Wat is er aan de hand met mijn motor?

Quicksilver

MF veteraan
11 mrt 2003
1.075
0
's Heerenberg
Tja, ik weer (een tijdje geleden ook al, maar dat heb je blijkbaar met een motor uit 1992 :( )

Op langere ritten (en vooral op warmere dagen) gebeurt na zo ongeveer 200 km te gereden te hebben het volgende: Onder het rijden, maar met name tijdens het remmen voel ik een korte repeterende tik komende vanuit mijn voorvork. Ik voel het voornamelijk als je de koppeling ingetrokken houdt :( . De band is pas 2 jaar oud en ong. 3000 km oud.

Zou het het volgende kunnen zijn:
- band niet goed op velg gezet (had ik toch eerder moeten bemerken, lijkt mij |( )
- schokbrekers lek :? ?

Alle andere suggesties zijn welkom (en eventuele kostenplaatje erbij helemaal :)

Als het namelijk te duur gaat worden in verhouding tot wat de Yamaha Diversion XJ600S uit 1992, dan voel ik mij genoodzaakt een andere, recentere Diversion XJ 900 S aan te schaffen :9~ . Zeker omdat ik binnen nu en vier weken op vakantie wil naar Frankrijk, drie weken lang :}

Tot horens
 
Tja, ik weer (een tijdje geleden ook al, maar dat heb je blijkbaar met een motor uit 1992 :( )

Op langere ritten (en vooral op warmere dagen) gebeurt na zo ongeveer 200 km te gereden te hebben het volgende: Onder het rijden, maar met name tijdens het remmen voel ik een korte repeterende tik komende vanuit mijn voorvork. Ik voel het voornamelijk als je de koppeling ingetrokken houdt :( . De band is pas 2 jaar oud en ong. 3000 km oud.

Zou het het volgende kunnen zijn:
- band niet goed op velg gezet (had ik toch eerder moeten bemerken, lijkt mij |( )
- schokbrekers lek :? ?

Alle andere suggesties zijn welkom (en eventuele kostenplaatje erbij helemaal :)

Als het namelijk te duur gaat worden in verhouding tot wat de Yamaha Diversion XJ600S uit 1992, dan voel ik mij genoodzaakt een andere, recentere Diversion XJ 900 S aan te schaffen :9~ . Zeker omdat ik binnen nu en vier weken op vakantie wil naar Frankrijk, drie weken lang :}

Tot horens

Balhoofdlagers, speling op de voorvork??
 
voorvork lek ? kijk of er olie zit op de chromen binnen poot net na de keerring.
tik in de voorvork ? zet hem op de middenbok en laat iemand de achterkant tegen de grond houden, beweeg de vorkpoten nu van voor naar achteren en van links naar rechts. gaat het van links naar rechts soepel, maar in het midden een moment dat deze in de middenstand valt --> lagers rot, van voor naar achteren kunnen bewegen --> lagers aandraaien, dan weer naar links/rechts bewegen --> vast moment --> rot.

voel je voorvork tijdens het remmen of trilt je remhendel ? als je remhendel trilt/tikt zijn je schijven krom of versleten

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan