Wat is er mis met mijn fzr?

Strijbosch

Rookie
12 nov 2014
20
7
Amsterdam
Hallo MF,
Ik rijd een yamaha FZR 600 uit '89. Een aantal weken geleden merkte ik toen ik op mijn motor stapte plotseling een significante afname van mijn vermogen, gepaard gaande met een raar haperend geluid. Een cilinder kwam dus niet meer goed mee (cilinder 3). Deze werd ook duidelijk minder snel warm dan de andere 3. In eerste instantie verwachtte ik dat het een probleem met de ontsteking was, dus heb er een nieuwe bougie ingeschroeft. Dit maakte geen verschil.

Vervolgens ging ik kijken of het misschien te maken had met een verstopte sproeier in mijn carburateur. Toen ik de desbetreffende kamer van mijn carburateur open had trof ik hier niets opvallends aan, zag er zelfs nog aardig schoon uit, en de sproeiers waren niet verstopt.

Na dat ik alles in elkaar had gezet en hem weer startte, leek het alsof hij nog slechter liep dan voorheen!. Ook spoot er benzine uit de carburateur van cilinder 1 en 2. Dit had ik in principe verwacht, alleen het blijft maar doorgaan. Het lijkt wel of die twee carburateurs te veel brandstof krijgen in de vlotterkamer. Dit zou echter niet mijn problemen verklaren (volgens mij?).

Heeft een van jullie dit ooit meegemaakt of enig idee wat wel het probleem is?

Bij voorbaat dank!


P.S. de bobines zijn in orde, er vindt ontsteking plaats.
 
Laatst bewerkt:
Nou ben ik geen monteur.........
Maar weet jij zeker dat na demontage van je carbs jij het zaakkie wel weer correct hebt gemonteerd?
Succes in elk geval.
Hoop dat je motor weer gauw lekker en goed loopt.
Vr gr
 
Hallo MF,

Vervolgens ging ik kijken of het misschien te maken had met een verstopte sproeier in mijn carburateur. Toen ik de desbetreffende kamer van mijn carburateur open had trof ik hier niets opvallends aan, zag er zelfs nog aardig schoon uit, en de sproeiers waren niet verstopt.

Als iets er "schoon" uit ziet betekend niet dat er dan niks verstopt kan zitten.
Ik zou toch nog even de carbs eraf halen en het zooitje schoon maken dan.
Vooral een stationair sproeier is zo klein daarvan zie je niet of deze verstopt zit.
En zorgen dat je vlotters de carbs goed afsluiten. ;) (en open gaan)
 
Roest/vuil in de tank dat vervolgens in de carbs komt waardoor de vlotternaalden niet meer goed af sluiten?

Wat betreft dat slecht lopen. Carbs goed schoon maken dus alle sproeiers er uit en de mengsel schroeven en dan pas alles goed schoon maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan