Wat is handiger met een toerrit

Tsh

Rookie
15 feb 2005
26
0
Purmerend
Hey,

Volgend weekend ga ik met een paar vrienden een toerrit maken in Duitsland en luxemburg.

Ik heb een textiel pak en een leren overal. ik twijfel nu wat praktischer is.

Ik heb geen koffers op mijn motor maar moet natuurlijk wel sloten mee, gewoon een rugzak????

hebben jullie hier ervaring mee???

Grt TSH
 
Hoe lang ga je?

Kleding: ligt aan het weer.
Sloten zou ik nooit meenemen in een rugzak, als je onderuit gaat kan zo'n slot voor behoorlijk letsel zorgen als je er op terecht komt. Voor een ééndaagsritje is een (goed) schijfremslot dat je onder je buddy opbergt meestal voldoende.
 
Ik maak op dat je meerdere dagen gaat ?

Dan moet wel erg mooi weersvoorspelling zijn, zou je deze tijd van het jaar in geheel leer aandurven (of extra isolatie eronder) Ik zou dan ook textiel aanraden, als je de keus hebt.

slot(en) kunnen in tanktas (oa 17 maart in de aanbieding bij de lidl's ;) )
(nooit op rug/ jaszak doen, uit behoud eigen lichaam ;) ) . Anders wellicht bij mederijder die wel ruimte hiervor over heeft ?

Hoe lang ga je?

Kleding: ligt aan het weer.
Voor een ééndaagsritje is een (goed) schijfremslot dat je onder je buddy opbergt meestal voldoende.
voor een eendaagsritje geen schijfremslot nodig ;)

uiteraard wel beetje je bike in de gaten houden B|
 
Laatst bewerkt:
:^

overigens: iemand die koffers heeft oid kan wat meenemen...
achterop de duozit kun je eea kwijt met een netje
Tanktas is ook vrij practisch

ik voel me lekkerder in leer.. ongeacht t weer :)
 
Hey,

Volgend weekend ga ik met een paar vrienden een toerrit maken in Duitsland en luxemburg.

Ik heb een textiel pak en een leren overal. ik twijfel nu wat praktischer is.

Ik heb geen koffers op mijn motor maar moet natuurlijk wel sloten mee, gewoon een rugzak????

hebben jullie hier ervaring mee???

Grt TSH

Als het lekker weer is zou ik gewoon lekker in het leer gaan. Sloten doe ik nooit in mn rugzak (je zal er maar mee vallen...). Ik neem altijd een tanktas mee :Y

~[edit]
3 reacties in 1 minuut :o
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Volgend weekend ga ik met een paar vrienden een toerrit maken in Duitsland en luxemburg.

Ik heb een textiel pak en een leren overal. ik twijfel nu wat praktischer is.

Ik heb geen koffers op mijn motor maar moet natuurlijk wel sloten mee, gewoon een rugzak????

hebben jullie hier ervaring mee???

Grt TSH

Textiel is praktischer.

Hoe neem je de rest van de bagage mee?
Gewoon daar de sloten bijstoppen.
 
Textiel of leer hangt van 2 dingen af 1 voorkeur en 2 weersvoorspelling.

Als ik ervan uitga dat ik echt gegarandeerd regen ga hebben of de kans heel groot is pak ik textiel.

Zodra ze spreken van "kans op een bui" neem ik het risico wel en is het gegarandeerd leer.

~[edit]
@Motomarz : long time no see ;)
 
Je kunt denk ik het beste smorgens de dag dat je gaat rijden de keuze maken. Gaat het regenen of is er een ruime kans op regen dan ga je voor textiel, anders lekker in leer.

Qua slot: ik heb een schijfremslot en dat stop ik altijd in m'n broekzak.
 
Ik ga 3 dagen rijden en wilde in principe alleen me tanktas meenemen. Ik weet alleen niet wat daar qua gewicht in kan.
 
Ik ga 3 dagen rijden en wilde in principe alleen me tanktas meenemen. Ik weet alleen niet wat daar qua gewicht in kan.
Zou er niet al te veel in proppen, al was het alleen maar omdat zo'n ding dat wellicht wat te hoog wordt. Gevolg: je zit niet lekker op de motor.

Wellicht een rol gebruiken die je achterop je motor knoopt?
 
Kleding... zeker textiel want volgende week gaat het sneeuwen! Verder gewoon een roltas halen en een tanktas. Nooit een rugzak want als je daarmee op je bek gaat vernachel je je rug! Niet krenterig doen maar gewoon goed spul kopen dat gaat jaren mee!
 
Voor 3 dagen zal je in principe genoeg hebben aan een tanktas maar bij twijfelachtig weer zou ik een bagagerolletje nemen en daar alles in proppen.

In ieder geval zoals al vaker gezegd sloten niet in rugzak of jas en ik zelf neem liever een regenpak in de rol mee en leer aan dan textiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan