Wat is het nut van de standaard?

Hier_Bram

MF'er
9 jan 2003
35
0
Plaatje :
misc.php

Wat is het nut van de standaard die het achterwiel omhoog houd? Ik heb het nu zo vaak gezien maar kan er geen logisch verklaring voor geven:

- De motor heeft geen bok, dus dan maar zo?
- Achterwiel begint in te zakken (???)
- De motor moet recht gestald worden i.v.m. olie?

Waarom? Wie kan verduidelijking brengen?
 
Ketting smeren :?
Motor staat recht op dus past hij in het krappe schuurtje in de achtertuin?
 
Nou... Om te beginnen is het wel makkelijk dat het wiel vrij kan draaien. Ideaal voor ketting stellen, ketting smeren, etc. Ook is het wel handig dat je nu het wiel eruitkunt halen en allerlei dingen aan je fiets kunt doen zonder dat je motor omvalt. En hij staat wat stabieler zo ook, als je er wat aan het rommelen bent.
 
:? Gewoon algeheel onderhoud natuurlijk. Achteriel kan er uit... Voor heb je ze ook...

Een paar voorbeelden:
- ketting smeren
- banden wisselen
- remblokjes verwisselen (moet het wiel er ook uit)
- schoonmaken ( :+ )
- je fiets staat rechtop, handig als je aan de rechterkant wil zijn
- je fiets staat steviger bij onderhoud
- je fiets staat iets hoger (kan ook handig zijn)
- etcetera
 
Top, bedankt voor de reactie. Als je iets niet weet is het na een tijdje erg frustrerend... ;)
 
Ik heb gehoord dat het beter is als de motor op een bok gestald wordt zodat onder andere de koppelingsplaten niet droog komen te staan. Ook scheelt het iets in ruimte bij het stallen, mijn motor hangt namelijk redelijk schuin als ik hem op de zijstandaard zet.
 
Ik heb gehoord dat het beter is als de motor op een bok gestald wordt zodat onder andere de koppelingsplaten niet droog komen te staan. Ook scheelt het iets in ruimte bij het stallen, mijn motor hangt namelijk redelijk schuin als ik hem op de zijstandaard zet.

Kweenie hoeveel olie jij in je blok hebt, maar je koppelingsplaten staan echt niet helemaal onder. Tenzij je je motor op z'n rechterzij legt. :+
 
Kweenie hoeveel olie jij in je blok hebt, maar je koppelingsplaten staan echt niet helemaal onder. Tenzij je je motor op z'n rechterzij legt. :+
Doe jij dat niet dan? :?

Ik leg 'm altijd plat in de garage als ik 'm ff niet gebruik. :+

En soms leg ik 'm voor de zekerheid tijdens gebruik ook wel es ff plat... :X
 
Het nut is dat ik nu m'n ketting niet in m'n uppie kan smeren want ik heb geen middenbok en nog niet zo een ander ding.. dus moet ik vriendlief om assistentie vragen om de motot over z'n jiffie heen te trekken en tegen te houden... errug irri gedoe :(
 
Het nut is dat ik nu m'n ketting niet in m'n uppie kan smeren want ik heb geen middenbok en nog niet zo een ander ding.. dus moet ik vriendlief om assistentie vragen om de motot over z'n jiffie heen te trekken en tegen te houden... errug irri gedoe :(





Bijlage: Honda CBR 600.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan