wat is er precies verboden bij proeftijd/voorwaardelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KTM.1290

MF'er
23 aug 2010
98
9
IJsselmuiden
Hallo

zoals sommigen van jullie weten ben ik me rijbewijs 3 maand geleden kwijt geraakt(is een topje over) nou zou ik 22 juli moeten voorkomen maar 1 dag ervoor kreeg ik een brief dat het niet doorging ivm andere zittingsplaats. Nu zat ik te denken, strax krijg ik een uitspraak en daar zit natuurlijk ook zoveel jaar voorwaardelijk of een proeftijd aan vast. WAT mag ik absoluut niet begaan als ik onder proeftijd sta of voorwaardelijk, het is absoluut niet meer de bedoeling om mijn rijbewijs nog eens af te laten pakken, maar ik ben even benieuwd of ik met 10 km.h overschrijding ook al een probleem heb, en hoe zit dat met geflitst worden boven de 30km/h bijvoorbeeld?

alvast Bedankt
 
de voorwaarden worden samen met het vonnis opgelegd. De rechter kan hier vrij specifiek in zijn maar ik ga er vanuit dat er géén voorwaarden kunnen worden opgelegd zodat je het bij een lichte (wahv ofwel wet mulder) overschrijding weer kwijt zou raken.

het komt er dus zover mij bekend op neer dat als je in de proeftijd wéér gepakt wordt met een overtreding waar het rijbewijs op afgepakt zou kunnen worden, de ontzegging die nog voorwaardelijk was definitief wordt (en zelfs als je verder niet aanvullende ontzegging krijgt uitgediend moet worden)

m.a.w. als je wéér met dubbel te hard gepakt wordt ben je gewoon dubbel de klos.
 
Alle regels/wetten blijven gewoon normaal van kracht zoals ze voor een ieder ander óók gelden. Boven de 50 Km/h te hard is sowieso inleveren, 40 Km/h te hard op de "A" wegen óf 30 Km/h te hard op de overige wegen levert je een gespekje met de OVJ op... en afhankelijk van het humeur van de OVJ... wéér een tijdje OV.

Recidive regeling heb je voor 5 jaar (geteld vanaf de uitspraak van de OVJ), overigens.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

zoals sommigen van jullie weten ben ik me rijbewijs 3 maand geleden kwijt geraakt(is een topje over) nou zou ik 22 juli moeten voorkomen maar 1 dag ervoor kreeg ik een brief dat het niet doorging ivm andere zittingsplaats. Nu zat ik te denken, strax krijg ik een uitspraak en daar zit natuurlijk ook zoveel jaar voorwaardelijk of een proeftijd aan vast. WAT mag ik absoluut niet begaan als ik onder proeftijd sta of voorwaardelijk, het is absoluut niet meer de bedoeling om mijn rijbewijs nog eens af te laten pakken, maar ik ben even benieuwd of ik met 10 km.h overschrijding ook al een probleem heb, en hoe zit dat met geflitst worden boven de 30km/h bijvoorbeeld?

alvast Bedankt

Ik heb het vage vermoeden dat jij je papiertje beter voor goed af zou kunnen geven, want dan hoeft jij je geen zorgen te maken en overige weggebruikers al helemaal niet meer.

Je hebt een puntenrijbewijs.

Binnen 1 jaar tijd presteer je het om 1 keer met 30+ te hard aan de kant gezet te worden en met 60+te hard binnen de bebouwde kom je RBW in te mogen leveren....

En dan ga je hier vragen waar je op moet letten als je een proeftijd krijgt....

Sorry hoor, maar volgens mij snap je het niet helemaal en leer je dus blijkbaar niet van je fouten.

Je zegt aan de ene kant dat je niet van plan bent weer je RBW af te laten nemen, maar in dezelfde zin zeg je eigenlijk dat je wilt weten hoeveel te hard je mag rijden zodat ze het niet af pakken....m.a.w. het intereseert je geen ene fuck hoe hard je rijdt, als je maar net je RBW mag houden....
 
jah oke, maar hoezo zouden er geen voorwaarden kunnen worden opgelegd? maar wat de uitspraak ook is of wet mulder bekeuringen die beneden de 30 km/h blijven zegmaar kan ik toch nooit mijn rijbewijs op kwijt raken? of alleen in de voorwaardelijke periode, ik kan er nog niet zo goed uit wijs worden allemaal , ik ben bang dat het niet heel duidelijk uitgelegd word bij de ovj.. totaal geen ervaring mee en kan er verder weinig over vinden op het internet,.
de voorwaarden worden samen met het vonnis opgelegd. De rechter kan hier vrij specifiek in zijn maar ik ga er vanuit dat er géén voorwaarden kunnen worden opgelegd zodat je het bij een lichte (wahv ofwel wet mulder) overschrijding weer kwijt zou raken.

het komt er dus zover mij bekend op neer dat als je in de proeftijd wéér gepakt wordt met een overtreding waar het rijbewijs op afgepakt zou kunnen worden, de ontzegging die nog voorwaardelijk was definitief wordt (en zelfs als je verder niet aanvullende ontzegging krijgt uitgediend moet worden)

m.a.w. als je wéér met dubbel te hard gepakt wordt ben je gewoon dubbel de klos.
 
Even héél kort gezegd: Alles wat NIET binnen de "Wet Mulder" valt is..... OV/Fietsen/Wandelen als je onder een recidive-regeling valt.
 
Laatst bewerkt:
doe is niet zo debiel joh, ik wil gewoon weten wat de regels van proeftijd en voorwaardelijk zijn, en volgens mij heb jij nog nooit te hard gereden?
Ik heb het vage vermoeden dat jij je papiertje beter voor goed af zou kunnen geven, want dan hoeft jij je geen zorgen te maken en overige weggebruikers al helemaal niet meer.

Je hebt een puntenrijbewijs.

Binnen 1 jaar tijd presteer je het om 1 keer met 30+ te hard aan de kant gezet te worden en met 60+te hard binnen de bebouwde kom je RBW in te mogen leveren....

En dan ga je hier vragen waar je op moet letten als je een proeftijd krijgt....

Sorry hoor, maar volgens mij snap je het niet helemaal en leer je dus blijkbaar niet van je fouten.

Je zegt aan de ene kant dat je niet van plan bent weer je RBW af te laten nemen, maar in dezelfde zin zeg je eigenlijk dat je wilt weten hoeveel te hard je mag rijden zodat ze het niet af pakken....m.a.w. het intereseert je geen ene fuck hoe hard je rijdt, als je maar net je RBW mag houden....
 
doe is niet zo debiel joh, ik wil gewoon weten wat de regels van proeftijd en voorwaardelijk zijn, en volgens mij heb jij nog nooit te hard gereden?

Niet debiel doen? Ik heb het nog niet gepresteerd om mijn RBW kwijt te raken en ik heb het ook nog niet gepresteerd een EMG te krijgen en ik heb het ook nog niet gepresteerd om met 63 km/h te hard binnen de bebouwde kom te rijden :')

Rij ik nooit hard? Of te hard?

Jawel hoor.....

Ik rij ook regelmatig hard en soms ook te hard :')

Maar ik heb in 11 jaar RBW welgeteld 3 bekeuringen gehad, waarvan de hoogste voor 9 km/h te hard buiten de bebouwde kom was :')

Ik zorg er gewoon voor dat ik daar hard rijdt waar het gewoon mag :) En ik zet mijn RBW niet op het spel....

En zeg nou eerlijk...je hebt het na die 30+ km/h te hard niet geleerd, want je bent niet voor niets je RBW kwijt geraakt.

En waarom zou je vragen welke regels er gelden als je een proeftijd hebt, als je van plan bent je gewoon aan de snelheden te houden? Als je je namelijk gewoon aan de regels houdt, overtreedt je namelijk zeker niet de regels van je proeftijd :')

Dus wie is er nu onder de streep debiel bezig? :')
 
Laatst bewerkt:
@ Spades: Ergens heeft TS wel een beetje gelijk, hè. Dat jij er mee wegkomt wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo geldt.

F.Y.I.: Ik heb er ook een weekje OV voor nodig gehad om in te gaan zien dat ze je op een gegeven moment tóch wel een keer te pakken krijgen. De agenten die me aan de kant zetten (lasercontrole) waren het met me eens dat ik niet asociaal hard/lomp reed maar.... voor een 60 zône (wás altijd 80, daar) is 114 ná correctie ook te hard.
 
nou 1x 30 te hard met auto en 1x 60 met de motor. het is zonde, maar ik krijg het idee dat je me beschouwd als een grote crimineel, zo van je rijbewijs voor altijd inleveren en dit en dat, come on, ik heb hier echt wel van geleerd, en hoop dan ook dat ik hem 17 september gewoon weer krijg, het gaat mij ergewoon om hoever ik mag gaan nu en ik ga echt niet tegen de limiet aan rijden en echt niet steeds kijken van ow ik zit nog onder die 30, ik vroeg me af of ik binnen die proeftijd en/of voorwaardelijk , geflitst of gepakt zou worden met bijvoorbeeld 8 km/h overschrijding ook een groot probleem zou hebben met justitie , en ik wil nogmaals benadrukken dat het echt wel wat met me doet, en ik vind het knap van je dat je in 11 jaar 3 bekeuringen hebt gehad.. ik kan het je niet meer nadoen helaas ;)
 
waar maak je je druk om joh. De rbw wordt toch ongeldig verkaard :P

Je zal je gewoon gedurende je proeftijd rustig moeten houden, want anders mag je de straf die voorwaardelijk is opgelegd (en dus niet wordt uitgevoerd) alsnog inlossen. Simpele Mulderdingetjes tellen geloof ik niet mee maar pin me daar niet op vast. Alles waar een OvJ aan te pas moet komen zal je dan in je broek doen schijten denk ik.
 
Ik heb ook 2 jaar voorwaardelijk gehad met rijontzegging als straf. Is alweer om maar in die tijd heb ik wel een keer iets te hard gereden (geflitst) en heb een boete gehad voor rijden zonder RB (had em niet bij me bij controle) beide gevallen hadden geen verdere consequenties.

Wel ben ik rustiger geworden op de weg en doe nu vooral circuitdagen, pas nog eens een klaverblad opgezocht voor de lol maar daar is nu echt geen zak meer aan.
 
Laatst bewerkt:
@ Spades: Ergens heeft TS wel een beetje gelijk, hè. Dat jij er mee wegkomt wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo geldt.

F.Y.I.: Ik heb er ook een weekje OV voor nodig gehad om in te gaan zien dat ze je op een gegeven moment tóch wel een keer te pakken krijgen. De agenten die me aan de kant zetten (lasercontrole) waren het met me eens dat ik niet asociaal hard/lomp reed maar.... voor een 60 zône (wás altijd 80, daar) is 114 ná correctie ook te hard.


Als je goed had gelezen Wimmel, dan had je gesnapt dat ik daar had rij waar het mag :') En dat is dus niet in Nederland :') Als ik het gas open wil draaien en dusdanige snelheden wil halen die er voor zouden zorgen dat ik mijn papiertje hier zou moeten inleveren, dan ga ik lekker de grens over :) In nederland rij ik over het algemeen niet meer dan 20 km/h te hard buiten de bebouwde kom en binnen de bebouwde kom niet meer dan 10 km/h te hard :)

nou 1x 30 te hard met auto en 1x 60 met de motor. het is zonde, maar ik krijg het idee dat je me beschouwd als een grote crimineel, zo van je rijbewijs voor altijd inleveren en dit en dat, come on, ik heb hier echt wel van geleerd, en hoop dan ook dat ik hem 17 september gewoon weer krijg, het gaat mij ergewoon om hoever ik mag gaan nu en ik ga echt niet tegen de limiet aan rijden en echt niet steeds kijken van ow ik zit nog onder die 30, ik vroeg me af of ik binnen die proeftijd en/of voorwaardelijk , geflitst of gepakt zou worden met bijvoorbeeld 8 km/h overschrijding ook een groot probleem zou hebben met justitie , en ik wil nogmaals benadrukken dat het echt wel wat met me doet, en ik vind het knap van je dat je in 11 jaar 3 bekeuringen hebt gehad.. ik kan het je niet meer nadoen helaas ;)

Je spreekt jezelf gewoon weer tegen in 1 zin he :')

Aan de ene kant wil je weten hoever je kunt gaan en meteen daarna ga je zeggen dat je niet tegen de limiet aan gaat rijden. Waarom wil je dan weten hoe ver je kunt gaan? :')

Leer er gewoon van, rij de max. toegestane snelheid en je hoeft je nergens druk om te maken :)

Maar zoals ik al zei....

Ik heb het vage vermoeden dat jij je rijbewijs binnen de kortste keren weer mag in leveren en wat mij betreft hebben ze dan nog gelijk ook als ze je rbw niet meer terug geven.
 
:Z

Natuurlijk wil je weten hoe veel te hard je mag voor je je rijbewijs weer kwijt bent. Zou ik ook doen. :Y

Snap je punt ook niet helemaal, waar maak je je druk om? Die jongen heeft een vraag, jij hebt geen antwoord. Niets aan het handje. :)
 
Even heel eerlijk en niks tegen de mensen hier hoor want jullie zijn allemaal vriendelijk en goedwillend, maar zou je dit serieus niet even bij HUN navragen als je moet voorkomen? Dan heb je iig een referentiekader.

Dat zou mij meer geruststellen, suc6 !
 
nou van jou krijg ik geen enkel zinnig antwoord, heb liever dat je je er buiten houd.
Als je goed had gelezen Wimmel, dan had je gesnapt dat ik daar had rij waar het mag :') En dat is dus niet in Nederland :') Als ik het gas open wil draaien en dusdanige snelheden wil halen die er voor zouden zorgen dat ik mijn papiertje hier zou moeten inleveren, dan ga ik lekker de grens over :) In nederland rij ik over het algemeen niet meer dan 20 km/h te hard buiten de bebouwde kom en binnen de bebouwde kom niet meer dan 10 km/h te hard :)Je spreekt jezelf gewoon weer tegen in 1 zin he :')

Aan de ene kant wil je weten hoever je kunt gaan en meteen daarna ga je zeggen dat je niet tegen de limiet aan gaat rijden. Waarom wil je dan weten hoe ver je kunt gaan? :')

Leer er gewoon van, rij de max. toegestane snelheid en je hoeft je nergens druk om te maken :)

Maar zoals ik al zei....

Ik heb het vage vermoeden dat jij je rijbewijs binnen de kortste keren weer mag in leveren en wat mij betreft hebben ze dan nog gelijk ook als ze je rbw niet meer terug geven.
 
Even heel eerlijk en niks tegen de mensen hier hoor want jullie zijn allemaal vriendelijk en goedwillend, maar zou je dit serieus niet even bij HUN navragen als je moet voorkomen? Dan heb je iig een referentiekader.

Dat zou mij meer geruststellen, suc6 !
Ja leuke dit.
"Edelachtbare, kunt U mij vertellen hoe hard ik t ehard mag rijden zonder dat U me mijn rijbewijsje afpakt??"
Lijkt me dat er dan een antwoord komt als koop een snorbromfiets.

On topic.
Er staan overal borden hoe snel je mag. Hou je daar eens gewoon aan. Wedden dat je dan geen problemen meer hebt?
 
Dat gaat de rechter je even piekfijn vertellen wat er wel en niet mag.
En je zit gewoon in de piepzak omdat je waarschijnlijk bij de eerst volgende prent je RBW voor langere tijd kwijt bent danwel dat ie ongeldig wordt verklaard. Toch?
 
Dat gaat de rechter je even piekfijn vertellen wat er wel en niet mag.
En je zit gewoon in de piepzak omdat je waarschijnlijk bij de eerst volgende prent je RBW voor langere tijd kwijt bent danwel dat ie ongeldig wordt verklaard. Toch?

Dat gaat niemand 'm vertellen áls 't de eerste keer is dat 'ie z'n rijbewijs in mag leveren. Je toont met je paspoort bij de balie aan wie je bent én krijgt je rijbewijs weer terug..... en die mensen daar hebben niks met je te maken óf weten je ook maar iets te vertellen over de toedracht en/of verdere concequentie's.
 
oke? werkt dat zo en ja het is de eerste keer..
Dat gaat niemand 'm vertellen áls 't de eerste keer is dat 'ie z'n rijbewijs in mag leveren. Je toont met je paspoort bij de balie aan wie je bent én krijgt je rijbewijs weer terug..... en die mensen daar hebben niks met je te maken óf weten je ook maar iets te vertellen over de toedracht en/of verdere concequentie's.
 
Dan krijg je dadelijk een mooi formulier thuis met daarop een "T" ipv een "M" .... en daarmee beken je automagisch "schuld" aan het genoemde feit als je de acceptgiro die er bij zit voldoet.

Als ze je staande gehouden hebben voor dat feit kún je weinig anders dan die acceptgiro voldoen én je de komende 5 jaar rustig houden (léés: binnen de marges van de wet "rijden").
 
jah maarjah waar is die oproep dan voor , ik neem toch aan dat ik mijn verhaal wel kwijt moet daar? jah en ik zal me binnen de wet mulder houden mocht er nog eens een voorvalletje voordoen...
Dan krijg je dadelijk een mooi formulier thuis met daarop een "T" ipv een "M" .... en daarmee beken je automagisch "schuld" aan het genoemde feit als je de acceptgiro die er bij zit voldoet.

Als ze je staande gehouden hebben voor dat feit kún je weinig anders dan die acceptgiro voldoen én je de komende 5 jaar rustig houden (léés: binnen de marges van de wet "rijden").
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan