Wat is en redelijke prijs?

VFRman

MF'er
31 jul 2004
79
0
Haarlem
Hallo allemaal,

Sinds, in mijn brommertijd, mijn "sleutel maatje" een CB750('78) kocht om mee naar de rijschool te rijden voor zijn A lessen heb ik iets met dat type motor. Mijn voorkeur gaat wel uit naar eentje uit de jaren 70.

Met de wens om er "ooit" een te bezitten en geinspireerd door alle restauratie projecten die hier beschreven staan gaat het nu toch wel erg kriebelen. Ik heb mijn vriendin inmiddels zover gekregen (zonder enige moeite) dat we een CB750 samen willen gaan restaureren.

Nu ben ik dus aan het rondkijken voor een CB750 en zie ze in diverse prijsklassen staan. Wat is een redelijke prijs voor een CB die opgeknapt moet worden? Ik heb er een gezien voor 450 euro. Hij start niet meer en verbruikte nogal wat olie voordat hij ermee ophield.

Wat vinden jullie redelijk?



Groetend,



Hans.
 
Als je voor het restaureren gaat, dan is het niet starten niet zo'n probleem, als je wel even checkt of het blok weer zou kunne gaan starten.

Dus: check of je mbv de kickstarter het geheel kan laten rondraaien, of er compressie is [op alle 4 de cilinders, geen rare geluiden, en of je schakelpook werkt. Er kan dan nog steeds van alle mis zijn met je blok, maar je hebt de grootste problemen [volledig in de soep gedraait blok versnellingsbak] uigeschakelt.

Voor mij persoonlijk is het bedrag relvant aan de [uiterlijke] staat van de fiets die je gaat kopen, en op de tweede plaats de motorische. Een beetje roest en wat kleinere beschadigde onderdelen zijn minder erg, bv een gedeukte tank of zwaar verroeste voorpoten zijn al minder leuk [kosten meer geld om ongedaan te maken/vervangen]

Houdt dus in de gaten dat het soms misschien beter is bij aanvang een paar honderd euro meer te besteden aan een fiets in redelijke conditie [misschien zelfs lopend] dan voor weinig een bike die niet loopt en er slecht aan toe is qua uiterlijk maar veel meer gaat kosten op de lange termijn.

wat betreft je vraag over die 450 euro, dat is erg moeilijk te zeggen omdat ik niet weet hoe hij eruit ziet. Het kan een goede koop zijn, maar houdt bovenstaande in acht. Veel suc6
 
Vergeet alleen niet dat als je het blok moet geen reviseren dat je minstens zoveel knaken kwijt bent. ls je je 750 alleen goed rijdend wil hebben en weinig om de originialitiet geeft, zou ik een lelijke met een mooi lopend blok eerder kopen. Zo'n apparaat is eenvoudig/goedkoop mooi te maken. 't wordt pas écht een dure grap als je 'm helemaal origineel wil maken (maar goed, dat wíl je natuurlijk wel *D )
 
Terug
Bovenaan Onderaan