Strijbosch
Rookie
Hallo MF,
Ik rijd een yamaha FZR 600 uit '89. Een aantal weken geleden merkte ik toen ik op mijn motor stapte plotseling een significante afname van mijn vermogen, gepaard gaande met een raar haperend geluid. Een cilinder kwam dus niet meer goed mee (cilinder 3). Deze werd ook duidelijk minder snel warm dan de andere 3. In eerste instantie verwachtte ik dat het een probleem met de ontsteking was, dus heb er een nieuwe bougie ingeschroeft. Dit maakte geen verschil.
Vervolgens ging ik kijken of het misschien te maken had met een verstopte sproeier in mijn carburateur. Toen ik de desbetreffende kamer van mijn carburateur open had trof ik hier niets opvallends aan, zag er zelfs nog aardig schoon uit, en de sproeiers waren niet verstopt.
Na dat ik alles in elkaar had gezet en hem weer startte, leek het alsof hij nog slechter liep dan voorheen!. Ook spoot er benzine uit de carburateur van cilinder 1 en 2. Dit had ik in principe verwacht, alleen het blijft maar doorgaan. Het lijkt wel of die twee carburateurs te veel brandstof krijgen in de vlotterkamer. Dit zou echter niet mijn problemen verklaren (volgens mij?).
Heeft een van jullie dit ooit meegemaakt of enig idee wat wel het probleem is?
Bij voorbaat dank!
P.S. de bobines zijn in orde, er vindt ontsteking plaats.
Ik rijd een yamaha FZR 600 uit '89. Een aantal weken geleden merkte ik toen ik op mijn motor stapte plotseling een significante afname van mijn vermogen, gepaard gaande met een raar haperend geluid. Een cilinder kwam dus niet meer goed mee (cilinder 3). Deze werd ook duidelijk minder snel warm dan de andere 3. In eerste instantie verwachtte ik dat het een probleem met de ontsteking was, dus heb er een nieuwe bougie ingeschroeft. Dit maakte geen verschil.
Vervolgens ging ik kijken of het misschien te maken had met een verstopte sproeier in mijn carburateur. Toen ik de desbetreffende kamer van mijn carburateur open had trof ik hier niets opvallends aan, zag er zelfs nog aardig schoon uit, en de sproeiers waren niet verstopt.
Na dat ik alles in elkaar had gezet en hem weer startte, leek het alsof hij nog slechter liep dan voorheen!. Ook spoot er benzine uit de carburateur van cilinder 1 en 2. Dit had ik in principe verwacht, alleen het blijft maar doorgaan. Het lijkt wel of die twee carburateurs te veel brandstof krijgen in de vlotterkamer. Dit zou echter niet mijn problemen verklaren (volgens mij?).
Heeft een van jullie dit ooit meegemaakt of enig idee wat wel het probleem is?
Bij voorbaat dank!
P.S. de bobines zijn in orde, er vindt ontsteking plaats.
Laatst bewerkt: