wat is er gaande bij vos oss?

funkmaster

MF'er
25 apr 2006
157
0
Schaijk
hallo, ik vroeg me af wat er precies gaande is bij vos oss.
ik heb namenlijk verschilende verhalen gehoord dat het failiet zou zijn , of zou gaan. ik heb er een mooie motor zien staan (nieuw) voor een hele scherpe prijs.
weet iemand wat er precies aan de hand is?
 
Vos Oss is toch alweer een poosje over de kop, stond afgelopen voorjaar in de krant.
De winkel is iig nog niet over de kop, maar niks bestellen daar en alvast betalen!
 
ik heb al met de zoekfunctie gezocht maar is idd nogal oud allemaal.
weet iemadn hoe het zit met garantie van een nieuwe motor als de dealer failiet zou gaan. kun je dan bij de importeur terecht?
en als het een overjarig model is en hij wordt dus later op kenteken gezet, is er vanaf die datum dan voledige fabrieks garantie?
 
Tijdje terug met ze gesproken; niks aan de hand, gewoon even flink de bezem er doorheen en van de ouwe meuk af. Omdat het gros van de motorrijders gewoonweg niet rijdt staat de showroom vol met ouwe meuk met minder dan 50.000km erop.

Daar is veel te veel geld voor gegeven bij inruil zodat de gestelde verkoop-targets van nieuwe motorfietsen maar gehaald zouden worden. Marges op nieuwe motorfietsen zijn nihil, op occassions (dankzij het internet) ook. De inruilers staan gemiddeld meer dan 200 dagen in de showroom voordat ie weer verkocht is. Daar wordt de motorwinkel-eigenaar niet veel beter van en gaat alternatieven zoeken en het roer omgooien:

*Op kleding zijn grotere marges te halen -> meer kledingverkoop. Waar 5 motoren staan en geen geld mee verdient wordt kunnen ook 80 jassen in rekken staan.
*Ouwe zooi (7jaar of ouder) er zo snel mogelijk uit! Wordt jij enthousiast van een winkel met 80% vulling van fietsen die niet actueel zijn, maar wel de hoofdprijs kosten? (uitzonderingen daar gelaten)
*Lagere prijzen betekent meer aantallen -> meer onderhoud en verkoop onderdelen en kleding.
*Geen inruilers meer aannemen. Behalve heel actuele modellen of echte super-inkoopjes.


Het werkt overigens wel; in enkele weken tijd is de inhoud van de showroom zo ongeveer gehalveerd. Dat betekent dus dat er straks weer veel nieuwe motoren in de showroom staan.
*
 
Tijdje terug met ze gesproken; niks aan de hand, gewoon even flink de bezem er doorheen en van de ouwe meuk af. Omdat het gros van de motorrijders gewoonweg niet rijdt staat de showroom vol met ouwe meuk met minder dan 50.000km erop.

Daar is veel te veel geld voor gegeven bij inruil zodat de gestelde verkoop-targets van nieuwe motorfietsen maar gehaald zouden worden. Marges op nieuwe motorfietsen zijn nihil, op occassions (dankzij het internet) ook. De inruilers staan gemiddeld meer dan 200 dagen in de showroom voordat ie weer verkocht is. Daar wordt de motorwinkel-eigenaar niet veel beter van en gaat alternatieven zoeken en het roer omgooien:

*Op kleding zijn grotere marges te halen -> meer kledingverkoop. Waar 5 motoren staan en geen geld mee verdient wordt kunnen ook 80 jassen in rekken staan.
*Ouwe zooi (7jaar of ouder) er zo snel mogelijk uit! Wordt jij enthousiast van een winkel met 80% vulling van fietsen die niet actueel zijn, maar wel de hoofdprijs kosten? (uitzonderingen daar gelaten)
*Lagere prijzen betekent meer aantallen -> meer onderhoud en verkoop onderdelen en kleding.
*Geen inruilers meer aannemen. Behalve heel actuele modellen of echte super-inkoopjes.


Het werkt overigens wel; in enkele weken tijd is de inhoud van de showroom zo ongeveer gehalveerd. Dat betekent dus dat er straks weer veel nieuwe motoren in de showroom staan.
*

7 jaar en ouder oude zooi???? Vlieg op zeg, niet iedereen kan elke 2 jaar het nieuwste van het nieuwste aanschaffen. Dus kijk even uit met wat je oude zooi noemt....
 
Hahaha... kijk daar begint het al. Een motorfiets van 7 jaar oud is .... 7 jaar oud. Men kan simpelweg niet blijven verwachten dat zo´n ding op dit moment de helft van de nieuwwaarde op moet brengen. Toch wordt die prijs hoog-gehouden door dealers en particulieren "want hij is nog zo mooi en goed, en er zit voor 2000 euro aan onderdelen op en heeft pas nog een beurt gehad van 600 euro".

Kijk eens naar een parkeerterrein bij je in de buurt. Hoeveel auto´s van 7 jaar of ouder zie je er staan? (best weinig hé!) Mooi, zou je voor zo´n auto nou de helft van de nieuwwaarde over hebben? Precies, dat dacht ik al. Waarom verwacht men dat dan wel van een motor van 7 jaar oud? "Omdat ie weinig km´s gelopen heeft" hoor ik je denken. En dat is nou het probleem. Men moet gewoon echt gaan rijden met die dingen. Niet 10.000 km per jaar (lees: af en toe de motor uitlaten), nee -> rijden, avontuur beleven, reizen maken, tourtochten plannen.

Maak km´s, meer dan 100.000 en dan ga je ermee akkoord dat het ding niet veel meer waard is en voor een laag bedrag ingeruild kan worden in de showroom. Je hebt er ook veel plezier van gehad met al die km´s.

Het mooiste zou zijn als alle motoren ouder dan 15 jaar eens een keer door de shredder gehaald worden en er aanmerkelijk minder aanbod is. Maar mede dankzij de regering is dat niet zo en is de nederlandse markt overspoeld met motoren die niet rijden.
 
Hahaha... kijk daar begint het al. Een motorfiets van 7 jaar oud is .... 7 jaar oud. Men kan simpelweg niet blijven verwachten dat zo´n ding op dit moment de helft van de nieuwwaarde op moet brengen. Toch wordt die prijs hoog-gehouden door dealers en particulieren "want hij is nog zo mooi en goed, en er zit voor 2000 euro aan onderdelen op en heeft pas nog een beurt gehad van 600 euro".

Kijk eens naar een parkeerterrein bij je in de buurt. Hoeveel auto´s van 7 jaar of ouder zie je er staan? (best weinig hé!) Mooi, zou je voor zo´n auto nou de helft van de nieuwwaarde over hebben? Precies, dat dacht ik al. Waarom verwacht men dat dan wel van een motor van 7 jaar oud? "Omdat ie weinig km´s gelopen heeft" hoor ik je denken. En dat is nou het probleem. Men moet gewoon echt gaan rijden met die dingen. Niet 10.000 km per jaar (lees: af en toe de motor uitlaten), nee -> rijden, avontuur beleven, reizen maken, tourtochten plannen.

Maak km´s, meer dan 100.000 en dan ga je ermee akkoord dat het ding niet veel meer waard is en voor een laag bedrag ingeruild kan worden in de showroom. Je hebt er ook veel plezier van gehad met al die km´s.

Het mooiste zou zijn als alle motoren ouder dan 15 jaar eens een keer door de shredder gehaald worden en er aanmerkelijk minder aanbod is. Maar mede dankzij de regering is dat niet zo en is de nederlandse markt overspoeld met motoren die niet rijden.

Als jij wat meer vrije tijd voor mij regeld, ga ik een ton per jaar rijden met mijn fietsje. :+ :] }) Blijft een luxe-vervoermiddel.
 
Hahaha... kijk daar begint het al. Een motorfiets van 7 jaar oud is .... 7 jaar oud. Men kan simpelweg niet blijven verwachten dat zo´n ding op dit moment de helft van de nieuwwaarde op moet brengen. Toch wordt die prijs hoog-gehouden door dealers en particulieren "want hij is nog zo mooi en goed, en er zit voor 2000 euro aan onderdelen op en heeft pas nog een beurt gehad van 600 euro".

Kijk eens naar een parkeerterrein bij je in de buurt. Hoeveel auto´s van 7 jaar of ouder zie je er staan? (best weinig hé!) Mooi, zou je voor zo´n auto nou de helft van de nieuwwaarde over hebben? Precies, dat dacht ik al. Waarom verwacht men dat dan wel van een motor van 7 jaar oud? "Omdat ie weinig km´s gelopen heeft" hoor ik je denken. En dat is nou het probleem. Men moet gewoon echt gaan rijden met die dingen. Niet 10.000 km per jaar (lees: af en toe de motor uitlaten), nee -> rijden, avontuur beleven, reizen maken, tourtochten plannen.

Maak km´s, meer dan 100.000 en dan ga je ermee akkoord dat het ding niet veel meer waard is en voor een laag bedrag ingeruild kan worden in de showroom. Je hebt er ook veel plezier van gehad met al die km´s.

Het mooiste zou zijn als alle motoren ouder dan 15 jaar eens een keer door de shredder gehaald worden en er aanmerkelijk minder aanbod is. Maar mede dankzij de regering is dat niet zo en is de nederlandse markt overspoeld met motoren die niet rijden.

En toen werd je wakker???? :X
 
Ja de mototrader staat goed vol.
Ook hier staan de TKA's behoorlijk lang.
Maar het blijft voor het gross een luxe/vrijetijds ding, vergelijking met auto's gaat dan niet helemaal op.
Maar ik geef je wel gelijk dat er vaak weinig km's mee gedaan is.

Ik koop zelf een R6 2001 over van een vriend, die heeft er 10.350 opstaan en ik koop 'm voor de helf van de nieuwprijs.
Mij hoor je niet klagen O-)
 
Ja de mototrader staat goed vol.
Ook hier staan de TKA's behoorlijk lang.
Maar het blijft voor het gross een luxe/vrijetijds ding, vergelijking met auto's gaat dan niet helemaal op.
Maar ik geef je wel gelijk dat er vaak weinig km's mee gedaan is.

Ik koop zelf een R6 2001 over van een vriend, die heeft er 10.350 opstaan en ik koop 'm voor de helf van de nieuwprijs.
Mij hoor je niet klagen O-)

Vergelijkbaar met mij. Heb net een zx9r van 2002 met 15000km op de teller voor de helft van de nieuwprijs gekocht. *O* Hoor je mij klagen?
 
De prijzen zijn veel te hoog :(
Ze willen mensen met een oldtimer niet helpen :(
Slechte service
Deze zaak teerd op de naam van Peter Vos maar deze heeft hier helemaal niets meer mee te maken.
Peter Vos, de oprichter van Vos-Oss is eigenaar van Solo-moto in Geffen en Tiel.
 
En toen werd je wakker???? :X

Denk dat jij jezelf gaat knijpen hoor als je je Blackbird daar te ruil aan biedt of gewoon te koop. Om te kijken of jij niet slaapt.

Maar goed, dat is de discussie over de matige occassionarkt. De TS vroeg zich af waarom de motoren bij Vos Oss zo goedkoop zijn: Hij moet van z´n oude zooi af. Dat is de reden.
 
ik heb zelf opzich goede ervaringen met vos oss heb er ooit een scooter gekocht en als er wat was werd ik daar gewoon correct geholpen, hetzelfde geld voor mijn opa die er ook al jaren lang klant is. oude man is 86 jaar oud en wordt ook nog steeds zeer vriendelijk geholpen ook als ze er niks aan verdienen zeg maar.
maarja wel jammer dat er zoveel slechte ervaringen zijn. zal er nog eens hard over denken. of ik daar me spaarcenten uit ga geven ;)
 
weet iemand hoe het zit met garantie als een overjarig model later op kenteken gezet wordt. gaat deze in bij het op kenteken zetten, ook als de fiets bv uit 2004 komt?
 
weet ook niet wat er gaande is maar kleding is erg goedkoop op dit moment. heb er een MQP jas gekocht voor 130 euro die 260 was dus lijkt me niet verkeerd. ik heb gehoord dat ze in 2 of 3 weken tijd 50 motoren hebben verkocht met die kortingsactie maar of ze failliet zijn tja dat merken we vanzelf
 
weet iemand hoe het zit met garantie als een overjarig model later op kenteken gezet wordt. gaat deze in bij het op kenteken zetten, ook als de fiets bv uit 2004 komt?

Dan krijg je vanaf moment van aankoop 2 jaar garantie. Maar ik zou het wel even op de aankoop-bon laten zetten als ik jou was. Just in case..
 
yamaha R6 K6 +/- 8500?
Suzuki gsxr 600rr k6 +/- 8500?

Wat een scherpe prijzen idd zeg! Als ik oud genoeg was en m`n rijbewijs had, wist ik wel wat ik morgen zou doen :D
 
yamaha R6 K6 +/- 8500?
Suzuki gsxr 600rr k6 +/- 8500?

Wat een scherpe prijzen idd zeg! Als ik oud genoeg was en m`n rijbewijs had, wist ik wel wat ik morgen zou doen :D

Denk dat "NIEUW" betekent: "nieuw overjarig". Dat Rossi-ding heb ik zien staan en is van vorig jaar. Overigens zitten meer dealers met dat ding in hun maag. Er staan er zat te koop.
 
Die rossi uitvoeringen zie ik idd ook regelmatig nog.

Ik heb gekeken bij: Showroom en vervolgens motoren. Daar staat dat de door mij eerder genoemde modellen uit 2006 zijn, is dus erg scherp geprijsd dan :) . Zag op markplaats al een aantal mooie R6 K6jes staan van rond de 9000, vond ik al redelijk mooi geprijsd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan