Wat is er nodig!!!

Tis inderdaad verbazen wat de tegen kan komen op de weg.

Ging een keer met mijn oude brik naar mijn stage plaats in Almere, ik kom als laatste van een paar auto's op een rotonde aan rijden, door het verminderen van snelheid kwamen we dichter bij elkaar.
Zie ik op een gegeven moment van onder de laatste auto een gigantisch grote doodgereden haas tevoorschijn komen.
Kan je kiezen, op het laatste moment in de regen rare uitwijk maneuvre maken of met gas eroverheen. Heb maar gekozen voor het laatste wat gelukkig goed uitpakte, wel alleen daarna het boed van je spatbord wassen :r .

Ander keer weer onderweg naar stage, nu nog rijdend op de A6, komt er weer opeens onder een auto vandaan een of ander plaat van 1x1 meter en ± 15 cm hoog. Op die momenten ben je toch wel blij dat je op de juiste afstand achter zo'n auto rijdt. :X
 
Sterkste verhaal in deze is nog wel dat ik eens gezien heb (vanuit het comfort van de woonkamer met uitzicht op later te noemen bruggetje). Autootje met pech staat midden op bruggetje, en tientallen auto's banen zich toeterend en slalommend een weg om het pechgeval, de chauffeur was in z'n uppie aan het proberen de auto aan de kant te duwen. Als er nou ééntje even gestopt was om te helpen was de weg in 20 seconden weer vrij geweest. Maar nee.

Vanmorgen op de A27 net zo, net bij invoeging vanaf A1.
Auto staat op 3de baan van de vier stil, alarmlichten aan.
Bestuurster zit rustig te bellen, en iedereen netjes er omheen.
Niet eens toeteren.

Zat er over te denken om te gaan helpen, maar wat begin je in zo'n geval als
motorrijder?
 
Wat mensen al niet verliezen onderweg :X

Zaterdagmiddag lag er ineens een grote kartonnen doos (als deels plat) voor m'n neus... Ben maar niet gestopt om hem aan de kant te slepen, leek me niet verstandig zo op de A12 :P
 
no offence hoor jij was op dat moment geen verkeersdeelnemer maar waarom hielp jij die arme man in het koekblik dan niet?

Ik vond het wel vermakelijk. En voordat ik m'n schoenen en jas aangedaan heb, 3 verdiepingen naar beneden gelopen en de straat uit..
 
Kreeg een keer op de A28 bij Zwolle een afdekplaat van een gasfornuis vol in de gril. Een of andere lul was dat ding op de snelweg verloren, door een vrachtwagen waaide dat ding op en kwam gelukkig in de gril en niet op mn voorruit. Laat ze die zooi eens goed vastzetten. :( :(
 
Heb btw 112 maar gebeld. Probeerde eerst 0800-tuig.
Maar drukte 0800-8855 in :? Dit bericht kost 45 cent per minuut :o
Dikke vingers :P
112 mag als elke minuut telt, daarvan was dit toch een schoolvoorbeeld dunkt me. Als er wel iemand over op zijn bek gaat kun je hem/haar en zijn/haar fietsje wel afschrijven...
 
Nog niet zo lang geleden moest ik, op de A27 bij de afslag Hagestein, op de linker rijstrook ineens in de remmen. Zo'n twee-, driehonderd meter voor me zag ik het verkeer op de linker strook uitwijken en deels over de rechter strook rijden, en jawel hoor: daar stond een jongen met een bestelwagen met pech klem tegen de linker vangrail. Tegen de tijd dat ik bij hem was aangekomen had zich al een behoorlijke file gevormd, waren de matrixborden ingeschakeld en werd de linker rijstrook met rode kruisen afgesloten. En iedereen rijdt stomweg door :( |(

Heb m'n auto erachter gezet, alarmlichten aan, ben uitgestapt, heb het verkeer op de rechter rijstrook stilgezet (verbazend hoe iedereen je aanwijzingen opvolgt als je maar flink autoritair gaat staan gebaren :P ) en heb die wagen vervolgens samen met de bestuurder naar de vluchtstrook geduwd. Matrixborden gingen uit, verkeer begon weer te rijden, probleem opgelost. Twee minuten werk B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan