wat is er precies verboden bij proeftijd/voorwaardelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig ging TS ook maar met 63 km/h te hard door de bebouwde kom en haalde hij een aantal auto's in op een klein stuk van 400 meter of zo....dus wat dat betreft is TS zeker wel volwassen bezig :')

Volgens mij snap je het neit helemaal Drinky :')

Niet elk stuk bebouwde kom is hetzelfde, flight forum is ook bebouwde kom, maar zo is die indeling niet :')

Ik rij ook graag snel en/of hard, maar zeker niet in Nederland....want daar mag het niet :) En mij is m'n RBW lief, dus doe ik dat soort grapjes hier niet :)

Ik ga wel even de grens over als ik aan het gas wil draaien :) Is maar een half uurtje rijden, dus dat is wel te doen :) En als ik lekker wil sturen, dan heb ik hier in de omgeving voldoende leuke weggetjes om dat te doen. En als ik dan met 25 boven de toegestane max lekker kan sturen, dan vind ik het prima :) Dat het misschien nog heel veel leuker zou zijn om over de zelfde weg met 70 boven de max toegestane snelheid te rijden zal best zo zijn, maar ja....Ik heb geen zin om hier een topic a la TS te moeten starten, dus doen we dat soort snelheidsoverschrijdingen lekker niet :) Ik tank liever voor dat geld en rij daavoor wat verder weg om bochtjes te rijden :')

Het is dus maar waar je voor kiest :)


Dus in het buitenland staan die borden er puur als adviessnelheid? Nooit geweten, wel gek dan dat Nederland het enige land is met een snelheidslimiet :?

In de eifel mag je ook de max snelheid niet overschrijden, en in de ardennen ook niet(alhoewel de duitsers je minder royaal beboeten dan de belgen of nederlanders). Als je even een uurtje wil rijden ga je niet helemaal naar duitsland of belgie, dan blijf je(ik) gewoon in de buurt.
 
Niet elk stuk bebouwde kom is hetzelfde, flight forum is ook bebouwde kom, maar zo is die indeling niet :')Dus in het buitenland staan die borden er puur als adviessnelheid? Nooit geweten, wel gek dan dat Nederland het enige land is met een snelheidslimiet :?

In de eifel mag je ook de max snelheid niet overschrijden, en in de ardennen ook niet(alhoewel de duitsers je minder royaal beboeten dan de belgen of nederlanders). Als je even een uurtje wil rijden ga je niet helemaal naar duitsland of belgie, dan blijf je(ik) gewoon in de buurt.

Maakt het uit dan hoe de indeling is? Nooit geweten....dacht altijd dat de bebouwde kom begint waar het bord staat dat de bebouwde kom begint en eindigt waar dat bord staat dat het einde bebouwde kom is :')


En op weg naar de Eifel rij je lekker over de Deutsche Autobahn en als daar geen bordje staat mag je het gas zo ver open draaien als je wilt Drinky :') Dus als je hard wilt rijden, kun je dat best op de Deutsche Autobahn doen :)

En in de Eifel mag je, gezien het buiten de bebouwde kom is en als er geen verdere snelheidsbeperkingen langs de kant van de weg staan, sowieso al 100 rijden...dus dan ben je met 120 nog steeds maar 20 boven de max terwijl je in Nedeland dan al 40 boven de max bent :') Dus tel uit je winst die je hebt :)

Ik neem aan dat je dat wel snapt...maar als ik soms je reacties lees, dan twijfel ik soms echt aan je....
 
Maakt het uit dan hoe de indeling is? Nooit geweten....dacht altijd dat de bebouwde kom begint waar het bord staat dat de bebouwde kom begint en eindigt waar dat bord staat dat het einde bebouwde kom is :')
Je neemt aan dat de TS onverantwoordelijk is omdat die x aantal kilometer te snel reed in de bbk en een aantal auto's inhaalt.
Als dat mogelijk is, is dat daarom niet onverantwoord.

Nu, je vind jezelf blijkbaar enorm intelligent(aangezien ik je zinnen als 'zegt dat meer over jouw verstand dan over het mijne' zie gebruiken).
Dan zou je ook moeten weten dat elke situatie anders is. Bij de situatie's waar de TS geflitst/op de bon gezet geweest is was jij mijn inziens niet bij. Waarom doe je er dan ook een uitspraak over?

Als jij onder de 20km/u boven de snelheidslimiet blijft, goed voor jou. Anderen doen dat niet. Dat is hun keuze. Daarom hoef je echt niet betweterig te gaan doen. :Z
 
Laatst bewerkt:
Je neemt aan dat de TS onverantwoordelijk is omdat die x aantal kilometer te snel reed in de bbk en een aantal auto's inhaalt.
Als dat mogelijk is, is dat daarom niet onverantwoord.

Nu, je vind jezelf blijkbaar enorm intelligent(aangezien ik je zinnen als 'zegt dat meer over jouw verstand dan over het mijne' zie gebruiken).
Dan zou je ook moeten weten dat elke situatie anders is. Bij de situatie's waar de TS geflitst/op de bon gezet geweest is was jij mijn inziens niet bij. Waarom doe je er dan ook een uitspraak over?

Als jij onder de 20km/u boven de snelheidslimiet blijft, goed voor jou. Anderen doen dat niet. Dat is hun keuze. Daarom hoef je echt niet betweterig te gaan doen. :Z

Situaties zijn inderdaad altijd verschillend, maar om nou te zeggen dat (hoe de situatie ook mag zijn) een overschrijding van de maximum snelheid met 63 km/h binnen de bebouwde kom wel verantwoord is lijkt me wel een beetje overdreven ;)

En het is inderdaad hun keuze om veel harder te rijden dan het maximum toegestane, maar dan moeten ze niet lopen miepen dat ze op de bon geslingerd worden en flink moeten betalen en evt. RBW moeten inleveren. TS heeft een puntenrijbewijs en heeft vorige jaar al een prent gehad voor 30+ overschrijding en nu zijn RBW in mogen leveren voor 63 km/h overschrijding binnen de bebouwde kom. En daar maakt de situatie volgens mij vrij weinig uit...Dat is namelijk gewoon even meer dan 2x de toegestane snelheid.

En nu wil hij weten waar de grens ligt als hij straks evt een proeftijd heeft....Waarom? Zodat hij die niet gaat opzoeken? Klingt voor mij vrij onlogisch :)

En als ik dat dan allemaal even op een rijtje zet, dan vind ik inderdaad dat TS niet echt verantwoord bezig is. Maar dat mag je op MF niet zeggen, want dan ben je of een moraalridder of betweterig blijkbaar :')

TS moet lekker doen wat hij niet laten kan....ik zou hem alleen adviseren om gewoon de snelheid aan te houden die op de bordjes staat :)
 
noujah ik vind wel dat het natuurlijk onverantwoord is om 63 km te hard te rijden in de bbk , maar dat is daar gewoon echt mogelijk het nodigt absoluut uit, typisch zon weg waar zoiezo al iedereen te hard rijd, uitgezonderd jou , maar ik trok gewoon te lomp even aan het gas, en plots was daar die motoragent, het is helemaal niet zo heel bewust gegaan van ik ga me hier is ff potje jagen, maar nu heb ik 1 jaar geleden op een snelweg een x 30+ gereden toen haalde ik een vrachtwagen nof ff gauw in voor het ritsen nou was dat gewoon stommiteit en het is me overkomen, maar ik krijg een beetje een stempel van mega verkeers aso , en jah ik wil gewoon die regeltjes een beetje weten wat wel en niet mag, en dat betekent heus niet dat ik het weer opzoek, maar ik wou eigenlijk aalleen weten van heb ik onder de 30 km/h ook een probleem met het O.M? ik zal heus nog wel eens 20 km/h te hard rijden dat weet ik zeker, maar niet als ik voor 20 te hard weer me rbw in moet leveren want dan ben ik er klaar mee.. maar het blijkt dus nu dat je onder de 30 nog niet ECHT een probleem hebt. volgens mij zijn er ook maar weinig motorrijders die als zich overal strak aan de snelheid houden,. de volgende keer vlieg ik de grens wel over of een dagje assen om me te laten gaan..
Situaties zijn inderdaad altijd verschillend, maar om nou te zeggen dat (hoe de situatie ook mag zijn) een overschrijding van de maximum snelheid met 63 km/h binnen de bebouwde kom wel verantwoord is lijkt me wel een beetje overdreven ;)

En het is inderdaad hun keuze om veel harder te rijden dan het maximum toegestane, maar dan moeten ze niet lopen miepen dat ze op de bon geslingerd worden en flink moeten betalen en evt. RBW moeten inleveren. TS heeft een puntenrijbewijs en heeft vorige jaar al een prent gehad voor 30+ overschrijding en nu zijn RBW in mogen leveren voor 63 km/h overschrijding binnen de bebouwde kom. En daar maakt de situatie volgens mij vrij weinig uit...Dat is namelijk gewoon even meer dan 2x de toegestane snelheid.

En nu wil hij weten waar de grens ligt als hij straks evt een proeftijd heeft....Waarom? Zodat hij die niet gaat opzoeken? Klingt voor mij vrij onlogisch :)

En als ik dat dan allemaal even op een rijtje zet, dan vind ik inderdaad dat TS niet echt verantwoord bezig is. Maar dat mag je op MF niet zeggen, want dan ben je of een moraalridder of betweterig blijkbaar :')

TS moet lekker doen wat hij niet laten kan....ik zou hem alleen adviseren om gewoon de snelheid aan te houden die op de bordjes staat :)
 
Het eerste stukje A44 vanuit Den Haag is ook bebouwde kom, ik durf wel te beweren dat 99,9 % van alle bestuurders daar sneller rijdt dan 50 km/h

Wat betreft voorwaardelijk, Mulder feiten tellen hier niet in mee. Dit zijn puur administratieve sancties. Dus op autosnelwegen (zonder werkzaamheden) ben je tot 40 km/h te snel "veilig", daar buiten tot 30 km/h te snel; enkel wat betreft je voorwaardelijk dan he.

De EMG hoef je nog niet gevolgd te hebben. Zorg wel dat je deze op tijd betaald, bij niet op tijd betalen wordt je rijbewijs ongeldig verklaard (dus niet ingevorderd, dat is een ander traject). Vervolgens ga je een langdurig traject in bij het CBR.
 
jah dat bedoel ik.. alleen die motoragent wantrouw ik ook nog steeds, want hij zegt dat ik een snelheid heb behaald van 113, en volgens mij ben ik niet boven de 105 geweest maarjah ik kan er niks tegen in brengen, hij zegt 113 dus het is zo, aan kunnen tonen ho maar.. en wat de EMG betreft die heb ik donderdag betaald, en het moest voor 29 augustus dus nog ruim op tijd dacht ik zo. ik heb wel gehoord dat ze vrij kinderachtig zijn bij het CBR en bij EMG zijn ze ook niet echt flexibel, zal mij beniewen.. 3 dagen Braaf zijn.
Het eerste stukje A44 vanuit Den Haag is ook bebouwde kom, ik durf wel te beweren dat 99,9 % van alle bestuurders daar sneller rijdt dan 50 km/h

Wat betreft voorwaardelijk, Mulder feiten tellen hier niet in mee. Dit zijn puur administratieve sancties. Dus op autosnelwegen (zonder werkzaamheden) ben je tot 40 km/h te snel "veilig", daar buiten tot 30 km/h te snel; enkel wat betreft je voorwaardelijk dan he.

De EMG hoef je nog niet gevolgd te hebben. Zorg wel dat je deze op tijd betaald, bij niet op tijd betalen wordt je rijbewijs ongeldig verklaard (dus niet ingevorderd, dat is een ander traject). Vervolgens ga je een langdurig traject in bij het CBR.
 
Zorg dat je op tijd aanwezig bent. Het CBR is vrij makkelijk in het ongeldig verklaren van rijbewijzen. Het papiertje weer terug krijgen is een hoop meer werk.

Heb je overigens de ijrapporten en proces verbaal wel opgevraagd? Wellicht dat er iets aan de meting schort?
 
Bij elke motor zit een draaibaar handle aan de rechter stuurhelft.
Daarmee kun je de snelheid regelen.
Als dat te moeilijk is raad ik je een langzamere motor aan. O-)
 
En is dit: "hij wil niet weten hoe hard hij mag rijden voordat hij z'n papier weer moet inleveren"

En dit: "hij wil weten wat de grens is"

Niet gewoon hetzelfde alleen anders verwoord? :')

nee.
intentie is dat
de eerste, ik wil hard rijden maar wil weten waneer het gevolgen heeft

of

ik krijg nieuwe regels opgelegd en wil weten wat die zijn.
Gelukkig ging TS ook maar met 63 km/h te hard door de bebouwde kom en haalde hij een aantal auto's in op een klein stuk van 400 meter of zo....dus wat dat betreft is TS zeker wel volwassen bezig :')

Volgens mij snap je het neit helemaal Drinky :')

Ik rij ook graag snel en/of hard, maar zeker niet in Nederland....want daar mag het niet :) En mij is m'n RBW lief, dus doe ik dat soort grapjes hier niet :)

Ik ga wel even de grens over als ik aan het gas wil draaien :) Is maar een half uurtje rijden, dus dat is wel te doen :) En als ik lekker wil sturen, dan heb ik hier in de omgeving voldoende leuke weggetjes om dat te doen. En als ik dan met 25 boven de toegestane max lekker kan sturen, dan vind ik het prima :) Dat het misschien nog heel veel leuker zou zijn om over de zelfde weg met 70 boven de max toegestane snelheid te rijden zal best zo zijn, maar ja....Ik heb geen zin om hier een topic a la TS te moeten starten, dus doen we dat soort snelheidsoverschrijdingen lekker niet :) Ik tank liever voor dat geld en rij daavoor wat verder weg om bochtjes te rijden :')

Het is dus maar waar je voor kiest :)

jij reed toch nooit boven de max snelheid :?
zo doe je het namelijk wel overkomen hier


En nu wil hij weten waar de grens ligt als hij straks evt een proeftijd heeft....Waarom? Zodat hij die niet gaat opzoeken? Klingt voor mij vrij onlogisch :)

En als ik dat dan allemaal even op een rijtje zet, dan vind ik inderdaad dat TS niet echt verantwoord bezig is. Maar dat mag je op MF niet zeggen, want dan ben je of een moraalridder of betweterig blijkbaar :')

ik denk niet dat iemand hier verwacht dat je dat wel gaat snappen...

en je mag hier alles op MF zeggen, en daar word niemand een moraalridder door gevonden.
waarom er een aantal zijn die jouw dat wel vinden? niet om wat maar om HOE je het zegt.
je komt het verkondigen alsof jij het allemaal weet.
dus er kan nergens waar 50 als snelheid geld niet over 100 kan rijden.
en ik geloof dat de TS ook zegt dat hij niet de gereden snelheid heeft gereden maar 105 op zijn teller en dan blijft er minder dan 50 over....
ik weet nog wel een paar plekjes trouwens waar de 50 borden staan en waar meer dan het dubbele gereden kan worden zonder gevaar voor anderen.
naar mijn mening ben je boven de 100 altijd een gevaar voor jezelf... motorrijden is tenslotte erg gevaarlijk _O-
 
Laatst bewerkt:
en je mag hier alles op MF zeggen, en daar word niemand een moraalridder door gevonden.
waarom er een aantal zijn die jouw dat wel vinden? niet om wat maar om HOE je het zegt.
je komt het verkondigen alsof jij het allemaal weet.
:^ :^ :^

Mooi verwoord van wat ik bedoelde ;)
 
nee.
intentie is dat
de eerste, ik wil hard rijden maar wil weten waneer het gevolgen heeft

of

ik krijg nieuwe regels opgelegd en wil weten wat die zijn.jij reed toch nooit boven de max snelheid :?
zo doe je het namelijk wel overkomen hierik denk niet dat iemand hier verwacht dat je dat wel gaat snappen...

en je mag hier alles op MF zeggen, en daar word niemand een moraalridder door gevonden.
waarom er een aantal zijn die jouw dat wel vinden? niet om wat maar om HOE je het zegt.
je komt het verkondigen alsof jij het allemaal weet.
dus er kan nergens waar 50 als snelheid geld niet over 100 kan rijden.
en ik geloof dat de TS ook zegt dat hij niet de gereden snelheid heeft gereden maar 105 op zijn teller en dan blijft er minder dan 50 over....
ik weet nog wel een paar plekjes trouwens waar de 50 borden staan en waar meer dan het dubbele gereden kan worden zonder gevaar voor anderen.
naar mijn mening ben je boven de 100 altijd een gevaar voor jezelf... motorrijden is tenslotte erg gevaarlijk _O-

Heb nooit beweerd dat ik niet te hard rij :) Maar heb wel beweerd dat mijn rijbewijs me lief is en ik dus dergelijke snelheidsovertredingen niet maak :)

Heb ook beweerd dat, als ik dusdanige snelheden wil rijden waardoor ik in nederland mijn papiertje in zou moeten leveren, ik wel even naar duitsland ga om daar op de snelweg het gas open te draaien :)

Ik ben zeker geen heilige, maar ik zoek de grens niet op, want ik denk wel 2 keer na voor dat ik misschien mijn rijbewijs moet inleveren :)

Ook heb ik beweerd dat ik op stuurweggetjes in Nederland ook lol kan hebben zonder de max te overschrijden of in ieder geval zonder dusdanig te overschrijden dat de OvJ werk te doen heeft (dus nooit meer dan 30 op de teller te hard) :)

Alleen lijkt het er wel op dat mensen die opmerkingen niet willen lezen :)

En er zijn zeker wegen met 50 km/h max waar je makkelijk 100 km/h of misschien zelfs wel makkelijk 200 km/h kunt rijden....TS heeft zo een weg blijkbaar gehad en helaas voor hem zag oom agent hem rijden en heeft daarom zijn pasje af gepakt :) Als TS daar gewoon 75 km/h had gereden was er niets aan het handje geweest :)
 
Laatst bewerkt:
Heb nooit beweerd dat ik niet te hard rij :) Maar heb wel beweerd dat mijn rijbewijs me lief is en ik dus dergelijke snelheidsovertredingen niet maak :)

en wij kunnen niet lezen... _O- _O- _O-
ok, ik ben ff bijgekomen van een spontane lachkick

mijn woorden: zo doe je het namelijk wel overkomen hier

het sleutelwoord is hier overkomen!!!
ik heb niet gezegd, hij zei, toch?

dus voor je begint te preken, kijk eerst naar binnen (jezelf) voordat je naar buiten kijkt

en ik krijg langzamerhand het idee dat jij gelooft in het volgende
ik ben niet gek, de rest van de wereld is gek.
de rest van de wereld is nu een hoop mensen in dit topic
 
en wij kunnen niet lezen... _O- _O- _O-
ok, ik ben ff bijgekomen van een spontane lachkick

mijn woorden: zo doe je het namelijk wel overkomen hier

het sleutelwoord is hier overkomen!!!
ik heb niet gezegd, hij zei, toch?

dus voor je begint te preken, kijk eerst naar binnen (jezelf) voordat je naar buiten kijkt

en ik krijg langzamerhand het idee dat jij gelooft in het volgende
ik ben niet gek, de rest van de wereld is gek.
de rest van de wereld is nu een hoop mensen in dit topic

Nee hoor, ik verklaar eerder mijzelf voor gek...sterker nog...misschien heb ik dat nog wel ergens schriftelijk op papier, dus daar bestaat geen twijfel over :Y

En als het zo op iemand over komt dat ik heilig ben, dan zeg ik nog maar eens...dat komt waarschijnlijk omdat men bepaalde zinnen niet leest of niet wil lezen :)

Maar goed...dat is een eindeloze discussie denk ik ;)
 
@ TS ik denk dat het wel duidelijk is geworden nu. Tot 30 km/h krijg je gewoon een acceptgiro thuis gestuurd zonder extra gedonder aan je broek. Maar ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat, maar in mijn brommer-tijdperk kreeg ik eerst een preek van OvJ waarna ik gelegenheid kreeg om vragen te stellen. Ik zou gewoon als ik jou was van tevoren wat vragen op een rijtje zetten.

(oh ja houdt de vraagstelling een beetje neutraal, dus niet "bij hoeveel te hard ben ik de sjaak" maar "wat houdt voorwaardelijk concreet in en heeft het ook gevolgen bij een kleine snelheidsoverschreiding?" :P )

Veel sterkte jongen, en doe een beetje voorzichtig zou ik zeggen. Zo te zien heb je wel een flinke magneet voor dit soort geintjes '(
 
Jah het is me duidelijk geworden :) en oke ik zal vanavond eens wat vragen bedenken voor de ovj , en ik ga zeker beter opletten , heb hier enigzins wel van geleerd. Bedankt voor je info
@ TS ik denk dat het wel duidelijk is geworden nu. Tot 30 km/h krijg je gewoon een acceptgiro thuis gestuurd zonder extra gedonder aan je broek. Maar ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat, maar in mijn brommer-tijdperk kreeg ik eerst een preek van OvJ waarna ik gelegenheid kreeg om vragen te stellen. Ik zou gewoon als ik jou was van tevoren wat vragen op een rijtje zetten.

(oh ja houdt de vraagstelling een beetje neutraal, dus niet "bij hoeveel te hard ben ik de sjaak" maar "wat houdt voorwaardelijk concreet in en heeft het ook gevolgen bij een kleine snelheidsoverschreiding?" :P )

Veel sterkte jongen, en doe een beetje voorzichtig zou ik zeggen. Zo te zien heb je wel een flinke magneet voor dit soort geintjes '(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan