Wat is er zo leuk aan HET Motor-Forum?

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
33.154
73.031
In een soort van verlengstuk van dit topic , kwam de volgende vraag bij me langs: wat is er zo leuk aan een motor forum?

Op forums kom je mensen tegen die heel aardig zijn, maar ook onaardige mensen. Je komt buitengewoon slimme mensen tegen en minder slimme exemplaren en alles daar tussen. Slim zijn is geen keuze, laat dat duidelijk zijn, dus vat het niet verkeerd op.

Wat ik wel heb gemerkt op veel forums is dat er heel slimme mensen zijn, die dat op een verkeerde manier gebruiken, anderen in de val lokken die dan met gillende banden de bocht uitvliegt en in de problemen raakt. En de slimmerik doet dan of zijn neus bloedt.

Het mooie van dit land is dat je totaal van mening mag verschillen en dat overal kunt ventileren.

Dit forum dan: een mooi en bedrijvig forum, met mensen van een enorme diversiteit. Maar motorrijders hebben nog altijd een soort van verbond met elkaar en dat voel je. Er zitten ook een aantal bizarre figuren tussen, maar dat maakt het voor mij alleen maar mooier. Die mensen geven kleur aan het leven.

Nou, schiet maar.
 
Ik kwam in 2001 langs en ben eigenlijk nooit meer weggegaan. Op een tijdelijke ban van 48u na dan (die overigens volstrekt onterecht was, maar dat terzijde). :+

Wat ook helpt is dat er veel anderen zijn. Een forum wat weinig gebruikers heeft en dus weinig topics / berichten heeft, bloedt gewoon dood.

Het mooie van dit land is dat je totaal van mening mag verschillen en dat overal kunt ventileren.

Hier ben ik het niet mee eens. Dat was wel zo, is niet meer zo.
 
Het is fijn om mensen van verschillende lagen tegen te komen op een plek dat internet heet.
Dat levert erg leuke en soms pijnlijke topics op.
Voor de rest is het een gezellig en leerzaam forum waar iedereen welkom is.
 
Jawel hoor, je mag je mening ventileren, maar dat betekent niet dat je een ander mag beledigen. Helaas zijn er mensen die niet eerst nadenken voordat ze iets gaan roepen en dus vrij snel en vanuit emotie reageren.

De engelsen hebben een mooi spreekwoord en vrij vertaald is dat: het gaat er niet om wat je doet, maar de manier waarop.

Ik heb heel drukke en succesvolle forums zien doodbloeden en je kunt niet precies zeggen wat daar de oorzaak van is geweest, hoewel ik een vermoeden heb.
 
Als er al slimme mensen op dit forum zijn, weten ze dat goed verborgen te houden, knap hoor. :+ O-)
 
misschien is het wel een verlenging van toerritten. eigenlijk is het motorrijden tussen al het gekeuvel met bakkies koffie.
 
Laatst bewerkt:
Het grote voordeel van mf is, dat je onderweg naar een bakkie koffie niet zeiknat regent, zoals de afgelopen week heel gewoon was.
 
Laatst bewerkt:
na een mooie tocht de brommer in de schuur en de vreugde van het motorrijden kan doorgaan op het forum onder het genot van een bakkie. Dat kan zijn lekker ouwehoeren over motorfietsen en motorrijden. Daarnaast is hier een schat aan technische kennis en wat de goede adresjes zijn.

En verder, humor is prima, maar het is wel erg makkelijk om een ander naar beneden te halen om zelf boven het maaiveld uit te komen. Dat schiet niet op.
 
Ik werd naar dit forum verwezen en moest een account aanmaken, anders hoorde ik er niet bij... :?
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor eindelijk bij een motorclubje,welke nog niet verboden is door het OM.
 
Laatst bewerkt:
Als er al slimme mensen op dit forum zijn, weten ze dat goed verborgen te houden, knap hoor. :+ O-)

Nee, ik kom er altijd eerlijk voor uit (dic cur hic).

Als ik niet tevens zeer bescheiden was, zou er, behalve "OgreRacing", ook "The Professor" op mijn pak te lezen (moeten) zijn.

Voor de googelende hoi polloi: deze tekst bevat taalgrapjes.
 
Nee, ik kom er altijd eerlijk voor uit (dic cur hic).

Als ik niet tevens zeer bescheiden was, zou er, behalve "OgreRacing", ook "The Professor" op mijn pak te lezen (moeten) zijn.

Voor de googelende hoi polloi: deze tekst bevat taalgrapjes.

?

Wat heeft dat nou met slim te maken, anders dan dat je laat zien dat je de "klassieke talen" een beetje kent?
Misschien heb je die wel zelf gegoogled.

Groetjes, Wim
 
Leuk ?
Verslavend ja, maar leuk ?
Ikzelf ben niet verslaafd hoor , echt niet.
Dat ik laatst nadat er een stuk gereedschap op de laptop was gevallen in een hoekje heen en weer wiegend en zwetend heb moeten wachten totdat dat ding vervangen was heeft niets met MF te maken .
 
In een soort van verlengstuk van dit topic , kwam de volgende vraag bij me langs: wat is er zo leuk aan een motor forum?

Op forums kom je mensen tegen die heel aardig zijn, maar ook onaardige mensen. Je komt buitengewoon slimme mensen tegen en minder slimme exemplaren en alles daar tussen. Slim zijn is geen keuze, laat dat duidelijk zijn, dus vat het niet verkeerd op.

Wat ik wel heb gemerkt op veel forums is dat er heel slimme mensen zijn, die dat op een verkeerde manier gebruiken, anderen in de val lokken die dan met gillende banden de bocht uitvliegt en in de problemen raakt. En de slimmerik doet dan of zijn neus bloedt.

Het mooie van dit land is dat je totaal van mening mag verschillen en dat overal kunt ventileren.

Dit forum dan: een mooi en bedrijvig forum, met mensen van een enorme diversiteit. Maar motorrijders hebben nog altijd een soort van verbond met elkaar en dat voel je. Er zitten ook een aantal bizarre figuren tussen, maar dat maakt het voor mij alleen maar mooier. Die mensen geven kleur aan het leven.

Nou, schiet maar.
Het leuke aan een motor-forum, in principe tenminste, is dat je er met mede-liefhebbers over je eigen passie kunt praten, informatie uitwisselen, meningen delen, elkaar helpen. Dat is wat het leuk maakt. Daarnaast is die een board met forums waar beweging in zit, er wordt hier veel gepost, en dat maakt het ook aantrekkelijk.

Aangezien je ook de onaardige kanten noemt: ik heb er al een paar keer over gedacht om me hier weer af te melden vanwege de zaken die ik persoonlijk nogal excessief vindt, maar gelukkig kom je dan weer wat aardige mensen tegen hier die voor voldoende tegenwicht zorgen.

Voor een deel zit het in mijn optiek in de Nederlandse mentaliteit: je moet maar gewoon alles kunnen zeggen wat je denkt, zonder met een ander rekening te houden, en alles wat een ander zegt, is direct een aanval op mij, als ik dat zo wens op te vatten. Gelukkig is lang niet iedereen zo.

Zelf heb ik 15 jaar in het (Engelstalig) buitenland gewoond en gewerkt, en daar gaat het er toch een beetje anders aan toe. Je denkt eerst na over wat je zegt. Dat komt over het algemeen een stuk beter over. Toevallig run ik een behoorlijk groot (Engelstalig) forum, en daar gaat het er duidelijk anders aan toe. Er wordt daar streng gemodereerd, en veel van wat je hier ziet is daar gewoon niet toegestaan. Maar dat is mijns inziens een keuze, ofschoon die in een niet-Nederlands forum waarschijnlijk een stuk gemakkelijker is.

Groetjes, Wim
 
Terug
Bovenaan Onderaan