wat is er gaande bij vos oss?

Hahaha... kijk daar begint het al. Een motorfiets van 7 jaar oud is .... 7 jaar oud. Men kan simpelweg niet blijven verwachten dat zo´n ding op dit moment de helft van de nieuwwaarde op moet brengen. Toch wordt die prijs hoog-gehouden door dealers en particulieren "want hij is nog zo mooi en goed, en er zit voor 2000 euro aan onderdelen op en heeft pas nog een beurt gehad van 600 euro".

Kijk eens naar een parkeerterrein bij je in de buurt. Hoeveel auto´s van 7 jaar of ouder zie je er staan? (best weinig hé!) Mooi, zou je voor zo´n auto nou de helft van de nieuwwaarde over hebben? Precies, dat dacht ik al. Waarom verwacht men dat dan wel van een motor van 7 jaar oud? "Omdat ie weinig km´s gelopen heeft" hoor ik je denken. En dat is nou het probleem. Men moet gewoon echt gaan rijden met die dingen. Niet 10.000 km per jaar (lees: af en toe de motor uitlaten), nee -> rijden, avontuur beleven, reizen maken, tourtochten plannen.

Maak km´s, meer dan 100.000 en dan ga je ermee akkoord dat het ding niet veel meer waard is en voor een laag bedrag ingeruild kan worden in de showroom. Je hebt er ook veel plezier van gehad met al die km´s.

Het mooiste zou zijn als alle motoren ouder dan 15 jaar eens een keer door de shredder gehaald worden en er aanmerkelijk minder aanbod is. Maar mede dankzij de regering is dat niet zo en is de nederlandse markt overspoeld met motoren die niet rijden.

En waar gaat alle jeugd met een krappe beurs dan op rijden, zo ongeveer alle actieve mensen in het GS500 topic rijden een '91er, die dus volgens jou al door de shredder moet B|
 
Kijk eens naar een parkeerterrein bij je in de buurt. Hoeveel auto´s van 7 jaar of ouder zie je er staan? (best weinig hé!)


uh,alle auto's hier zijn ouder dan 7 jaar.
Het heeft hier geen zin om een mooie jonge wagen te hebben, zit binnen no-time vol met krasjes en deukjes van de vele kinderen in de wijk.

En waarom zouden motoren van 15 jaar en ouder weg moeten, er zijn zat mensen die juist voor die motoren gaan.
Deze keuze heeft vaak niet eens iets te maken met financiele middelen.
 
uh,alle auto's hier zijn ouder dan 7 jaar.
Het heeft hier geen zin om een mooie jonge wagen te hebben, zit binnen no-time vol met krasjes en deukjes van de vele kinderen in de wijk.

En waarom zouden motoren van 15 jaar en ouder weg moeten, er zijn zat mensen die juist voor die motoren gaan.
Deze keuze heeft vaak niet eens iets te maken met financiele middelen.

leeftijd van de koekblikken hier kan ik niet echt in schatten; heb nu eenmaal geen verstand van die dingen; maar de eerste de beste die probeert mijn oude dame door een shredder te douwen heeft toch echt een probleem :( :( :(
Is wel wat ouder als 15 jaar (21, en 218.000km), maar brengt mij nog dagelijks (het hele jaar door!!) gewoon trouw naar mijn werk............

Ben trouwens ook niet zo'n voorstander van die inruil"dwaasheid" van mensen; oudere voertuigen zijn vermits fatsoenlijk onderhouden niets minder betrouwbaar (en persoonlijk denk ik dat een motor/auto, zonder al die moderne electronica voor de eigenaar heel wat makkelijker langs de kant van de weg te repareren is als al die moderne meuk..........)
 
Laatst bewerkt:
Wij (mijn vriendin en ik) hebben allebij onze motor's daar gekocht in de "superopruiming" scheelde enorm.
Voor mijn vriendin een Kawasaki EL 250 ( 25kw Rbw)uit 1992 10.000 :]
Voor mij een Honda CBR600 F3 uit 96 36.400 *D
Verders uitstekende zaak goeie service

Gr kevin

*edit oud? wat is oud ik ben der zo blij mee als een klein kind voor en mijn vriendin zijn ze gloednieuw
 
Laatst bewerkt:
Even voor het juiste perspectief: Mijn Savage is van 1987.

Een motorfiets van 7 jaar of ouder is voor de motorfietshandel niets meer waard. Dat het ding dan nog een pubertje is in de motorfietswereld telt niet meer. De klant (diegene die de muntjes schuift, weet je nog wel) wil garantie, een recente fiets en bovenal weinig betalen.

Ga jij als dealer garantie geven op een fiets die ouder is dan 7 jaar? Ga jij een fiets twee jaar lang in de showroom stallen om hem dan met een grote beurt en service achteraf voor 500 euro winst te verkopen?
Let's face it: Met de handel van tweedehands motorfietsen zal je niet snel rijk worden. Misschien dat je met de handel in Harley's nog wat kan verdienen, maar tweedehands supersportjes zijn na een jaar al bijna antiek. Want dan is het nieuwere model in de handel met nog minder gewicht en nog meer vermogen. Het model wat alle snelle Jelle's willen hebben, die gaan niet "voor schut zitten op het model van vorig jaar".

Overigens denk ik dat een motorfiets veel ouder kan worden dan een koekblikje. Een motorfiets van 25 jaar is geen zeldzaamheid, terwijl koekblikjes dan of grandioos verroest zijn of gerestaureerd. Maar, dit pleit dus voor het kopen van een goede tweedehands en daarmee door te rijden tot het frame spontaan in tweëen breekt.

De doorstart van Vos Oss kan ik alleen maar verstandig vinden. Iedereen die betrokken is bij het bedrijf doet dit toch uiteindelijk voor de dagelijkse boterham, niet als sponsor van De Nederlandse Motorrijder.


P.s. Geniet van de aanbiedingen, zolang het duurt.
 
Misschien dat je met de handel in Harley's nog wat kan verdienen, maar tweedehands supersportjes zijn na een jaar al bijna antiek. Want dan is het nieuwere model in de handel met nog minder gewicht en nog meer vermogen. Het model wat alle snelle Jelle's willen hebben, die gaan niet "voor schut zitten op het model van vorig jaar".

Ik geloof niet dat ik me een snelle Jelle voel. :( En tot voor een maand terug reed ik met een 8 jaar oude supersport met 38000 km op de teller en dacht niet dat ik daar mee voor schut reed. Sterker nog. Ik geloof dat ik daar meer bekijks mee had dan met een chopper. Heb hem total loss gereden, anders had die nog wel effe meegekund.
 
ik ben ook klant bij voss oss.. en kom er regelmatig..

ben een tevreden klant. heb mijn complete motorpak daar gekocht. (met uitzondering van me laarzen)..

mijn motor koop ik gewoon particulier omdat dat toch altijd goedkoper is... maar ok dat kan soms ook anders uitpakken. '(

afijn: ik heb geen problemen met ze en ze leveren in mijn ogen goede service en zijn vriendelij.. als dat niet zo zou zijn zou ik er echt niet terug komen..


binnenkort eens gaan kijken voor een makkelijk winterpakje.. de aanbiedingen zijn enorm daar :}
 
Heb daar 2 jaar terug ook een regensetje gekocht qua kleding. Textielpak van MQP.
I.p.v. 280 euro betaalde ik nog maar 115 euro geloof ik.

Deze actie's hebben ze volgens mij jaarlijks. Binnenkort maar weer eens langs, kijken of er nog wat leuks te halen valt :]
 
Het mooiste zou zijn als alle motoren ouder dan 15 jaar eens een keer door de shredder gehaald worden en er aanmerkelijk minder aanbod is. Maar mede dankzij de regering is dat niet zo en is de nederlandse markt overspoeld met motoren die niet rijden.

Tjonge, dat is de oplossing voor mijn motor uit '88. Niet meer omzien maar in de shredder. Scheelt belasting ook en verzekeringspremie. Helaas kan ik dan niet meer rijden, maar een ander gelukkig maken is ook veel waard.

:X :N :X
 
De prijzen zijn veel te hoog :(
Ze willen mensen met een oldtimer niet helpen :(
Slechte service
Deze zaak teert op de naam van Peter Vos maar deze heeft hier helemaal niets meer mee te maken.
Peter Vos, de oprichter van Vos-Oss is eigenaar van Solo-moto in Geffen en Tiel.

Tja, Peter denkt er nog wel eens aan terug, krijgt dan koude rillingen over zijn rug en gaat vervolgens vol overtuiging door met zijn huidige toko's. Een motorzaak die niet gelooft in grootheidswaan met een marketingmanager aan het roer, een receptioniste/telefoniste op de loonlijst en een giga-pand op A1-locatie, maar klein en fijn reageert op de wensen van de klant, servicegericht is, reeële prijzen biedt en vraagt. Vindt ie veel prettiger werken (en ik als klant trouwens ook!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan