Wat is er bij jou gebeurd tijdens de lessen/examen

V10_Sound

Rookie
17 jun 2004
24
0
Voorschoten / Brugge
Ik heb de knop "Zoeken" gebruikt en kwam geen gelijkaardig topic tegen.
Als dat wel zo is....Slotje drop....(ook als dit topic heel erg :Z is)

Ik was gewoon benieuwd...
Zijn er bij jullie nog rare dingen gebeurd tijdens de motorlessen of het Examen?

Een voorbeeldje, Ik reed tijdens mijn 2e les op de rijksweg en voormij reed een oude Volvo 340 ouwelullenbak met visje en al.
er kwam al behoorlijk wat rook uit zn uitlaat.
Ik wil ervoorbij, kijk over mijn schouder, ga naar de middenrijstrook en kijk weer terug naar voren.
Komt er toch ineens een rook uit zn tsja, overal uit geloof ik, dat het niet normaal is! hij reed op de meest rechterbaan en zn rook betrok behalve zijn baan ook de middelrijstrook en de vluchtstrook! ik zag echt helemaal NIETS meer! :X
Hoe ik er voorbij ben gekomen weet ik niet meer, de lesmeneer achterme zei dat ik dat goed had opgelost... :+

Iemand nog rare dingen gehad?
 
Iemand nog rare dingen gehad?
een VW golf met jeugdige bestuurder die me tegemoetkomt in een overzichtelijke bocht en express op mijn weghelft gaat rijden... dan schijt je toch wel ff bagger....

gelukkig goed afgelopen doordat ik zoveel mogelijk rechts ging rijden en hij op het laatste moment weer terug naar zijn eigen rijbaan ging. heb mn instructeur ook aardig horen vloeken over de intercom :P
 
Niet echt raar, maar wel erg leerzaam.

Een van de eerste lessen op de openbare weg, en door de intercom kwam het bericht dat ik naar rechts moest afslaan. Dus ik netjes voor sorteren, zoals je met de auto gewend bent, en voor ik het wist... 'KNAL'...

Een smak tegen m'n helm, dus ik rij een beetje beduusd de bocht door, de instructeur was me inmiddels voorbij gekomen, en we moesten maar even stoppen.

Bleek nou... Dat deed hij, gaf me zo een optater tegen m'n helm. Hij zei ' je hebt geluk dat ik geen vrachtauto ben met uitstekende lading, dan had je nu in de berm gelegen. Op een motor sorteer je niet voor, maar probeer je zo breedt mogelijk te rijden'.

Ben ik dus echt nooit meer vergeten. Is inmiddels al wel een jaartje of 10 terug.
 
Niet echt raar, maar wel erg leerzaam.

Een van de eerste lessen op de openbare weg, en door de intercom kwam het bericht dat ik naar rechts moest afslaan. Dus ik netjes voor sorteren, zoals je met de auto gewend bent, en voor ik het wist... 'KNAL'...

Een smak tegen m'n helm, dus ik rij een beetje beduusd de bocht door, de instructeur was me inmiddels voorbij gekomen, en we moesten maar even stoppen.

Bleek nou... Dat deed hij, gaf me zo een optater tegen m'n helm. Hij zei ' je hebt geluk dat ik geen vrachtauto ben met uitstekende lading, dan had je nu in de berm gelegen. Op een motor sorteer je niet voor, maar probeer je zo breedt mogelijk te rijden'.

Ben ik dus echt nooit meer vergeten. Is inmiddels al wel een jaartje of 10 terug.

Zo, das wel heel erg subtiel! had hij dat niet beter kunnen zeggen ipv je rot laten schrikken?
:X
 
Niet echt raar, maar wel erg leerzaam.

Een van de eerste lessen op de openbare weg, en door de intercom kwam het bericht dat ik naar rechts moest afslaan. Dus ik netjes voor sorteren, zoals je met de auto gewend bent, en voor ik het wist... 'KNAL'...

Een smak tegen m'n helm, dus ik rij een beetje beduusd de bocht door, de instructeur was me inmiddels voorbij gekomen, en we moesten maar even stoppen.

Bleek nou... Dat deed hij, gaf me zo een optater tegen m'n helm. Hij zei ' je hebt geluk dat ik geen vrachtauto ben met uitstekende lading, dan had je nu in de berm gelegen. Op een motor sorteer je niet voor, maar probeer je zo breedt mogelijk te rijden'.

Ben ik dus echt nooit meer vergeten. Is inmiddels al wel een jaartje of 10 terug.


je instructeur gaf je een beuk tegen je helm????????? :X
 
De eerste keer dat ik examen had voor de motor, liet ik de motor vallen nadat ik hem van de bok afhaalde... De tweede keer ging alles goed... *O* 5 jaar geldeden, sinds dien nooit meer een motor met middenbok gehad... 8-)
 
:? wil je alles weten?

Voor het eerst de snelweg op -> Zonder instructeur, die was even achter m'n voorganster aangereden omdat ze zijn aanwijzingen niet gevolgd had en richting A13 (Delft, Delft zuid etc.) reed terwijl we de A4 richting Hoek van Holland op moesten maar dat kwam wel goed want ik moest er gewoon bij rijswijk weer af en dan bij het benzine station even wachten :]

Op m'n bek gegaan toen ik na het cirkeltje het poortje niet ging halen en m'n voorrem in kneep.

Voorop rijden en 2de lesmotor(125 cc brommer) kwijtraken omdat die op de snelweg niet langs die vrachtwagen kwam. M'n instructeur reed daar achter dus die was ik ook kwijt.

Stoppen voor een dame die wil oversteken bij een zebrapad en vervolgens de 2de lesmotor op iets van 10cm langs m'n voet zien rijden :+
M'n instructeur zei bij terugkomst nog dat hij allebei z'n motoren al visioenen had van allebei z'n motoren in de prak.

Op de snelweg lekker aan het tuffen terwijl het gaat sneeuwen ook heel leuk :D

Bij het oefenen vlak voor m'n tussentijdse proef ff de draad kwijt, bochtje keren niet halen maar halverwege rechtuit -> gras op en heel hard richting sloot (hoe was het ook al weer -> gas los, koppeling in, remmen! :+ )

In het donker de snelweg op -> gass gass gass! hoezo hard? ik kon m'n snelheids meter niet zien want dat dashboard lampje was kapot -> Meid die achter me reed op de 2de lesmotor: Ja mijne ook! hoe hard reden we dan?? :]

Voorste lesmotor rechts inhalen in een bocht linksaf omdat hij stopt voor een auto van links op een gelijkwaardige kruising. 100 meter verder rechtsaf schiet hij voor een oud dametje met rollator langs die rechtdoor ging op de zelfde weg :?
Instructeur: "Bij zo'n oud vrouwtje durf je wel he? maar bij die auto niet!" _O-

Dat is alles wat me zo gauw even te binnen schiet -> is dat genoeg?
 
De eerste keer dat ik examen had voor de motor, liet ik de motor vallen nadat ik hem van de bok afhaalde... De tweede keer ging alles goed... *O* 5 jaar geldeden, sinds dien nooit meer een motor met middenbok gehad... 8-)

Ik ga er meestal op zitten om hem van de bok te halen. Anders stuur vol uit naar rechts helpt ook!
 
Ik kreeg toen ik 18 was na het halen van mijn papiertje zomaar geen stempel beperkt erop! :9 Toen ik terugliep naar de examinator vroeg ik of ik gelijk mijn rijbewijs kon gaan ophalen. Ja zei hij, oh en ik moet nog even een stempel zetten.

Later dacht ik nog, me and my big mouth.. :P


Majaa... :W
 
een sjonnie die me over de verdrijvingsvlakken nog ff kwam inhalen, en een de 2e motor kwijt raken (zijn schuld).
Niet echt shocking dus :P
Oh ja, vrijdag probeerde een ekster nog tegen me aan te knallen, ging maar net goed.
 
Ik ga er meestal op zitten om hem van de bok te halen. Anders stuur vol uit naar rechts helpt ook!


Intussen lukt het me wel hoor, ik frommel tegenwoordig de motor achteruit langs mijn auto de garage in, om hem vervolgens op een losse bok te tillen. 8-)
 
Niet echt shocking dus :P
Oh ja, vrijdag probeerde een ekster nog tegen me aan te knallen, ging maar net goed.


Heej, dat heb ik ook al eens gehad, was geen ekster, maar een duif of zoiets. Kwam tegen mijn schouder aan. Duif vloog gewoon verder, ik had een schouder onder de duivenstrond... :9~ :(
 
Yep inderdaad. Nou zal het niet zo'n harde zijn gewijst, maar je schrikt je echt de pleuris.

Moet wel toegegeven dat hoewel af een toe een beetje on-orthodox, maar wel een hele goed leraar. Geeft helaas geen les meer, maar anders zou ik 'm echt aan iedereen aanraden.

Leuke was dat de goede man motorrijden zelf echt helemaal het einde vindt, en ook best wel een beetje een potje kan sturen. Geeft nu geloof ik alleen nog circuitlessen... Maar dat weet ik niet zeker.

De grap is dat deze man je de kans gaf om lekker een beetje op eigen houtje uit te vogelen hoe dat nu werkt dat motorrijden, en zo af en toe kreeg je wat duidelijke tips. Door zijn manier van lesgegeven kreeg iedereen een erg zeker gevoel, en reedt dus ook wel een stukkie beter...

Leukste was wel afrijden.

Gingen met z'n drieen op. Een vriend van me met z'n vader en ik. Voorgangers (alle 2 gezakt...) dus ik behoorlijk nerveus, zal wel een strenge meneer zijn die examinator.

Dus we rijden weg (in Kampen overigens, zo de oude stad in). Krijg na 100m al een berichtje via de intercom 'ksggg, doe eerst je jas maar eens even dicht' :o

Dus lekker rijden, reden Kampen uit, en langs de Ijssel heb je een of ander losplaatsje waar we bijzondere verrichten moesten doen. Rondje draaien ging bijna mis, remproef was wel tof. Achterwiel blokkeerde even, maar die liet ik weer los, maar maakte wel een nette stoppie... op een CB500 8-) 'dat is een echte noodstop' zei ie nog..

Enniewee, na deze grappen en grollen was op de een of andere manier de zenuwachtigheid een beetje gezakt, en kon ik me een beetje ontspannen, gingen we een of ander dijkje op, en ben toen maar lekker gaan rijden zonder op de snelheid of wat dan ook te letten. Gewoon lekker gaan. In ieder geval hadden ze het in de auto achter me behoorlijk gezellig;

Op een bepaald moment staan er allemaal pionnen op de weg om de weg te schilderen ofzo. 'kgsss, doe hier maar even een slalom-proef' 'kgsss, HAHAHAHAHAH' ik: :?

Komen we later bij een driesprong, hoor niks, dus stop maar even 'kgssss, oh, ja, ehm, ga hier maar naar rechts, sorry'

In ieder geval, we komen aan bij CBR, en hij zegt je bent geslaagd man, goeie rit. Laat ik nog van schrik bij m'n helm vallen ook.
 
Tijdens mijn A (jaar of 10 geleden), moest je nog echte bijzondere verrichtingen doen:
Fileparkeren :Z
Bochtje achteruit :z
100m op voorwiel _O-
Burnout :9~
 
Bijzondere verrichtingen doen in de bakkende hitte (zomer 2003). Vervolgens eventjes stoppen naast de instructeur. Valt de cb450 stop. Bleek het blok zo vast als een huis te zitten :P
 
Bij verkeerslichten met groen wegrijden om vervolgens stil te vallen omdat de tank leeg was. Effe op reserve gezet, starten en weer verder.

Eigenlijk waren mijn lessen best wel saai :Z

:+
 
Twee weken geleden tijdens het lessen. Ik sta voor het stoplicht te balen want de portofoon is stuk gegaan en de les wordt afgebroken. Bij groen licht rij ik door en sluit achter een rij auto's aan. Komt de instructeur naast me staan en vraagt wat er aan de hand is. Niks, zeg ik. Sta te wachten totdat de auto's doorrijden.

De instructeur komt niet meer bij van het lachen. Kan je lang wachten zegt 'ie... Het bleek het een rij geparkeerde auto's te zijn :(
 
Twee weken geleden tijdens het lessen. Ik sta voor het stoplicht te balen want de portofoon is stuk gegaan en de les wordt afgebroken. Bij groen licht rij ik door en sluit achter een rij auto's aan. Komt de instructeur naast me staan en vraagt wat er aan de hand is. Niks, zeg ik. Sta te wachten totdat de auto's doorrijden.

De instructeur komt niet meer bij van het lachen. Kan je lang wachten zegt 'ie... Het bleek het een rij geparkeerde auto's te zijn :(
_O- _O- _O-
 
Mijn rijbewijs in december gehaald.
Begon halverwege enorm te regenen.
Ik in een scherpe bocht niet gezien dat er allemaal troep lag doordat er een vrij diepe plas was. Bijna onderuit.

Hiervan baalde ik zo erg dat ik dacht, ik ben gezakt.
Ik dacht nog nou ja gewoon nog ff genieten dan en spoot weg.
Op de snelweg ging ik ook behoorlijk hard en zag niet dat ik de examinator kwijt was. Wel hoorde ik dat ik de afrit moest nemen, al was er behoorlijk ruis op de intercom.
Dus ik eraf, sta ik bovenaan, hoor ik ineens:

He, je bent eraf gegaan wij zeiden 2e afrit nemen. Nou rijd maar rustig naar de Palmpit dit is gelijk het einde van je examen.

Ik al gigantisch balend, rij ik verkeerd, (niemand die me zei hoe ik moest rijden)
Toen ik aankwam bij de palmpit, had ik zeker 10 minuten nodig om te begrijpen dat ik wel geslaagd was.
 
Trouwens verder echt perfect les gehad.
Hulde aan Rijschool Andre in Almere

(mag ook best gezegd worden toch?)
 
Twee weken geleden tijdens het lessen. Ik sta voor het stoplicht te balen want de portofoon is stuk gegaan en de les wordt afgebroken. Bij groen licht rij ik door en sluit achter een rij auto's aan. Komt de instructeur naast me staan en vraagt wat er aan de hand is. Niks, zeg ik. Sta te wachten totdat de auto's doorrijden.

De instructeur komt niet meer bij van het lachen. Kan je lang wachten zegt 'ie... Het bleek het een rij geparkeerde auto's te zijn :(

Hilarisch!! _O- :Y
 
Niet echt raar, maar wel erg leerzaam.

Een van de eerste lessen op de openbare weg, en door de intercom kwam het bericht dat ik naar rechts moest afslaan. Dus ik netjes voor sorteren, zoals je met de auto gewend bent, en voor ik het wist... 'KNAL'...

Een smak tegen m'n helm, dus ik rij een beetje beduusd de bocht door, de instructeur was me inmiddels voorbij gekomen, en we moesten maar even stoppen.

Bleek nou... Dat deed hij, gaf me zo een optater tegen m'n helm. Hij zei ' je hebt geluk dat ik geen vrachtauto ben met uitstekende lading, dan had je nu in de berm gelegen. Op een motor sorteer je niet voor, maar probeer je zo breedt mogelijk te rijden'.

Ben ik dus echt nooit meer vergeten. Is inmiddels al wel een jaartje of 10 terug.
Hmmm, vind ik toch een beetje merkwaardige manier van lesgeven om het maar eens voorzichtig te zeggen. Voor hetzelfde geld schrik je je een dubbele hartverzakking en ga je op je klep.
Ik heb niks tegen instructeurs die niet alles voorkauwen en z'n leerlingen fouten bewust laat maken, maar er zijn grenzen.
 
Tijdens een les een keer een koppelingskabel gebroken tijdens bijzondere verrichtingen.
Was wel leerzaam om naar de garage te rijden zonder koppeling: Anticiperen op stoplichten en net voordat je stilstaat het ding in z'n vrij zetten.
 
Tijdens m'n examen bijna op m'n muil gegaan in de Coca cola bocht (Rotterdam -> Prins Alexander de snelweg op richting Utrecht (scherpe bocht))

Het had keihard geregend, en ik ging iets te hard die bocht in, vervolgens gleed m'n achterwiel weg........op miraculeuze wijze, trok ik 'm recht en zette met m'n voet af op 't asfalt :X (erg stom, was ook een reactie)

gelukkig ging het allemaal goed, en was nog geslaagd ook :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan