Wat is het beste kettingslot

Omega

MF veteraan
17 sep 2003
12.332
3
De Meern
Wat is momenteel het beste slot en ketting dat er op de markt te koop is? En op welk bedrag moet je dan rekenen (afhankelijk lengte natuurlijk). Is het 'beste' slot/ketting ook bestendig tegen een betonschaar en andere trucs (vriezen).
 
Ik heb de ABUS Granite Victory, het beste schijfremslot volgens de test dus. Dan nog: 1 minuut 16 sec. :? Waar maken ze die dingen kapot/open mee dan? Die dingen maak je echt niet open met een paperclip :?
 
Ik heb de ABUS Granite Victory, het beste schijfremslot volgens de test dus. Dan nog: 1 minuut 16 sec. :? Waar maken ze die dingen kapot/open mee dan? Die dingen maak je echt niet open met een paperclip :?
Worden met een zwitsers zakmes open ge-McGyvert.(is die paperclip trouwens wel bij nodig)
 
Wat is momenteel het beste slot en ketting dat er op de markt te koop is? En op welk bedrag moet je dan rekenen (afhankelijk lengte natuurlijk). Is het 'beste' slot/ketting ook bestendig tegen een betonschaar en andere trucs (vriezen).


full







Met ketting

:+
 
dit is erg handig, aan mijne zit alleen een remschijf slot, maar dat ga ik dus net tmeer gebruiken tenzij ik er zicht op heb

goeie test.
 
Ik weet nog wel uit mn brommertijd dat zo'n beugelslot vrij makkelijk open te maken was met een autokrik. De kracht die je met een goeie krik opbouwt is natuurlijk enorm. Ik twijfel dus ook een beetje aan die 10 minuten+ die voor veel beugels staat.
 
Ik weet nog wel uit mn brommertijd dat zo'n beugelslot vrij makkelijk open te maken was met een autokrik. De kracht die je met een goeie krik opbouwt is natuurlijk enorm. Ik twijfel dus ook een beetje aan die 10 minuten+ die voor veel beugels staat.

Een krik kan je niet zo makkelijk kwijt in je binnenzak en heeft veel meer tijd nodig om te gebruiken=meer pak kans=minder interessant voor de boefjes :)
 
Ik weet nog wel uit mn brommertijd dat zo'n beugelslot vrij makkelijk open te maken was met een autokrik. De kracht die je met een goeie krik opbouwt is natuurlijk enorm. Ik twijfel dus ook een beetje aan die 10 minuten+ die voor veel beugels staat.
Bij mijn Abus Granit Extreme u-slot staat op de Abus-pagina het volgende:
The shackle has been tested to withstand 6 tons of pulling and more than 13 tons
of cutting resistance.
Denk niet dat je met een normale krik aan deze krachten komt.
Voor dit slot staat trouwens in de test 10 + min. :}
 
Ik zag op internet ergens een hydraulische schaar op zak(meeneem)formaat kon in elk geval in een rugzakje. Dat is volgens mij zoiets als een universele sleutel.
 
/grin mode
Omega is vast een slot aan het uitzoeken voor zijn aanstaande bruid... ;)

/edit
Heb nog even verder gezocht op die site http://www.motorgestolen.com/ , tjonge daar word je niet vrolijk van, die vieze dieven moeten met hun jatten van andermans spullen afblijven :(
/tjak, handjes d'r af

Dat verhaaltje van die Hayabusa bijv. Die gast heeft maar een weekje kunnen genieten van zijn fiets en huppakee, geconfisceerd door het dievengilde :(
 
Laatst bewerkt:
Erg jammer... Als je dan zo'n slot meezeult om de verzekering koest te houden en het blijkt dat ze het met een paar seconden open hebben. B|
 
Erg jammer... Als je dan zo'n slot meezeult om de verzekering koest te houden en het blijkt dat ze het met een paar seconden open hebben. B|
:^
Dat je bijna om het jaar een nieuw slot moet kopen om aan de veranderde ART-norm in de voorwaarden te voldoen terwijl die dingen net zo makkelijk te kraken zijn.
 
Ik heb een mailtje gestuurd aan meneer Abus, met de genoemde test erbij. Ik ben nieuwsgierig hoe ze reageren.

Ik heb bijna 250 Euro uitgegeven voor de Abus 59/12mks en dan hebben ze dat ding open in 40 seconden????????????

Als je omschrijving leest denk je dat je de Titanic er mee van de zeebodem kan tillen>>>>>>>>>>>>>>>>
 
Terug
Bovenaan Onderaan