wat is er zo leuk aan hard rijden?

Ik vond laatst 195 met bepakking snel zat op de autobahn een paar weken terug. Maar ja, m'n SV gaat dan niet harder :P Hard rijden is leuk zolang je het ook over een wat langere afstand kan doen, en dat kan hiero niet. Maar gelukkig blijft hard optrekken het leukst :P

Laag in toeren (in de juiste versnelling) en dan vol het gas erop... heerlijk, die roffel die er dan uit m'n SV komt :9 En dan klak, volgende versnelling, zakt 500 toeren, en blijft gewoon heerlijk verder gillen (roffelen kan je het niet meer noemen na zo'n 8000 rpm :P :+ ) :9~
 
Ik denk dat sommige mensen te hard rijden omdat ze anders bang zijn dat hun motor gaat bokken of in het ergste geval af slaat :Y


Tevens praat ik niet uit eigen ervaring _O-


:9
 
Wat mij de kick geeft om hard te rijden is het gevoel dat als je 250 rijd en er komt een auto de weg op draaien dat je dan zo DOOD bent. dat geeft een behoorlijke kick. of als er een steen op de weg ligt, of dat er iets afbreekt zoals wielasje ofzo.

Het gevoel dat je spot met de dood op het gebied wat je niet in de hand hebt.

jepzz en natuurlijk het heel hard inhalen van een duitse automobilist die je gewoon ziet schrikken van jou snelheid

Ik weet het niet, maar toen ik laatst op een stuk 180 km/u reed was de gedachte van een brekende ketting of een plots naar linkskomende auto voor mij juist de reden om het gas maar weer even los te laten, en weer een "rijbewijsbehoudende" snelheid aan te nemen.
De KICK van de dood zie ik dus niet zo. :)
 
een nog grotere kick dan hard rijden (vaak een gevolg van) is als het bijna mis gaat.
een bocht verkeerd inschatten er bijna uitvliegen je hart voelen bonken,
er achter komen dat een auto toch beter remt dan een motor,
tijdens een wheelie op de verkeerd weghelft terecht komen en hopen dat je voorwiel sneller aan de grond is dan de tegenligger bij jou....
als je dan afstapt denk je dat doe ik nooit meer!
tot je weer opstapt
 
Ik weet het niet, maar toen ik laatst op een stuk 180 km/u reed was de gedachte van een brekende ketting of een plots naar linkskomende auto voor mij juist de reden om het gas maar weer even los te laten, en weer een "rijbewijsbehoudende" snelheid aan te nemen.
De KICK van de dood zie ik dus niet zo. :)

Mmmm, ik heb ook een Kawasaki KLX 650 C waar volgens de fabrieksopgave de max snelheid 150 km p/h is. Nou is de mijne iets gekieteld (Dynojet stage 2 + open luchtfilterhuis met K&N filter + Laser ProDuro open uitlaat) en ook daar is het best een kick om de 170 km p/h op de teller te zien naderen. En tellerafwijking? Er zit een BT-45 op voor die qua hoogte (veel) minder hoog is dan de meeste all/off-road banden dus ik denk dat een eventuele tellerafwijking wel aardig geminimaliseerd is. En geloof me, met zo'n snelheid op een heel smal hoog motortje met rare smalle wieltjes (90 breed 21" voor en 130 breed en 17" achter) dan heb je toch wel heel erg het gevoel dat je leeft, al was het alleen al doordat je je best moet doen om er niet af te waaien :P :+ . Enne, je krijgt ook het gevoel dat je fiets dan min of meer een eigen leven heeft :X :P :+

Relatieve snelheid roeleert :} (een motor die met de vinger in de neus 'makkelijk' 290 km p/h loopt vind ik nou ook weer niet zo boeiend)

P.s., een brekende ketting is wel het laatste waar ik aan denk als ik hard rij :?
 
een nog grotere kick dan hard rijden (vaak een gevolg van) is als het bijna mis gaat.
een bocht verkeerd inschatten er bijna uitvliegen je hart voelen bonken,
er achter komen dat een auto toch beter remt dan een motor,
tijdens een wheelie op de verkeerd weghelft terecht komen en hopen dat je voorwiel sneller aan de grond is dan de tegenligger bij jou....
als je dan afstapt denk je dat doe ik nooit meer!
tot je weer opstapt

:^

herkenbaar :P
 
En tellerafwijking? Er zit een BT-45 op voor die qua hoogte (veel) minder hoog is dan de meeste all/off-road banden dus ik denk dat een eventuele tellerafwijking wel aardig geminimaliseerd is.

volgens mij word je teller afwijking dan juist groter :P

verder ben ik het overgins geheel met eens, het gaat erom hoe je de snelheid ervaart, niet hoe hard je daadwerkelijk rijd, tenminste, voor het grootste gedeelte, tunnelvisie of weet ik wat dat heb ik nog niet mogen ervaren :)
 
volgens mij word je teller afwijking dan juist groter :P

Oja, ik zat ff omgekeerd te beredeneren :X :P omloopsnelheid wordt idd sneller :X
Nou ja, het gaat om het idee :P :+

verder ben ik het overgins geheel met eens, het gaat erom hoe je de snelheid ervaart, niet hoe hard je daadwerkelijk rijd, tenminste, voor het grootste gedeelte, tunnelvisie of weet ik wat dat heb ik nog niet mogen ervaren :)

Jups, ca 200 km p/h op een Suzuki SV650N is veel leuker dan ca 240 km p/h op een motor met een hele grote kuip (heb een BMW K1100LT gehad :X en daar 240 mee gereden }) maar zelfs dan blijft het een saaie motor).
 
Als een overheid 0 verkeersdoden per jaar wil, waarom besteed men dan geen grote sommen geld aan het GOED OPLEIDEN van bestuurders ?!? VRO per 1 of 2 jaar of zo ?

Nee, men doet het anders; men STRAFT mensen voor 4 km/h te hard, want dat levert geld OP :+ En wat zullen mensen daar beter van gaan rijden :+

Je moet een Spee eens horen praten; "je dient je maar aan de regeltjes houden, dan is er niets aan de hand...". Zal ik meneer Spee eens demonstreren dat ik hem met 50 km/h plat kan rijden? }) Dat gelul altijd :j

Dat zeg je verkeerd!
Als we allemaal 10 kilometer per uur gaan rijden, DAN heb je geen verkeersdoden.
Er zijn mensen die het toch nooit leren dus er blijven altijd brokkenmakers aanwezig.
Gewoon 10 km/u, kan er niets gebeuren.

Dat was natuurlijk niet van mijzelf maar we zullen helaas moeten accepteren dat bij een bepaalde verkeersintensiviteit er een bepaalde hoeveelheid slachtoffers tegenover staan. Wat voor snelheid je ook hanteert.
Als je hard rijdt let je meer op. Rijdt je voor jezelf te langzaam dan wordt je gevaarlijk.

Bij de way, mijn reactie op de topic. HET ZIT IN JE GENEN.
Ik kan er niets aan doen maar als ik een leuke bochtenpartij zie liggen gaat mijn gas open. (Zowel motor als auto)
Ik geniet over het algemeen door de mogelijkheid om je "persoonlijke lat" te verleggen.
Zolang de lat van je motor hoger ligt dan die van jezelf, gaat het lekker en zal er progressie zijn.

Als de motor geen uitdaging meer heeft wordt het tijd voor een andere motor.
 
Ik rij nooit te hard, ben er nog nooit uitgevlogen, maar de max. snelheid
die lap ik vaak aan m'n (motor)laars.
 
hard rijden met de motor doe ik nooit eigenlijk omdat ik dat gewoon niet leuk vind ik heb nog nooit en bon gehad voor te hard rijden ik rij altijd zo rond de 90/100 of ik nou op de snelweg zit of op een dijkof op een buitenweg. hard optrekken tja dat wel gaaf effe flink doorhalen en dan weer afzwakken naar de 90.
en lekker sturen is ook leuk en dat mag ok niet meer overal want bij sommige afslagen staat tegenwoordig een max snelheid inplaats van en advies snelheid.
Met de auto vind ik het wel gaaf om op de snelweg volgas te rijden.
 
Dat zeg je verkeerd!
Als we allemaal 10 kilometer per uur gaan rijden, DAN heb je geen verkeersdoden.
Er zijn mensen die het toch nooit leren dus er blijven altijd brokkenmakers aanwezig.
Gewoon 10 km/u, kan er niets gebeuren.

Ik kan me met 10 km/u ook best te barsten rijden hoor, als ik maar goed genoeg m'n best doe :+

En trouwens, of je nou met 100 km/u of met 250 km/u onder 'n vang fileerrail doorschiet, je bent achteraf toch rosbief. Dus dat maakt ook geen føck uit. B|

Kan je eigenlijk beter nog met 250 eronderdoor scheren. Als je met 100 km/u er opaf gaat, spookt door je hoofd "Oh mijn god, ik ga hartstikke dood!" Met 250 km/u denk je alleen maar "Oh..."

Voel je 't verschil? :+
 
een nog grotere kick dan hard rijden (vaak een gevolg van) is als het bijna mis gaat.
een bocht verkeerd inschatten er bijna uitvliegen je hart voelen bonken,
er achter komen dat een auto toch beter remt dan een motor,
tijdens een wheelie op de verkeerd weghelft terecht komen en hopen dat je voorwiel sneller aan de grond is dan de tegenligger bij jou....
als je dan afstapt denk je dat doe ik nooit meer!
tot je weer opstapt

Ik ben het gras in gevlogen omdat ik zat te dromen. uiteraard niet gevallen, daar ben ik te goed voor. maar ik voelde me knap stupiede. vond er niks cools aan. voelde gewoon klote dat ik een bocht verziekt had door te gaan zitten maffen op de motor.
 
Ik ben het gras in gevlogen omdat ik zat te dromen. uiteraard niet gevallen, daar ben ik te goed voor. maar ik voelde me knap stupiede. vond er niks cools aan. voelde gewoon klote dat ik een bocht verziekt had door te gaan zitten maffen op de motor.

Je hebt nogal lef :?
 
Mijn maximum snelheid wordt bepaald door mijn bike, en die wordt toch legaal verkocht *D
Verder maak ik met hoge snelheid eerder plaat voor het overige vekeer, dus doe ik ook nog wat aan het fileleed.
 
Je hebt nogal lef :?

Ik dacht al. d`r moet toch wel iemand bijten?

en ja hoor :+
en dan ook nog zo`n signature. kon niet beter. ;)

Ik ben niet gevallen omdat alles op de automatische piloot ging.
deed alles volgens het boekje zonder dat ik er zelf erg in had B|

maar niet voor herhaling vatbaar.
 
Geen pijn lijden bij een ongeval
huilie.gif
 
Ik kan er niet tegen als er auto's voor me rijden..

Plus de adrenaline van scheuren op smalle, bochtige (dijk)weggetjes natuurlijk.
 
Ik hou ervan om met mijn CBR600 boven de 200 te komen. Harder dan 240 heb ik niet gereden, maar het went snel. Ik reed laatst over de A28. Geen flitser tegengekomen tussen Amersfoort en Zwolle. Gewoon kilometers lang 180 gereden. Bijna geen verkeer, en als je moet remmen ga je rechtop zitten, dan kom je boven het kuipwerk uit en dat remt enorm af met bij hogere snelheden.
Ik heb een sportfiets voor de snelheid. Kettingen springen echt niet zomaar stuk. Gewoon regelmatig checken. Die sportfietsen zijn er immers op gebouwd!!!!!!!!!!
 
hard rijden is wel leuk (vind ik) maar dan moet je motor niet tegen het maximum aanzitten, met de mijne knal ik met een top van 205, maar ik zit dan vol vermogen te rijden, daar is ook weer niets aan, uiteindelijk is het fijner om 200 te kunnen rijden met niet je blok op vol vermogen te draaien, rijd een stuk fijner, en ja oke, ik weet het, als je een blok hebt wat harder kan dan wil je ook harder, maar dat is nou net een beetje het sterke van een goede rijder, de controle om te zeggen ..nu is het genoeg, het moet niet harder nu :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan