wat is er zo leuk aan hard rijden?

Wat is hard ?
Tot 200 vind ik er behalve dat het gewoon wat meer opschiet en je meer het gevoel hebt te rijden niet veel leuker.
Boven de 200 en dan voornamelijk rond de 250 en hoger vind ik het gewoon vet kicken :P Onder andere adreneline en bij die snelheden tunnelvision :)
Dat kan ik wat mij betreft lange tijd met veel plezier doen... (op de duitse autobahn natuurlijk ;) )
 
ik rij niet te hard... als je het aan mij vraagt staat me vering juist nog flink te zacht...

oh me snelheid? tja....
 
Het enige leuke aan hard rijden is dat je eerder bij de volgende bocht bent :Y
 
wat vinden jullie van de theorie dat mensen te hard rijden omdat het niet mag, en als je nu alle snelheden met 40 zou verhogen zouden er alsnog mensen TE hard rijden :?


btw hard rijden is zinloos, tenzij extreem hard over grote afstanden. als je van amsterdam naar arnhem rijd, 1 persoon met 100, de ander met 130, zit er een half uur of minder tussen de aankomsttijd van persoon 1 en persoon 2 ...hard rijden is dus zinloos, maarja roken ook, lekker maar zinloos :P



Dat is neuken met condoom om ook.

:+


Als je deze 2 samenvoegt weet je ook wat je in dat half uurtje nog even vlug kunt doen. :9~

Dus hard rijden heeft dan wel zin! :} :+
 
Het gaat om het gevoel van snelheid dat je een kick geeft. Mijn cb-tje trilt van de planeet bij 180....maar das dan wel lachen opzich...

Bij een sportmachine moet je d'r ietsje harder voor rijden om er een beetje blij van te worden denk ik

Gaat om de ervaring en niet echt om de snelheid zelf denk ik.

Edit: En ja, zon beetje elke machine schud 120 met gemak uit zijn slof, dus vandaar dat 120 niet echt als hard wordt gezien. :)
 
laatst mocht ik 240 euro overmaken aan het CJIB vanwege een snelheidsovertreding, en ik moest dus aan mijn ouders uitleggen waarom ik hard reed, wat is er zo leuk aan.

Leg je dat uberhaupt uit ?
Ik zeg iets van: ik had er zin in en daar kun je het mee doen.
Ik ga geen verantwoording afleggen over mn eigen rijstijl tegenover mn ouders....
 
Ik moet toch controleren of mijn motor daadwerkelijk zo snel kan rijden als wordt opgegeven... :?

Bovendien wil ik de windverplaatsing meten... O-)
 
ik denk dat

- men harder rijdt zodat de normaal saaiere bochten een stuk leuker worden
- men harder rijdt omdat snelheid went, dit saai wordt, en je niet houd van saaie dingen
- men harder rijdt omdat je op de motor toch wel het gevoel hebt dat niets je kan bijhouden, en als je dan voorbij wordt gereden, men het psygologisch "niet pikt" ofzo. En dus maar wat harder rijdt om te voorkomen dat je voorbij wordt gereden (eerder bij jongeren het geval denk ik)
- men harder rijdt omdat men niet BEWUST (wel bekent) is met de gevaren die het harder rijden met zich meebrengen
- men harder rijdt omdat een motor meer uitdaagt tot harder rijden dan de meeste auto's, de machine kan het, en dus wil je het wel eens gebruiken
- het gevoel van acceleratie is een tikkeltje verslavend, en geeft je een adrealine shot, en dus accelereer je meestal "net" wat verder door dan de toegestane snelheid

zo genoeg ? ;)
 
Hard is relatief :P

kan (te) veel over gezegd worden maar zo is het wel.

als je met zo'n cb500 brik met lekke uitlaat over de dijk komt stuiteren met een gangetje van 80 ziet dat er vast sneller uit/harder uit als een ge- E keurde R1.

Probleem is dus dat motoren (auto's net zo goed) veel harder/sneller kunnen als de snelheids limiet.

Kan me niet voorstellen dat iemand het lekker vind om met zn supersport door het gemiddelde hollandse dorp/stad te rijden, daar zijn die dingen gewoon niet voor gemaakt.
En ga je dus een dermate tempo hanteren (zozo 8-) ) dat je niet in slaap valt maar ook niet begint te zweten, tja dan ga je dus volgens de meeste mensen al te hard.

Of dat dat 120 of 220 is vind ik wat minder interresant, hangt van de plek/bocht/snelheidslimiet af, snelheid is namelijk relatief hé ;)
 
Leg je dat uberhaupt uit ?
Ik zeg iets van: ik had er zin in en daar kun je het mee doen.
Ik ga geen verantwoording afleggen over mn eigen rijstijl tegenover mn ouders....

ik hoef geen verantwoording af te leggen ofzo, het was meer zoiets van: zonde van het geld, waarom doe je dat toch...
 
ik denk dat

- men harder rijdt zodat de normaal saaiere bochten een stuk leuker worden
- men harder rijdt omdat snelheid went, dit saai wordt, en je niet houd van saaie dingen
- men harder rijdt omdat je op de motor toch wel het gevoel hebt dat niets je kan bijhouden, en als je dan voorbij wordt gereden, men het psygologisch "niet pikt" ofzo. En dus maar wat harder rijdt om te voorkomen dat je voorbij wordt gereden (eerder bij jongeren het geval denk ik)
- men harder rijdt omdat men niet BEWUST (wel bekent) is met de gevaren die het harder rijden met zich meebrengen
- men harder rijdt omdat een motor meer uitdaagt tot harder rijden dan de meeste auto's, de machine kan het, en dus wil je het wel eens gebruiken
- het gevoel van acceleratie is een tikkeltje verslavend, en geeft je een adrealine shot, en dus accelereer je meestal "net" wat verder door dan de toegestane snelheid

zo genoeg ? ;)


:} dat is het allemaal wel zo'n beetje
 
Kan me niet voorstellen dat iemand het lekker vind om met zn supersport door het gemiddelde hollandse dorp/stad te rijden, daar zijn die dingen gewoon niet voor gemaakt.
En ga je dus een dermate tempo hanteren (zozo 8-) ) dat je niet in slaap valt maar ook niet begint te zweten, tja dan ga je dus volgens de meeste mensen al te hard.

Jawel hoor, lekker poseeeeeeeeen 8-)

Maaruh, hier door het dorp knallen met 50 (dat is de max snelheid) is best aardig hoor... Oke, je gaat al gauw richting de 80 (en dan maar hopen dat er niemand over steekt? :X )

edit: ik ben het helemaal eens met remakil...ik doe natuurkundige windmetingen (o.a. met luchtwrijving) en tja, daar moet je nou eenmaal verschillende snelheden bij rijden :P
 
Hard rijden is opzich geen flikker aan.

Plat op de tank en gas vol open. Dat kan iedere boere l*l.



Hard de bochten door dat is kicken. Een vorm van drugs. Je raakt er verslaafd aan. Een soort van uitdaging met onzekere afloop.

De 8 banen in de efteling zijn leuk maar niet spannend omdat er niks gebeuren kan maar op de motor is dat wel anders.

Ik ben waarschijnlijk één van die "ASO" rijders omdat ik het leuk vind om zo plat mogelijk de bochten door te gaan.
 
Hard rijden is op zich niet zo heel leuk, het is de wetenschap dat je heel hard kan gaan als de situatie daarom vraagt die leuk is. Met andere woorden het"KING OF THE ROAD" gevoel. :Y })
 
Hard rijden is opzich geen flikker aan.

Plat op de tank en gas vol open. Dat kan iedere boere l*l.

Dat iedereen het kan, wil niet zeggen dat het geen flikker aan is. Iedereen kan in de achtbaan stappen, iedereen kan als passagier in een rally-auto gaan zitten (hoewel, verreist wat diplomatiek werk, maar you get the point, ook niet iedere boeren lul kan een motor kopen of uberhaupt besturen).
 
Hard rijden is vind ik opzich geen flikker aan.

Plat op de tank en gas vol open. Dat kan iedere boere l*l.



Hard de bochten door dat is vind ik kicken. Een vorm van drugs. Je raakt er verslaafd aan. Een soort van uitdaging met onzekere afloop.

De 8 banen in de efteling zijn leuk maar niet spannend omdat er niks gebeuren kan maar op de motor is dat wel anders.

Ik ben waarschijnlijk één van die "ASO" rijders omdat ik het leuk vind om zo plat mogelijk de bochten door te gaan.
;)

Ga es bij een dragrace kijken. Of bij een snelheidsrecord poging. Moet je eens zien hoe spannend hard rechtuit kan zijn. :)
 
Leg je dat uberhaupt uit ?
Ik zeg iets van: ik had er zin in en daar kun je het mee doen.
Ik ga geen verantwoording afleggen over mn eigen rijstijl tegenover mn ouders....

Maar kan je je niet in hun positie verplaatsen, dat ze wel Vragen.. waarom je hard rijd.. ?
Is misschien wat anders als verantwoording afleggen he..(uitleg geven)
Als je kind iets 'illegaals / fout ' doet en je zou niks vragen , of als je wat vroeg alleen een snauw krijgen...
Word het toch wel erg sneu als er dan opeens een agent voor de deur staat om te zeggen dat het uitgesloten is dat zoonief nog een keer een bekeuring zal krijgen....

Aan de andere kant, hangt ook helemaal van de ouders af hoor, sommige ouders die zeiken je toch af, wat je ook antwoord.

Maar als ze helemaal niks zouden doen , dat zou ik wel eigenaardig vinden..
maar bedoel het niet kwaad hoor ;)

p.s.. bij mij liep zo een nx250 toch maar 120 :+
 
lekker snel doorrijden is gewoon leuk...en geeft een kick! als ik overal de voorgeschreven snelheid zo rijden, kap ik met motorrijden....omdat ik dan een gevaar op de weg zou zijn..i.v.m in slaap vallen!! :Z :z
 
;)

Ga es bij een dragrace kijken. Of bij een snelheidsrecord poging. Moet je eens zien hoe spannend hard rechtuit kan zijn. :)

Ach, ik zeg maar zo: iedereen heeft recht op mijn mening. ;)

Maar je hebt wel gelijk.

Maar ik ben toch van mening dat hard rijden in Nederland steeds moeilijker wordt. (Lees: het betalen van de bekeuringen) Ik rij nu een SM-achtig aparaat en ik heb nog nooit zo idioot veel lol gehad met het nemen van bochten. Veel leuker dan toen ik nog een cbr1000 had.
 
't is eigenlijk hartstikke logisch... met motorrijden ben je vanwege het gemis (als kiespijn, maar toch) van een stuk blik om je heen een stuk kwetsbaarder. Dus, om de tijd die je jezelf kwetsbaar stelt te beperken, meot je zo hard mogelijk rijden. Je wilt jezelf immers niet onnodig aan risico's blootstellen?

O-)
 
't is eigenlijk hartstikke logisch... met motorrijden ben je vanwege het gemis (als kiespijn, maar toch) van een stuk blik om je heen een stuk kwetsbaarder. Dus, om de tijd die je jezelf kwetsbaar stelt te beperken, meot je zo hard mogelijk rijden. Je wilt jezelf immers niet onnodig aan risico's blootstellen?

O-)
:} :} :} :} :} :} ....
 
Aan de andere kant, hangt ook helemaal van de ouders af hoor, sommige ouders die zeiken je toch af, wat je ook antwoord.

p.s.. bij mij liep zo een nx250 toch maar 120 :+

En dat begreep ik een beetje uit zijn reply, dat ze altijd wel weer iets zouden vinden om je ongelijk te geven (ik herken dat van mn eigen vader...).
Dus dan is het antwoord heel simpel: ik had er zin in.

p.s die van mij haalt de 140 met enige pijn en moeite, maar die VF gaat wel wat harder :) .
 
Hard is relatief :P


Klopt.

Vroeger op de Vespa plat over het stuurliggend 60 km/h rijden was echt wel hard. :W

En volgens mij hoort er het "Ik ben de snelste gevoel" er ook bij. Ik kan me nog herinneren hoe verbaasd ik was toen ik een paar jaar geleden op de Duitse autosnelweg met 240 km/h opzij moest voor een BMW die pas bij 250 km/h begrenst was. ;(
En die ene keer dat ik achter een Porsche aanreed en maar niet begreep waarom die steeds verder uitliep, een motor is toch sneller dan een auto? *D
 
Hard rijden hoeft niet perse leuk te zijn. Ik ben altijd aan het knallen omdat ik dan 10 minuten langer op mijn bed kan liggen voordat ik naar mijn werk ga *O* *D

Maar om nog even serieus te reageren, hard rijden is het niet zozeer bij mij. De acceleratie, bochtenwerk en bij het verkeerslicht als een debiel op het gas gaan doet het hem bij mij. Er is niets lekkerder dan als een vlag aan het stuur hangen. Op de snelweg de hele tijd 240 te knallen gaat ook vervelen. (wel proberen in te schatten of het wel veilig is * voor de moraalridders :W *)



*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan