Wat is er te vinden aan technische info?

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Beste MF-ers,

Deze vraag komt vaker voorbij: Ik zoek een werkplaatshandboek voor..". En binnen no time wordt er op gereageerd, want bijna alles is op het net toegankelijk.

Het is absoluut niet de bedoeling dat MF op welke wijze dan ook helpt aan het schenden van auteursrechten, of wat dan ook niet legaal is. Laat staan dat we anderen helpen aan het verdienen hiermee.

Wel zijn er diverse beschrijvingen, tekeningen, uitleg ed van andere motorfanatiekelingen, die ze graag met iedereen delen.

Ook is er voldoende te koop, op papier, of na betaling te downloaden (ja ja, modern hoor). En soms ook legaal gratis te downloaden.

Laten we hier maar verzamelen wie waar wat gevonden heeft. Vermeldt merk en type motor, zodat de zoekfunctie snel kan vinden wat iemand zoekt.

Ik trap af met een site waarop veel informatie staat over de Yamaha TR1, XV920, en de Virago modellen.

klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Screamer, big bang en irregular ontstekingsvolgorde.
a2te87.jpg


Heb ook nog wel een leuk stukje over chatter (waar je bij racers vaak over hoort) en hoe dat veroorzaakt word. Zal ik zo even inscannen.
 
http://i36.tinypic.com/e6rux2.jpg (Wat is chatter en hoe word het veroorzaakt?)
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html (Heel veel informatie over motorolie.) Onder andere uitleg over API en SAE klassen. Staan stukjes in die alleen voor auto's gelden, maar voor het grootste deel geld het zelfde voor olie die je in motoren gooit.
 
Voorlopig nog niets binnen op die torrents maar ik laat ze desnoods een paar weken in vraag-stand want misschien slapen de boys op andere tijden dan ik en het zou zelfs kunnen dat ze met motors aan het rijden zijn ....

:9
 
En mijn handleidingen ter download aanbieden dan? Ik doe het altijd gratis want scharrel de zoi van rommelmarkten/MP af en scan ze zelf in, de meeste , nou ja de jongste zijn van 1985, het zijn allemaal oude boeken (verzamelaars-spul, ik verzamel ze zelf ook), veelal niet meer nieuw te krijgen, is de doelstelling ook om dit niet meer te mogen doen?
 
Dan bannen wij gelijk alle van MF stickers voorziene motoren van onze gatis sleuteldagen en ook andere altijd gratis diensten.
(dat gaat immers ten koste van de inkomsten van dealers)
Discussie niet mogelijk.
 
Bij gratis sleuteldagen lopen dealers inderdaad inkomsten mis, maar zij leiden hier geen schade van.

Een auteur van een werkplaatshandboek heeft er veel tijd en moeite in moeten steken om een kloppend boek te maken.

Ik snap dat het leuk is om iedereen te helpen en de hobby betaalbaar te houden, maar snap jij ook wat ik probeer uit te leggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan