Wat is het goedkoopste ART4*-slot?

Geldt de ART 4 goedkeuring ook in Duitsland?
Ik ben wel eens Abus sloten tegen gekomen die in Nederland wel ART 4 gekeurd waren, maar in duitsland niet (althans, dat stond niet op de verpakking vermeld).

Maarja..check.. hier eventuele andere sloten.
 
Geldt de ART 4 goedkeuring ook in Duitsland?
Ik ben wel eens Abus sloten tegen gekomen die in Nederland wel ART 4 gekeurd waren, maar in duitsland niet (althans, dat stond niet op de verpakking vermeld).

Maarja..check.. hier eventuele andere sloten.
Ja maar het gaat hier om een Nederlandse Verzekeringsmaatschappij, dus volgens mij doet het Duitsland verhaal er niet echt toe :)
 
Geldt de ART 4 goedkeuring ook in Duitsland?
Ik ben wel eens Abus sloten tegen gekomen die in Nederland wel ART 4 gekeurd waren, maar in duitsland niet (althans, dat stond niet op de verpakking vermeld).
Ik zou sowieso niet op de verpakking afgaan, maar op het lijstje van stichting ART zelf.
 
Ik zou sowieso niet op de verpakking afgaan, maar op het lijstje van stichting ART zelf.


Uiteraard niet alleen op de verpakking letten. Toen ik er eentje zocht heb ik op de verpakking gekeken en op de ART lijst. Je moet trouwens ook om de zoveel jaar checken of je slot er nog opstaat.... want daar kan de verzekering ook moeilijk over doen indien je slot er niet meer op staat....(althans, dat is me een keer verteld)
 
Uiteraard niet alleen op de verpakking letten. Toen ik er eentje zocht heb ik op de verpakking gekeken en op de ART lijst. Je moet trouwens ook om de zoveel jaar checken of je slot er nog opstaat.... want daar kan de verzekering ook moeilijk over doen indien je slot er niet meer op staat....(althans, dat is me een keer verteld)

Zolang het een ART4 slot is op het moment dat je hem koopt is er niets aan de hand. Ik heb mijn ART4 slot gekocht bij Motoport en sta daar ook in het bestand. Heb dus mijn naam op de bon. Dat is wel fijn mocht de motor ooit gestolen worden. Als bewijs dat ik er een had.

Aanrader ;)
 
artsloten.nl
Ik ben zeer tevreden over deze shop.
Goedkoop ? :
http://www.artsloten.nl/index.php?item=beugelslot-art-4-pro-tect-180x320--beugeldikte-16mm--per-stuk&action=article&group_id=12&aid=27&lang=NL
Let wel op, welk slot je koopt, dat ie gaat passen !
 
LET op als je zo`n slot koopt, vraag dan of ze akkoord gaan met het type slot wat jij heb aangeschaft en dit schriftelijk willen vastleggen. M`n blade uit 93 heb ik WA + verzekerd voor 2750 euro + een schriftelijke bevestiging van m`n ART slot.
 
Laatst bewerkt:
LET op als je zo`n slot koopt, vraag dan of ze akkoord gaan met het type slot wat jij heb aangeschaft en dit schriftelijk willen vastleggen. M`n blade uit 93 heb ik WA + verzekerd voor 2750 euro + een schriftelijke bevestiging van m`n ART slot.
want?

als in de voorwaarden van je verzekering staat dat je bijvoorbeeld minimaal een ART4 slot erop moet hebben gehad
en jij kan aantonen dat dat daadwerkelijk een ART4 slot was, wat erop zat
(oude verpakking, aankoopbon o.i.d.) en sleutels e.d. kan overhandigen
dan moet dat meer dan voldoende zijn :)
 
Want een ART slot kan het jaar erop zomaar van de ART goedkeuringslijst lijst verdwenen zijn ivm met nieuwe modellen. Maar jij heb zwart op wit van de verzekering dat jouw slot type xxx toen ok was.
Verzekeringen kunnen erg moeilijk doen bij uitbetalen als het puntje bij het bekende paaltje komt.
 
Volgens mij is dat een mooi bijkomend voordeel! Dat zal ze leren niet tegen je motor te stoten :)
'


Het wordt vervelender als hij ook af gat bij elke 0.001 graad (celcius) temperatuurverandering. Bij elke 0.001 beaufort windstoot, als de treinen vertraagd zijn of wanneer Balkendeende weer eens iets verpruts.

Zo, wat werd ik SCHIJTZIEK van dat alarm. 10 tallen euro's extra aan bezine verstookt al die keren dat ik daarvoor terug geweest ben, uiteindelijk weggeflikkert. Eerst een keer door de buurman trouwens, die hem er ook schijtziek van werd.


Nooit, nooit, nooit meer Xena (doe eens een search).






Volgens mij is dat goedkope beugelslot trouwens nog altijd beter dan welk schijfremslot dan ook, zolang je de motor er mee ergens aan vast zet (oog in de grond/muur maken?). Alleen het voorwiel van de motor is redelijk makkelijk op te tillen/op een skatebord te zetten en volgens mij kunnen ze ook gewoon de remschijven losschroeven.
 
Óf kijk gewoon naar verzekeraars die niet van dat soort eisen stellen. Alle verzekeraars weten ondertussen óók wel dat een slot amper vertragend meer werkt ongeächt de "keuring".... en dat een alarm alleen maar voor geluidsoverlast in de buurt zorgt.

Enige waar het nog om gaat is het aantonen van "bonnetjes" die in 99% van de gevallen onvindbaar zijn :X

Maar misschien is dat wel een leuke handel: "Ik verhuur naamloze bonnen met datum ..."
 
Laatst bewerkt:
Goedkoop of duurkoop, regel iig ook adequate verzekering, want als ze :X iets willen hebben...

Check ook eens: art 4 kettingen.... :$ -O-
kettingen zijn ook lang zo adequaat niet

die liggen namelijk op de grond, en kan je met een grote schaar hefboom effect op zetten en 'tamelijk eenvoudig' knippen

beste keuze's zijn (imho) nog altijd een combi van beugelslot dat je bovenin je wiel laat zweven en een remschijfslot
maarja, als ze echt willen, tillen ze met een aantal man je motor in een busje of achterop een trailer


waar een wil is....
 
Terug
Bovenaan Onderaan