Wat is er van ze geworden...die oude coureurs uit de NMB

rinus van kasteren in de ongelimiteerde klasse op kawasaki
full
 
Haha hij kan niet meer schuiner zijn blok raakt de baan bijna
de laatste keer dat mijn blok de baan raakte deed ik dat ook.
 
Weer een eind verder met het scannen en plaatsen van de geschiedenis van de NMB op de NMB website (link staat bij mijn profiel) Ben inmiddels bij jaargang 1973. De jaargangen 1974 t\m 1979 zijn compleet.De overige jaargangen 1967 t\m 1973 en 1980 bevatten honderden foto's maar de artikelen uit Motorsportnieuws moeten nog gescand en geplaatst worden
Hier een reportage uit 1974 van DE motorsportman uit Oss van het Grand Prix team Piet Verhagen. Helaas enige jaren geleden ,veel te vroeg ,overleden.
full
 
@ Harrie van der Kruijs,
U heeft een mooie site opgezet met schitterend materiaal. Ondanks dat ik te jong ben om die tijd (bewust) meegemaakt te hebben vind ik het schitterend om de foto's te bekijken. Ik kwam zelfs mijn buurman nog tegen op een van de foto's. Gerrit Jongetjes (Laverda 1970)
Ook hij heeft nog steeds mooie verhalen uit vervlogen tijden. Ik meen me te herinneren dat hij de 24 uren van Oss een keer heeft gewonnen (1969?).
 
@ Harrie van der Kruijs,
U heeft een mooie site opgezet met schitterend materiaal. Ondanks dat ik te jong ben om die tijd (bewust) meegemaakt te hebben vind ik het schitterend om de foto's te bekijken. Ik kwam zelfs mijn buurman nog tegen op een van de foto's. Gerrit Jongetjes (Laverda 1970)
Ook hij heeft nog steeds mooie verhalen uit vervlogen tijden. Ik meen me te herinneren dat hij de 24 uren van Oss een keer heeft gewonnen (1969?).
Gerrit heeft in 1973 samen met mijn broer Kees inderdaad de 24 uur van Oss gewonnen op een Piek Honda.Heb hem een tijd terug nog aan de telefoon gehad,hij informeerde naar het wel en wee van diverse oude bekenden.Met het ,,moderne,, computer gebeuren had hij niet zo veel.
Doe hem mijn groeten !
 
Geweldig. Jammer dat er tegenwoordig niet meer 24 uur races meer gehouden worden.
 
Voor wie nog intresse heeft, volgend weekend op 24 en 25 mei word er weer de rockanje classic race gereden. Hier komen ook vaak oude NMB- rijders kijken. zelf nog een paar jaar geleden een handtekening gescoort van Wil Hartog.
 
Heeft niet bij de NMB gereden,motor herinner ik mij nog wel vaag was een mooi ding.
Momenteel erg druk met de faceboekgroep nedelandse motorsport bond al ruim 500 leden en al een 3000 foto's geplaatst en tientallen films uit de jaren 70 overal vandaan opgedoken.neem een kijkje en liefhebbers meld je aan.Voor begin maart een reünie gepland met ook al ruim 350 aanmeldingen.
Ik weet niet of deze man bij de NMB heeft gereden, maar misschien kan iemand iets vertellen?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
 
Laatst bewerkt:
...Heb me al aangemeld. Waar staan die 3000 foto's? Niet op facebook toch? Ik hoop nog steeds op meer beeldmateriaal van de drie jaargangen op het Gulperbergcircuit.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels ruim 750 aanmeldingen op deze facebook pagina : nederlandse motorsport bond Met duizenden foto's en unieke films uit de racejaren 1967-1980 aanmelden voor iedereen Op deze foto Hans Hutten in 1968 op de Massop Bultaco in Soerendonk
je moet op de pagina nederlandse motorsport bond zijn , voluit ,maar dat snap je inmiddels ,veel kijkplezier….
full
 
Laatst bewerkt:
Dag oma :)

Hopelijk zitten hier de mensen die mijn vraag kunnen beantwoorden ...

Vandaag raakte ik toevallig in gesprek (tijdens een wandeling) met een bijzonder aardige man, die ons wat pruimen aanbood uit zijn eigen tuin. Het gesprek kwam al snel op motorfietsen, en dus troonde hij mij mee naar zijn schuur.

Daar stond onder andere een BMW R51 RS, die volgens hem ooit van Piet Knijnenburg was geweest. Daarnaast stonden er nog wat andere juweeltjes, maar de R51 RS was duidelijk zijn trots!

De beste man, Dhr. H. de Haan, had geen internet, maar is wel geïnteresseerd in alles wat met Piet Knijnenburg of overige Nederlandse coureurs te maken had. Foto's en krantenknipsels en dergelijke. Ik vermoed dat hij al heel veel heeft, maar je kunt nooit weten.

Nadat we nog wat te drinken aangeboden hadden gekregen zijn we verder gelopen, en ik heb zijn adres meegekregen. Ik wil graag wat voor hem doen, en daarom hier mijn vraag; is er iemand die bijvoorbeeld krantenknipsels of originele foto's heeft van Piet Knijnenburg, of de TT van 1946, en die voor mij zou willen inscannen? Dan kan ik ze uitprinten en naar hem doorsturen.

Alvast van harte bedankt voor jullie moeite! :)

Oh ja ... mijn email-adres: jthole at gmail punt com
 
Laatst bewerkt:
Ff op FB zoeken naar Nederlandse Motorsport Bond en dan gaat er een wereld voor je open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan