Wat is het leukste land om te rijden?

Vooral Italie en Frankrijk bevallen me erg goed. Daar kun je tenminste lekker opschieten zonder je al te veel om regeltjes/snelheidscontroles druk te hoeven maken.

Vorig jaar was ik met de motor in Frankrijk. Volgens mij was er één of andere verkeersactie want het stikte van de politieposten langs de Routes National.

Weliswaar staan ze goed in zicht en word je ruim van te voren door tegenliggers met lichtsignalen gewaarschuwd. Echter wel blijven letten op blauwe schimmel langs de kant van de weg. ;)

Dit jaar ga ik weer richting Frankrijk. Eens kijken hoe het dit jaar in Frankrijk is...
 
absoluut england , ierland en schotland samen op nummer 1.
alleen al omdat ze daar aan de verkeerde kant rijden, vriendelijk weggedrag, en als je de weg een beetje weet zijn het superlanden om te rijden.
Oh ja en boven alles hebben ze de isle of man TT.
op plaats 2 voor mij Italie.
 
absoluut england , ierland en schotland samen op nummer 1.
alleen al omdat ze daar aan de verkeerde kant rijden, vriendelijk weggedrag, en als je de weg een beetje weet zijn het superlanden om te rijden.
Oh ja en boven alles hebben ze de isle of man TT.
op plaats 2 voor mij Italie.

Ik heb niet meer gezien dan de snelweg van Dover naar Brands Hatch '( . Nog tips voor alternatieve routes?
 
Wegen in luxemburg zijn 200% beter als in belgie.

Ik vind het vergelijkbaar met nederland
Hoofdwegen heel goed en kleinere wegen het zelde als ze hier zijn.
 
Doe mij maar een land waar je 0,5l bier voor een halve euro koopt :}

Vervelend is wel dat de wegen daar ook voor de helft zijn aangelegd :(
 
Belgie?? waar dan, vind geen enkele weg zonder: putten/scheuren/kloteasfalt/verkeersdrempels/bejaarde chauffeurs (schrappen wat niet past)
 
Klopt inderdaad,Corsica slaat alles. Ben zelf ook bijna "overal" in Europa geweest maar zoveel bochten ben ik nog nooit tegengekomen !! Alleen het wegdek is af en toe wat minder. Het sterft er ook van de motorrijders, heel veel duitsers fransen en italianen, vrijwel geen nederlanders.
Ga dit jaar naar Sardinie ?? Moet ook te gek zijn.
 
K heb maar Spanje ingevuld, veel beter dan wat ik hier ben tegengekomen heb ik nog niet gezien en tis lekker dichtbij (20 km).
Amper plisie, op de mooie routes geen flitsers, weinig verkeer, mooi landschap en goed asfalt.
Noorwegen was ook fantastisch rijden (vaak regen), Alpen ben ik nog niet geweest dus kan ik niet over oordelen.
Nog een fototje van hier in de buurt: :]
hon-cbr600-00-bikepics-22765.jpg

Waar woon je dan ?
 
Leuk om de diverse impressies te zien, maar het blijft natuurlijk altijd een subjectieve kwestie. De verschillen zijn het belangrijkst denk ik. Bijv. dichtbijhuis kun je heerlijk rijden in Luxemburg of in de Eifel. Grote voordeel van Luxemburg is dat er lang niet zoveel controles zijn dan bij onze oosterburen.
Wat verder weg geef ik vooralsnog de voorkeur aan de dolomieten (I), met lichte voorsprong op de franse Alpen. Waarom? De dolomieten rijden gewoon veel lekkerder door. Wat minder extreem qua hoogtes/passen ed. maar het rijdt zooo lekker! En als je denk dat je gruwelijk aso aan het rijden bent, merk je redelijk vlot dat dat voor Italianen vrij normaal is!
 
Leuk om de diverse impressies te zien, maar het blijft natuurlijk altijd een subjectieve kwestie. De verschillen zijn het belangrijkst denk ik. Bijv. dichtbijhuis kun je heerlijk rijden in Luxemburg of in de Eifel. Grote voordeel van Luxemburg is dat er lang niet zoveel controles zijn dan bij onze oosterburen.
Wat verder weg geef ik vooralsnog de voorkeur aan de dolomieten (I), met lichte voorsprong op de franse Alpen. Waarom? De dolomieten rijden gewoon veel lekkerder door. Wat minder extreem qua hoogtes/passen ed. maar het rijdt zooo lekker! En als je denk dat je gruwelijk aso aan het rijden bent, merk je redelijk vlot dat dat voor Italianen vrij normaal is!
idd in het terugkomen van Italie met mijn 996r indertijd (wel met bagage) kompleet zoekgereden door een blonde dame met een ZXR 750 (ja ik schaam mij) in de Dolle mieten :P

heb wel enkele excuses (bagage, ken de wegen niet) maar het blijft afgaan als een gieter
Zeker als ze je aan de eerste pomp nog eens komt vertellen dat je de eerste niet ben die ze naar huis rijdt.
 
Klopt inderdaad,Corsica slaat alles. Ben zelf ook bijna "overal" in Europa geweest maar zoveel bochten ben ik nog nooit tegengekomen !! Alleen het wegdek is af en toe wat minder. Het sterft er ook van de motorrijders, heel veel duitsers fransen en italianen, vrijwel geen nederlanders.
Ga dit jaar naar Sardinie ?? Moet ook te gek zijn.

klinkt mij enorm goed in de banden! Was van plan om ze allebij te doen deze zomer. Maar beetje tijdgebrek, dus wordt t corsica.
 
Klopt inderdaad,Corsica slaat alles. Ben zelf ook bijna "overal" in Europa geweest maar zoveel bochten ben ik nog nooit tegengekomen !! Alleen het wegdek is af en toe wat minder. Het sterft er ook van de motorrijders, heel veel duitsers fransen en italianen, vrijwel geen nederlanders.
Ga dit jaar naar Sardinie ?? Moet ook te gek zijn.

klinkt mij enorm goed in de banden! Was van plan om ze allebij te doen deze zomer. Maar beetje tijdgebrek, dus wordt t corsica.
 
Ben alleen tweemaal in Noorwegen geweest. Ik vond het fantastisch: er zijn zo weinig wegen in dat land, dat je dus nooit hoeft te zoeken naar een leuke weg. De weg die er ligt is vaak dan ook de enige die kon worden aangelegd, met alle gevolgen vandien: 32 haarspeldbochten op 8 km tijd (Lysebotn), 360+ graden ronddraaien in diverse tunnels, de beroemde Trollstigen, midden in de zomer sneeuwballen gooien, etc.
Maar aangezien ik niet in andere landen heb gereden, kan ik (nog) niet vergelijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan