uitkwamen op meer dan €1,- per kilometer. In totaal heb ik er 3000 km mee gereden. Uiteindelijk was ik heel blij dat ik er vanaf was! Maar na een paar weken meer ellende zoals jullie hebben kunnen lezen.
Over dat ik het netjes heb opgelost: Ik behandel mensen zo veel mogenlijk als ik zelf ook behandeld wil worden. Ik vind dat ik het niet kan maken om hem met die kostenpost te laten zitten.

Mijn SV heb ik bij een dealer gekocht inclusief garantie!

1 ding weet ik zeker: Ik koop NOOIT meer particulier.

Groeten, Dolf
 
Hey!!!!

Heb je toevallig nog een radiateur voor mij in de aanbieding????

Ben namelijk opzoek naar goed functionerende radiateur van een ZZR 250 voor een redelijk prijsje!!!!

Groetjes Joyce (jlc17@lycos.nl)
 
Joyce zou die zen radiateur los gaan verkopen als hij een complete zzr250 heeft, waardoor hij die motor dadelijk zeker niet meer kwijt raakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan