Wat is het leukste land om te rijden?

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.367
169
Veghel
Heb ondertussen in enkele Europes landen gereden. Vooral Italie en Frankrijk bevallen me erg goed. Daar kun je tenminste lekker opschieten zonder je al te veel om regeltjes/snelheidscontroles druk te hoeven maken. En Oostenrijk is natuurlijk fantastisch om zijn bergpassen.

Mijn top 5

1) Italie
2) Frankrijk
3) Oostenrijk
4) Duitsland
5) Belgie
 
Laatst bewerkt:
Komt er nog een polletje?
Duitsland is altijd erg goed. België is meestal :( vanwege het slechte wegdek.
 
Tsjechiee/Slowakije.

Nooit zelf koken (uit eten in restaurant kost 4 euro).
Geen stoplichten/snelheidscontroles.
Rustige wegen (ja, het asfalt hebben ze al uitgevonden).
Goedkope benzine.
Bier kost 40 cent per koude halve liter.
 
:^

Aangezien ik het meest in Nederland ben vind ik het daar ook het leukst rijden *D Na Nederland volgen: Schotland, Wales, Oostenrijk, Italië en Duitsland.
 
Ik ben dol op het rijden van Passen e.d. daarvoor moet je dan toch echt richting Italie! Daar is het super rijden :9~ :}
 
Ik ben helemaal weg van Frankrijk. Daar hebben ze werkelijk voor ieder wat wils. Bergpassen, heuvels, mooie bochtige wegen, vergezichten, verschillende landschappen, lekker asfalt en je kan doorkarren op de snelwegen. Met het weer zit het ook goed in de zomer, vooral het zuiden.
Belgie vind ik persoonlijk niks vanwege het asfalt en onduideleijke bewegwijzering.
Duitsland ben ik nog niet op de motor geweest, maar is ook een prachtig motorland.
 
Het allermooiste eiland staat helaas niet in de pol, vandaar dat ik maar Italie heb gestemd.

Maar het allermooiste is toch Isle of Man al was het alleen al vanwege het feit dat daar GEEN maximum snelheid is. :}
 
Mijn lijstje:

Duitsland: veel mooie gebieden, legaal 100 km/uur op mooie binnenwegen, vlakbij
Zwitserland plus Oostenrijk: Mooie passen
Frankrijk: Alpen, Vogezen etc, wegen zijn minder
Belgie: vlakbij, maar vergeleken met duitsland een stuk minder. Daarom achteraan vanwege leuke alternatief.
Italie pak ik mee als ik in zwitserland ben. Ga ik niet apart heen.
 
Ga over 3 weken naar Italie via Duitsland en Oostenrijk, dus dan hoop ik hier beter over te kunnen oordelen. :)
 
Ben 14 dagen geleden naar Engeland geweest naar het Lake District. Daar is het dus echt super mooi om te rijden. Ziet niemand, alleen maar schaapies, mooie racewegen. Sommige stukken gingen 30 % omhoog en omlaag. Kortom 'HET' motor gebied voor mij tot nu toe... :}
 
Ben 14 dagen geleden naar Engeland geweest naar het Lake District. Daar is het dus echt super mooi om te rijden. Ziet niemand, alleen maar schaapies, mooie racewegen. Sommige stukken gingen 30 % omhoog en omlaag. Kortom 'HET' motor gebied voor mij tot nu toe... :}

GB lijkt me erg leuk maar ik heb geen zin om met de boot te gaan: mij te omslachtig. Laat mij maar opstappen en ergens heen rijden.
 
Ik ben Nederland nog niet uitgeweest op de motor... Met de auto wel errug veel plezier gehad op de Oostenrijkse passen, maar die zijn alleen leuk als er geen Duitser voor je zit. Duitsers zijn bang voor bochten en rijden met de snelheid van een hoedje in een Volvo 340 de bergpas, terwijl ik mijn destijds ouwe roestige Mitsu Colt Diesel (had zo in de brikkentoer meegekund) driftend door de bochten wilde raggen...

Zelf lijkt Scandinavie of Lake District, Wales en Schotland me wel wat. Lijkt me een leuk rondje: beginnen in Finland (effe me maatje opzoeken) dan richting Lapland, via Noorwegen weer terug naar beneden, oversteken naar Schotland en daar effe rondploffen. Trippie van een maand of 6 :) Als ik ooit de tijd en het geld heb..... :]
 
hehe, belgie })

voor't moment nog, tot ik van m'n voorlopig rijbewijs verlost ben, dan kom ik de wegen bij jullie wel es proeven om es te komen supporteren bij de baars-rijders.
 
Heb ondertussen in enkele Europes landen gereden. Vooral Italie en Frankrijk bevallen me erg goed. Daar kun je tenminste lekker opschieten zonder je al te veel om regeltjes/snelheidscontroles druk te hoeven maken. En Oostenrijk is natuurlijk fantastisch om zijn bergpassen.

Mijn top 5

1) Italie
2) Frankrijk
3) Oostenrijk
4) Duitsland
5) Belgie
Ik kan het een heel eind met je eens zijn maar Zwitserland komt bij mij RUIM voor Duitsland en Belgie. Engeland is trouwens ook ERG gaaf.
 
Joh, alles met heuvels buiten Nederland is leuk.

Franse Alpen, Zwitserland,Oostenrijk, Pyreneeen, Spanje, Frankrijk, Italie, Duitsland.

Maakt echt geen fuck uit, ales heeft zijn charme, en alles wat nieuw is is weer leuker.
 
Ik ben dol op het rijden van Passen e.d. daarvoor moet je dan toch echt richting Italie! Daar is het super rijden :9~ :}
:^

Zwitserland/Italie/Oostenrijk doen het bij mij ook erg goed.
Maar ik ga deze zomer naar Zweden/Noorwegen en ik ben bang dat die dan op nummer 1 komen te staan.

[edit]
Zie ook icoontje: bergpas in zwitserland. 2000 en nog wat meters hoog, samen met Roestendoenze en zijn zwager.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd het meeste in Nederland.
Maar zelden in Duitsland.
Voor de rest heb ik nog niet in het buitenland gereden.
Maar dat zal in de toekomst wel gebeuren :)
 
Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Tjechië, Slowakije, Zwitserland, Ierland, Schotland, tja voor mij zijn veel landen erg mooi om motor te rijden :} Ik moet van dit lijstje ook nog zelf een paar doorkruisen op de motor (alleen nog met auto gedaan sommige |( ). VOORAL landen met BERGEN hebben mijn voorkeur :]
 
K heb maar Spanje ingevuld, veel beter dan wat ik hier ben tegengekomen heb ik nog niet gezien en tis lekker dichtbij (20 km).
Amper plisie, op de mooie routes geen flitsers, weinig verkeer, mooi landschap en goed asfalt.
Noorwegen was ook fantastisch rijden (vaak regen), Alpen ben ik nog niet geweest dus kan ik niet over oordelen.
Nog een fototje van hier in de buurt: :]
hon-cbr600-00-bikepics-22765.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan