Wat is er van ze geworden...die oude coureurs uit de NMB

thinge

MF veteraan
22 jan 2006
3.153
1
Rotterdam
Wat is er van ze geworden.......? Die mannen die nog op echte tweetakten reden. Die mannen die nog weten wat stratencircuits zijn. Die mannen die nog een oorkonde kregen als prijs. Wat is er van ze geworden?
 
Laatst bewerkt:
Domme vraag van mij en dus domme reacties misschien, maar ik wil dus echt graag weten waar al die mannen gebleven zijn en wat er an ze is geworden. Een aantal zijn overleden, maar er zijn er nog genoeg over. Iemand echt geen idee wat er van ze is geworden? Wil Hartog, ook ex NMB, en Boet van Dulmen weet ik wel. Maar er zijn nog zoveel anderen.........mannen in de anonimiteit die vroeger voor echt spektakel zorgden.....
 
Mijn vader is overleden.

En hier in de buurt wonen er nog wel een paar (mijn contact hiermee is sumier dus echt veel weet ik er niet van).
 
Ik leef nog steeds maar nu in Australia.
Ben nog steeds geintereseerd in motorfietsen en 2tacten in particular.
Nu restaureer ik ze en dan rijden we ze op de weg of op het circuit.
 
Wie was je vader dan en wie is de man die nu in Australie woont? Namen wil ik graag hebben, namen. Wat is er bijvoorbeeld geworden van ING Joep Kortekaas?.........de man die veel heeft gedaan voor de broertjes de Laat?
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens op www.limburgracingteam.nl hier zijn dr heel wat oud gedienden van vroeger die wat hebben betekent in de nederlandse racerij.

Verhalen gaan veel over oud coureurs en motorfietsen zoals hemeyla, kreidler, jamathy noem maar op.
 
Laatst bewerkt:
Thanks COOPERBOY,

Kom op mensen zijn er hier nu helemaal geen motorrijders uit de jaren 60 en 70 die iets meer weten van al die mannen? Zoals Bert Struyk uit Zaltbommel bv? Leo Cummu? en nog zovele anderen. Vergeten namen, mannen die nu achter de geraniums zitten en terugdenken aan die mooie tijd.....vroeguh......
 
Thanks COOPERBOY,

Kom op mensen zijn er hier nu helemaal geen motorrijders uit de jaren 60 en 70 die iets meer weten van al die mannen? Zoals Bert Struyk uit Zaltbommel bv? Leo Cummu? en nog zovele anderen. Vergeten namen, mannen die nu achter de geraniums zitten en terugdenken aan die mooie tijd.....vroeguh......

Bert Struik ken ik nog wel ja , effe denken ,

- Theo Van Heugten
- Jo Van de Ven en Puck van Deursen
- Rinus van Kasteren
- Boy Brouwer (Rip)
- Henk (pipo) van Vijfeijken.
- Pieter Prins en mijn pa Hans Smulders (Rip)
- Noud van der Aa
- Anton straver

Moet ik nog even door gaan ?

Heb zo`n 10 jaar in heel de benelux alle (straten) circuits bezocht , weekend in weekend uit (magistrale en heerlijke tijd , jammer dat ik toen nog zo jong was en al de techniek een beetje langs me af ging).
 
Laatst bewerkt:
Thanks COOPERBOY,

Kom op mensen zijn er hier nu helemaal geen motorrijders uit de jaren 60 en 70 die iets meer weten van al die mannen? Zoals Bert Struyk uit Zaltbommel bv? Leo Cummu? en nog zovele anderen. Vergeten namen, mannen die nu achter de geraniums zitten en terugdenken aan die mooie tijd.....vroeguh......


Tja, wat moet je er mee als je het weet :?
 
Nou ja, is natuurlijk altijd wel leuk om te weten wat die mannen nu doen.
Zoals oud voetballers bv trainers zijn geworden, kan ik me voorstellen dat sommigen nog ergens in een stal te vinden zijn.
 
Cees van Dongen is regelmatig als standhouder te vinden op Vehikel in Utrecht (en ook op Francorchamps actief tijdens de bikers classics)
 
Peter Vos van het Vososs team is nu eigenaar van Solomoto in Geffen en Tiel.

Tonnie van Schijndel is een jaar of 15 geleden meegegaan als werktuigkundige op een mega jacht van Heesen. Toendertijd het snelste jacht.

Wil Hartog heeft in Oss een restaurant gehad nu weet ik het niet ??

Het Vososs team was erg bekend bij de 24-uursrace in Oss, begin jaren "70
 
Vandaag in Grolloo waren er ook een paar te vinden..En een aantal van hun motoren.
Neerlands beste zijspancoureur oa.
Even een paar fotootjes van zijn machine:

m5110010kul0.jpg


m5110011ktk0.jpg


m5110012krn5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ha de Stredor ,

Carters van een Konig buitenboordmotor en cilinders van een yamaha Ow 31
ik kwam niet verder dan de carters :) .. de cilinders kwamen me al niet helemaal bekend voor, mooi gemaakt zeg ! :} ik ken iemand die een konig racer aan het bouwen is (met een origineel frame/kuip/zitje) .erg indrukwekkend zo'n buitenboordmotor !
 
ik kwam niet verder dan de carters :) .. de cilinders kwamen me al niet helemaal bekend voor, mooi gemaakt zeg ! :} ik ken iemand die een konig racer aan het bouwen is (met een origineel frame/kuip/zitje) .erg indrukwekkend zo'n buitenboordmotor !

Yup was een meesterwerkje , jammer dat die getande riempjes altijd kapot liepen .

Maar een geluid dat daar in zat , zo verdomd hoog en snerpend , krijg der nu nog een strakke plasser van als ik er aan denk.
 
Wil Hartog heeft in Oss een restaurant gehad nu weet ik het niet ??
Wil Hartog heeft een grasdrogerij in abberkerk.

Egbert Streuer woont idd al jaren in Grolloo, wat íe doet weet ik niet. Z'n bakkenist Bernard Schnieders is overleden.

Boet van dulmen is vrachtwagenchauffeur.

Roelof Thijs (ijsspeedway) heeft 'n motorzaak in Assen.

Zal me vast nog wel iets te binnen schieten
 
Ik ben helemaal geen 2 tact liefhebber maar een König klinkt schitterend
oud NMB coureur Hans de Wit (tegenwoordig werkzaam bij Motorservice Ossendrecht )
heeft nog een originele König (1e eigenaar ) en racet er nog steeds mee in Belgie
ik heb deze motor gehoord in Mettet en Chimay gewoon schitterend dat geluid
Egbert Streuer is niet de eerste die een soort König construeerd . Helmuth Fath heeft ook
al eens zoiets gebouwd en ook voor zijspan gebruik
kijk maar op
Hockenheim Classic 2006 - Fath 500 - Galerie - www.classic-motorrad.de

in de link van Natas zit Mark Newcombe op de König van Hans de Wit ( nummer 30 )

Groeten Eldert
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan